دانلود مقاله درمورد اهميت و لزوم مقاوم سازي بناها در برابر زلزله

دانلود مقاله درمورد اهميت و لزوم مقاوم سازي بناها در برابر زلزله

0 1.6k
دانلود مقاله درمورد اهميت و لزوم مقاوم سازي بناها در برابر زلزله

با دانلود مقاله در مورد اهميت و لزوم مقاوم سازي بناها در برابر زلزله در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله اهميت و لزوم مقاوم سازي بناها در برابر زلزله را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله اهميت و لزوم مقاوم سازي بناها در برابر زلزله ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد اهميت و لزوم مقاوم سازي بناها در برابر زلزله

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

چکيده

مقاوم سازي در علم نوين مهندسي عمران به معناي بالا بردن مقاومت يک سازه (ساختمان ) در برابر نيروهاي وارده است. امروزه از اين اصـطلاح بيـشتر در مورد نيروي جانبي استفاده مي شود. مقاوم سازي در مورد ساختمانهاي از پيش ساخته شده کاربرد دارادس.اساً  براي ساختمانهاي در حال احداث رعايـت اصول و مقررات فني لازم مي باشد و مقاوم سازي معناي خاصي در بر ندارد. لذا لازم است مخاطبين به اين امر مهم توجه داشته باشند که وقتي صحبت از مقاوم سازي مي شود، در مورد ساختمانهاي قديمي و جديد ساخته شده صحبت مي شود و ساختمانهايي که هنوز ساخته نـشده انـد در ايـن مقولـه مـورد بررسي قرار نمي گيرند. در اين مقاله ابتدا به بررسي وجوه مختلف بهسازي پرداخته مي شود. سپس ضرورت انجام عمليات مقاوم سازي و بـه طـور عـام تـر بهسازي مورد بحث قرار مي گيرد و  در پايان به بررسي روشها و هزينه هاي مربوط به انجام عمليات بهسازي پرداخته مي شود.

کلمات کليدي : مقاوم سازي، بهسازي، نيروي زلزله

مقدمه

 از ديدگاه علمي اصطلاح مقاوم سازي به طور قطع بالا بردن مقاومت در برابر نيروي زلزله نيست. بلکه منظور بهبود عملکـرد اجـزاء سـازه ( ساختمان ) در برابر نيروي زلزله است. به همين دليل اصطلاح بهسازي و در حالت خاص براي نيروي زلزله، بهسازي لرزه اي اصطلاح درست تري است. بهسازي در لغت به مفهوم اصلاح و اعاده وضع چيزي و در صنعت ساختمان به مفهـوم احيـاء يـا افـزودن قابليـت بهـره بـرداري ساختمان و افزايش طول عمر مفيد آن است. به عبارت دقيق تر بهسازي به مجموعه تمهيدات و عملياتي گفته مي شود کـه قابليـت انجـام وظيفه يا وظايفي را در ساختمان ايجاد مي کند که سازه در وضع موجود قادر به انجام تمام و کمال آنها نيست. بـشر کنـوني نمـي توانـد از وقوع زلزله جلوگيري نمايد. اما مي تواند با بکار گيري يکسري روشها از بوجود آمدن خسارات مالي و فجايع انساني و همچنين آسيب هايي که ممکن است در طولاني مدت در اثر وقوع زلزله بوجود آيد جلوگيري نمايد. يکي از اين روشها مقاوم سازي سازه ها در برابر زلزلـه اسـت.

فن ترميم، تعمير و تقويت ساختمانها و سازه هاي آنها براي جوابگويي به يکي از نياز هاي اصلي انسانها يعني نياز به احساس ايمني همزمان با فن ساختمان سازي بوجود آمده، پا به پاي آن تغيير و تحول يافته، رشد کرده و به همان قدمت سـاختن اسـت. بـراي دسـتيابي بـه ايـن ايمني است که در مورد هر ساختمان در ابتداي امر سعي مي شود با کمک گرفتن از علوم و ضوابط مهندسي و به ازاء صرف حداقل وقـت و

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر