دانلود تحقیق درمورد نوجواني ‌و جواني‌

دانلود تحقیق درمورد نوجواني ‌و جواني‌

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد نوجواني ‌و جواني‌

با دانلود تحقیق در مورد نوجواني ‌و جواني‌ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نوجواني ‌و جواني‌ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نوجواني ‌و جواني‌ ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد نوجواني ‌و جواني‌

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:32 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

از نيازهاي مهم دوران نوجواني ‌و جواني‌ نياز به گروه همسن و نياز به مصاحبت با آنها است. براساس هرم نيازهاي‌ مازلو يكي از مهمترين نيازهاي ‌رواني انسان كه بعد اجتماعي قوي ‌نيز در بردارد نياز به تعلق و گروه همسن است. مازلو در توصيف انسان كامل معتقد است كه انسان كامل، انساني ‌است كه همه نيازها‌ي مربوط به سطوح پائين تر هرم در او تأمين شده و نهايتاً به نياز «خود شكوفائي‌» نائل شده باشد. لذا انسان كامل از نظر مازلو انسان خود شكوفا است. نكته قابل توجه آن است كه انسان به مرز خود شكوفايي ‌نمي رسد مگر آنكه نيازهاي ‌ديگر خود را پشت سر گذاشته باشد. از جمله اين نيازها، نياز به تعلق و نياز به مصاحبت با گروه همسن است. به عبارت ديگر به هر ميزان كه انسان نتواند از نظر اجتماعي ‌با همنوعان خود و به ويژه با گروه همسن خود ارتباط صحيح برقرار كند به همان نسبت از مرز كمال و كامل شدن و نيل به رشد اجتماعي‌ به دور مي‌ماند.

از وظايف اساسي والدين به ويژه در شرايط حاضر آن است كه به اين نياز جوانان و نوجوانان توجه لازم بنمايند. دوستيابي و حفظ دوستي‌ يك هنر است. هر كس در هر مقام و موقعيتي ‌كه باشد به اين هنر نيازمند است. پزشك، مهندس، حسابدار، معمار، سرمايه دار، بازرگان، مغازه دار، معلم، استاد دانشگاه، دانش آموز و دانشجو همانقدر به اين هنر نيازمند است كه مديران اجرائي، صاحبان شركتها و كارخانجات.  

 جالب توجه است كه به گفته ديل كارنگي ‌(همو، آئين دوست يابي) حتي ‌در كارها و حرفه هايي‌ كه صرفاً علمي ‌است نظير مهندسي، سهم اطلاعات فني ‌در پيشرفت و موفقيت صاحبان آن حرفه ها تنها پانزده درصد بوده در حالي كه هشتاد و پنج درصد عامل پيشرفت و موفقيت آنها مربوط مي شود به شخصيت ، جذابيت و هنر آنان در ايجاد شوق در ديگران. اين بدان معنا است كه بهترين مشاغل و عاليترين مناصب از آن كساني ‌مي شود كه علاوه بر دانش تخصصي ‌قادر به نفوذ كردن در همكاران خود باشد. چنين افرادي‌ در زندگي ‌همواره موفق و سعادتمند مي باشند.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر