دانلود مقاله درمورد بررسی کارکردهای هوشمندسازی مقاصد گردشگری در توسعه گردشگری الکترونیکی

دانلود مقاله درمورد بررسی کارکردهای هوشمندسازی مقاصد گردشگری در توسعه گردشگری الکترونیکی

0 1.4k
دانلود مقاله درمورد بررسی کارکردهای هوشمندسازی مقاصد گردشگری در توسعه گردشگری الکترونیکی

با دانلود مقاله در مورد بررسی کارکردهای هوشمندسازی مقاصد گردشگری در توسعه گردشگری الکترونیکی در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله بررسی کارکردهای هوشمندسازی مقاصد گردشگری در توسعه گردشگری الکترونیکی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله بررسی کارکردهای هوشمندسازی مقاصد گردشگری در توسعه گردشگری الکترونیکی ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد بررسی کارکردهای هوشمندسازی مقاصد گردشگری در توسعه گردشگری الکترونیکی

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

چکیده:

امروزه یکی از صنایعی که دربکارگیری فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی هوشمند پیشگام بوده است، صنعت گردشگری می باشد. با توجه به توسعه هر چه بیشتر گردشگری خارجی درچندسال اخیر، سیستم های اطلاعاتی هوشمند می توانند نقش بسزایی را در توسعه هرچه بیشتر صنعت گردشگری بخصوص گردشگری مجازی ایفا نمایند. از اینرو این پژوهش قصد دارد تا به بررسی کارکردهای هوشمندسازی مقاصد گردشگری در توسعه گردشگری الکترونیکی درشهرستان تبریز بپردازد. پژوهش حاضر پژوهشی کاربردی توصیفی می باشد. 10 مولفه بعنوان کارکردهای هوشمندسازی مورد بررسی قرار می گیرند. جامعه آماری این پژوهش را مدیران رده میانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان تبریز و نیز تنی چند از اساتید برتراین حوزه تشکیل می دهند. طی پرسشنامه ایی 10 مولفهم به بررسی و تایید نمونه آماری رسیدند. جهت مشخص نمودن وضعیت کارکردهای هوشمندسازی مقاصد گردشگری در توسعه گردشگری الکترونیکی از روش میانگین استفاده گردید. و رتبه بندی مولفه ها با استفاده از تحلیل AHP صورت گرفت. نتایج اینگونه بدست آمد که از بین 10 مولفه بعنوان کارکردهای هوشمندسازی مقاصد گردشگری تحت عنوان ؛ پیش بینی آب و هوایی هوشمند، پیش بینی ترافیکی هوشمند، سیستم اطلاعات گردشگری هوشمند، سیستم، ایمنی هوشمند، محیط هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند، شهروندان هوشمند،روش زندگی هوشمندو مدیریت ادرای هوشمند به ترتیب سه مولفه پیش بینی آب و هوایی هوشمند، پیش بینی ترافیکی هوشمندو سیستم اطلاعات گردشگری هوشمند بیشترین تاثیر را بر هوشمند سازی مقاصد می توانند داشته باشند.

کلیدواژه ها: فناوری اطلاعات. ارتباطات، هوشمندسازی، گردشگری الکترونیکی

مقدمه

در دهه های اخیر فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی بطور اساسی و غیرقابل پیش بینی جوامع را دچار تغییر نموده اند. گردشگری نیز یکی از بخش هایی است که بسیار دچار تغییر شده است، بخصوص از زمانیکه اینترنت و شبکه ها ادغام شده اند و شبکه بزرگی را تشکیل داده اند. بکارگیری ابزارهای فناوری اطلاعاتی و ارتباطی در صنعت گردشگری، تغییرات بسیاری را بواسطه کاربرد موثرتر منابع و فرصتهای موحود مرتبط با انتقال سریعتر دانش، منجر شده است. عوامل کلیدی که اجرای استراتژی های متمایز سازی را تسهیل می نمایند. بنابراین کاربرد این فناوری های نوآورانه منجر به ارائه راه حل های مناسب تر شهروندان، بازدیدکنندگان و گردشگران به شکل بسته ای پویا که حوزه گسترده ایی از محصولات تجربی را ارائه می دهد، می گردد. یکی از فناوری ها و ابزارهای مهم سیستم های هوشمند هستند که به راهنمایان و مشاوران خوبی در گردشگری تبدیل شده اند.(Marasco & Micera, 2012)

کشور ایران یکی از کشورهایی است که همه ساله میلیون ها توریست را بخود می بیند. از اینرو داشتن برنامه ایی مدون و جامع برای جذب هر چه بیشتر گردشگران، بخصوص گردشگران خارجی امری مهم و ضروری بشمار می آید. امروزه پیشرفت های زیادی در صنعت گردشگری بوجود آمده و تکنولوژی های جدیدی در این صنعت مورد استفاده قرار گرفته اند. در سال های اخیر به مقوله گردشگری الکترونیکی و گردشگری مجازی توجه زیادی شده است. اما با توجه به رقابتی تر شدن این صنعت نیاز به ابزاری قدرتمندتر برای مقابله با رقبا احساس می شود. یکی از ابزارهایی که امروزه در بیشتر صنایع و بخصوص صنعت گردشگری می تواند کاربرد بسیاری داشته باشد. سیستم های هوشمند است. می توان با استفاده از این سیستم ها دسترسی گردشگران را به امکانات مورد نیازشان تسهیل نمود.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر