طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل2: کسرهای بزرگ‌تر از واحد

برای ایجاد انگیزه، معلم دو عدد سیب به 10 نفر از دانش آموزان می‌دهد و از آنها می‌خواهد که به طور مساوی بین همدیگر تقسیم کنند. از آنها می‌پرسد که چه کسری از سیب به هر کدام رسیده پای تابلو می‌آیند و توضیح می‌دهند. در ادامه برای شروع تدریس، معلم نوار‌...

0 2.3k
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل2: کسرهای بزرگ‌تر از واحد
برای ایجاد انگیزه، معلم دو عدد سیب به 10 نفر از دانش آموزان می‌دهد و از آنها می‌خواهد که به طور مساوی بین همدیگر تقسیم کنند. از آنها می‌پرسد که چه کسری از سیب به هر کدام رسیده پای تابلو می‌آیند و توضیح می‌دهند.

در ادامه برای شروع تدریس، معلم نوار‌های کاغذی تقسیم بندی شده که قسمت‌هایی از آنها هاشور خورده را پای تابلو می‌چسباند و از دانش آموزان می‌خواهد عدد مخلوط قسمت هاشور زده را بنویسند.

سپس همان را پای تابلو روی محور اعدادی که معلم رسم کرده است نشان دهند. بعد از آن چند کسر را روی محور اعداد کنار آن عدد مخلوط می‌نویسد و از دانش آموزان می‌خواهد که با توجه به آن کسرها و اعداد محور فکر کنند و کسر معادل آن عدد مخلوط را حدس بزنند.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 5 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف درس:

✅ دانش آموز با تبدیل عدد مخلوط به کسر آشنا می‌شود.
✅ دانش آموز با تبدیل کسر بزرگتر از واحد به عدد مخلوط آشنا می‌شود.
✅ دانش آموز بتواند عدد مخلوط را روی محور نشان دهد.
✅ دانش آموز بتواند کسر برابر عدد مخلوط مورد نظر را بنویسد.

5,000 تومان