40,000 تومان
  • فروشنده : ramin1385bekhrad

  • کد فایل : 61762
  • فرمت فایل دانلودی : word
  • تعداد مشاهده : 2217
  • تعداد صفحات : 19
  • تعداد فروش: 4
سوال از فروشنده

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود فایل تمام ساحتی طلای سیاه مطالعات پایه ششم

شایستگی های مورد انتظار تا پایان دوره آموزش عمومی در قالب تجربیات یادگیری تلفیقی ارائه می شود و فرصت درک مفهوم موقعیت در ابعاد

0 2.2k

بسم الله الرحمن الرحیم

فرمت فایل word

تعدادصفحات19

شرح حال

دانلود فایل تمام ساحتی طلای سیاه مطالعات پایه ششم

تدریس تمام ساحتی
عنوان طرح درس : تدریس درس هفتم (طلای سیاه) مطالعات اجتماعی
پایه تدریس : ششم ابتدایی
مدرس
:
شماره پرسنلی
:
مدرسه
:
استان
زمستان1402

 

حوزه ی تربیت و یادگیری علوم انسانی و مطالعات اجتماعی

این حوزه به مطالعه کنش ها و تعاملات انسانی و توانایی ایجاد رابطه مثبت و سازنده با خلق حول محور رابطه با خدا؛ درک موقعیت و فرا موقعیت و عناصر آن در ابعاد مختلف زمان، مکان، عوامل طبیعی و اجتماعیو سنت های الهی حاکم بر فرد و جامعه می پردازد؛ و در پی تقویت و پرورش کنش های مطلوب، متناسب با نظام معیار اسلامی است.

ضرورت و کار کرد حوزه:

زندگی توحیدی نیازمند درک سنت های الهی، مطالعه محیط طبیعی و انسانی سیر در آفاق و انفس(، احساس همدلی، نوع دوستی و احترام نسبت به دیگران و کنترل هیجانات و احساسات به هنگام قرار گرفتن در موقعیت های واقعی و چالش بر انگیزخانوادگی، اجتماعی، بین المللی است. حصول تربیت متعالی در گرو رابطه و تعامل متقابل فرد و جامعه است. آموزش های این حوزه برخاسته از فرهنگ و تاریخ جامعه، در خدمت هویت تاریخی و فرهنگی آن می باشد و بسترهای لازم برای تحقق عدالت و پیشرفت را فراهم می آورد. دانش آموزان نیاز دارند در آموزش های مدرسه ای فرصت هایی برای به چالش کشیدن ایده های خود و دیگران در خصوص مسائل اجتماعی در سطح محلی، ملی و جهانی در اختیار داشته باشند تا از این طریق روحیه حقیقت جویی، عدالت خواهی، حق طلبی، تکلیف مداری، دعوتگری، مذاکره، انصاف و نوع دوستی وپذیرفتن مسئولیت الهی خود در قبال نوع بشر، خصوصاً محرومان و مستضعفان را پرورش دهند. آنان باید بتوانند ویژگی های تمدن و فرهنگ ایرانی- اسلامی و تأثیر آن در توسعه جامعه بشری را درک کرده و نقش خود را در جهان امروز برای حفظ و ارتقاء موقعیت و جایگاه ایران در بین کشورهای منطقه و در سطح جهان بشناسند. آموزش تعامل مسئولانه با جامعه و مسائل آن و نیز ارتقای شایستگی ها برای اصلاح دین مدارانه مسائل زندگی فردی و جمعی از کارکردهای مهم این حوزه است.


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

40,000 تومان