دانلود تحقیق درمورد اميين

دانلود تحقیق درمورد اميين

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد اميين

با دانلود تحقیق در مورد اميين در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اميين را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اميين ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد اميين

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

اميين جمع امي، به معناي درس ناخوانده، مكتب نديده و بي‌سواد ذكر شده است. در آيات قرآن مجيد اين كلمه چهاربار به صورت جمع اميين و دو بار به صورت (=امي) و صفت براي پيامبر مقدس اسلام استعلام شده است. لذا در ابتدا لازم است قدري درباره واژه امي و مفهوم آن دقت و تأمل به عمل آيد.

    درباره واژه امي هم از نظر ريشه‌يابي و هم از نظر معني و مفهوم آن اختلاف نظر وجود دارد:

    1- عده گفته‌اند: امي منسوب به ام(مادر) است.

    2- عده ديگر عقيده دارند كه امي منسوب به ام‌القري (مكه) است

    3- دسته سوم اظهار داشته‌آند كه امي منسوب به امت است.

    اما خود واژه‌ ام گفته شده است از ريشه امم به معناي والده و اصل آن امه بوده است كه جمع آن براي انسان امهات و براي بهايم امات استعمال مي‌شود، در آيات شريفه قرآن مجيد هم بيش از سي مورد كلمه: ام، امهات، ام‌القري و ام‌الكتاب به كار رفته است كه:

    بيست و پنج مورد آن درباره مادر صلبي و حقيقي استعمال شده است. پنج بار به صورت مركب: ام القري و ام الكتاب به كار رفته است. يك بار به معناي جايگاه «و ام هاويه» به كار رفته است. يك بار در مورد زنان پيامبر (ص) آمده است كه به عنوان مادران مؤمنين معرفي شده‌اند.

    و يك بار هم به معناي مركز استعمال شده است آن جاي كه سخن از هلاكت دسته جمعي مطرح مي‌شود قرآن مي‌گويد:

    «و ما كان ربك مهلك القري حتي بيعث في امها رسولاً يتلوا عليهم آياتنا»

    يعني:


 

    «پروردگار تو هرگز شهرها و آبادي‌ها را هلاك نمي‌كرد، تا اين كه در كانون آنها پيامبري مبعوث كند كه آيات ما را بر آنان بخواند»

    در مقردات راغب اصفهاني ذيل واژه الام اين گونه مي‌خوانيم كه:

    «الام بازاء الاب و هي الوالده القربيه اللتي ولدته و البعيده اللتي ولدت من ولدته و لهذا قيل لحواء هي امنا و ان كان بيننا و بينها وسائط و يقال لكل ما كان اصلاً لوجود شي‌ء او تربيته او اصلاحه او مبدثه»

    يعني:

    «مادر در برابر پدر است و به كسي كه انسان را مستقيماً و بدون واسطه به دنيا مي‌آورد و يا به مادر بزرگ كه مادر انسان را به دنيا مي‌آورد گفته مي‌شود لذا حواء را مادر همه انسان‌ها مي‌گويند با اين كه بين او و بقيه انسان‌ها فاصله‌هاي زيادي قرار دارد در واقع به هر چيزي كه منشاء پيدايش و وجود و يا تربيت وا اصلاح چيزي ديگري شود، مادر اطلاق مي‌گردد.»

    با توجه به معناي كه اهل لغت براي كلمه ام ذكر كرده‌اند مي‌شود گفت كه : امي به كسي و يا چيزي گفته مي‌شود كه منسوب به اصل خود شود و اين اصل يك وقت مادر واقعي و صليبي انسان است. زماني اصل خلقت و سرشت انسان موردنظر قرار مي‌گيرد و گاهي هم جاي و مكان و مركز كه انسان در آن جا به دنيا آمده است در نظر گرفته مي‌شود لذا خليل گويد:

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر