دانلود طرح جابر درمورد دندانها

دانلود طرح جابر درمورد دندانها

0 1.6k
دانلود طرح جابر درمورد دندانها

کاربر عزیز در اینجا بهترین طرح جابرین حیان با موضوع دندانها را برای شما قرار دادیم. این طرح جابر بهترین و با کیفیت ترین طرح جابر دندانها است. شما میتوانید با اطمینان این طرح جابر دندانها را با توضیحات کامل و عکس های متنوع و باکیفیت از سایت ما دانلود کنید. لازم به ذکر است که این فایل طرح جابر با موضوع دندانها در فرمت zip و با قیمت بسیار مناسب در دسترس است که این فایل zip شامل چند فایل word و همچنین عکسهای مرتبط با طرح  است.

 

نام فایل: طرح جابردندانها

فرمت فایل: zip با کیفیت عالی

قسمتی از فایل:

 

رویش اولین دندانها

دندانها به دو دسته تقسیم می شوند: 1ـ دندانهای شیری 2ـ دندانهای دائمی. دندانهای شیری در سن جنینی یعنی قبل از تولد در داخل فک جنین به وجود آمده و تا قبل از 6 سالگی در داخل فک پنهان باقی می مانند و گاهی به ندرت اتفاق می افتد که نوزاد با چند عدد دندان شیری به دنیا می آید و باعث تعجب و حیرت اطرافیان می شود. ولی معمولاً 6 ماه پس از تولد این دندانهای شیری آشکار می شوند و رشد نموده بیرون می آیند. دندانهای شیری معمولاً از جلو به سمت عقب و از پایین به بالا شروع به رشد کرده و آشکار می شوند. بنابراین دندانهای شیری از 6 سالگی شروع به رویش کرده و تا پایان بیست و هفت ماهگی تعداد دندانهای شیری به 20 عدد می رسند. در این موقع تعداد دندانهای شیری تکمیل شده است. دندانهای شیری از حدود 6 ماهگی شروع به لق شدن و افتادن می کنند و به تدریج دندانهای دائمی جایگزین آنها می شوند. این روند تا 12 سالگی ادامه می یابد. تعداد دندانهای دائمی 32 عدد است که 28 عدد آنها بین 6 سالگی تا 12 سالگی رشد می کنند و تعداد 4 عدد آنها که به دندانهای عقل موسومند، پس از 18 سالگی رشد می کنند، و همان طور که می دانید، هر دندان دارای سه قسمت است: 1ـ تاج دندان 2ـ گردن دندان 3ـ ریشه دندان.

حال ببینیم پوسیدگی دندان چیست؟

در زمانهای قبل و امروزه، کم و بیش پوسیدگی دندان را به معنی کرم خوردگی دندان می دانستند. این موضوع یعنی کرم خوردگی دندان اصطلاح غلطی است که در جامعه مرسوم شده است. پوسیدگی دندان به تخریب نسوج سفت و سخت دندان گفته می شود که در نتیجه ایجاد محیط اسیدی توسط میکروبها در حفره دهان اتفاق می افتد و اگر پوسیدگی دندان پیشرفته باشد، باعث دردهای شدید می شود. متأسفانه پوسیدگی دندان در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی بسیار بیشتر از بزرگسالی است. پوسیدگی دندان بیماری شایع جهان سوم است و بیش از 95% افراد جوامع بشری از آن رنج می برند.

عوامل مؤثر در پوسیدگی دندانها را بهتر بشناسیم.

وجود لکه های سیاه یا قهوه ای پررنگ روی دندانها - احساس درد در موقع خوردن غذا - احساس درد خود به خودی در ناحیه دندانها در پوسیدگی پیشرفته و یا احساس دندان درد در موقع جویدن و خوردن غذا - حساسیت دندانها نسبت به سرما و گرما و مواد غذایی بخصوص شیرینی جات

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر