10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54892
  • فرمت فایل دانلودی : .zip
  • تعداد مشاهده : 2093
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود طرح جابر درمورد قنات و آب گذر ها

دانلود طرح جابر درمورد قنات و آب گذر ها

0 2.1k
دانلود طرح جابر درمورد قنات و آب گذر ها

کاربر عزیز در اینجا بهترین طرح جابرین حیان با موضوع قنات و آب گذر ها را برای شما قرار دادیم. این طرح جابر بهترین و با کیفیت ترین طرح جابر قنات و آب گذر ها است. شما میتوانید با اطمینان این طرح جابر قنات و آب گذر ها را با توضیحات کامل و عکس های متنوع و باکیفیت از سایت ما دانلود کنید. لازم به ذکر است که این فایل طرح جابر با موضوع قنات و آب گذر ها در فرمت zip و با قیمت بسیار مناسب در دسترس است که این فایل zip شامل چند فایل word و همچنین عکسهای مرتبط با طرح  است.

 

نام فایل: طرح جابرقنات و آب گذر ها

فرمت فایل: zip با کیفیت عالی

قسمتی از فایل:

 

قنات و آب گذر ها:

قنات یا کاریز یا کهریز راه‌آب یا کانالی است که در زیرِ زمین کنده شده، تا آب در آن برای رسیدن به سطح زمین جریان یابد.این جوی یاکانال درعمق زمین برای ارتباط دادنِ رشته‌چاه‌هایی است که از مادرچاه سرچشمه می‌گیر مادرچاه‌هامعمولاً یک چشمه ی زیرزمینی هستند.قنات‌ها به‌منظور هدایت آب و مدیریّت آن برای کشاورزی و سایر مصارف به کار گرفته می‌شوند. این کانالِ قنات ممکن است تارسیدن به سطح زمین چندین کیلومتر طول داشته باشد و به محل خروجیِ آب دهانهی کاریز یا سر قنات یا دهن فره می‌گویندقنات یکی ازعمده‌ترین منابع تأمین آب به‌شمار میرفته و همین قنوات بود که ظرفیت آبدهی به مزارع بیش از ۶۰ هزار روستای کشور را داشت.

 

 

گزارش فائو:درگزارش سازمان خوارباروکشاورزی ملل متحددرسال ۲۰۱۴، تحت عنوان«اهمیت میراث سیستم‌های سنتی کشاورزی» و به رسمیت شناختن این میراث در سطح جهانی و حفظ آن درنیل به توسعه پایدار نوشته‌است:قدمت فناوری ودانش سیستم آبیاری سنتی درایران،حفرکاریز، لااقل به ۸۰۰ سال پیش ازمیلادمی‌رسد که بمدت لااقل نزدیک به سه هزاره زنده مانده‌است.ناحیهٔ کاشان استان اصفهان دارای کهن‌ترین شبکه‌های آبیاری می‌باشد.شبکه آبیاری سیستم قنات توانسته ‌است به‌ طورپایدار،امنیت غذائی ومعیشت
10,000 تومان