دانلود تحقیق درمورد نگاهي به نحوه قيمت‌گذاري پودر شوينده

دانلود تحقیق درمورد نگاهي به نحوه قيمت‌گذاري پودر شوينده

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد نگاهي به نحوه قيمت‌گذاري پودر شوينده

با دانلود تحقیق در مورد نگاهي به نحوه قيمت‌گذاري پودر شوينده در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نگاهي به نحوه قيمت‌گذاري پودر شوينده را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نگاهي به نحوه قيمت‌گذاري پودر شوينده ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد نگاهي به نحوه قيمت‌گذاري پودر شوينده

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:اشاره: آشنايي با صابون به عنوان اولين پاك‌كننده به قرن‌ها پيش برمي‌گردد اما رشد جمعيت و توجه انسان به بهداشت موجب شده كه توليد صابون يا شوينده‌هاي صابوني با منشأ طبيعي پاسخگوي مصرف و نياز نباشد. در نتيجه، از اوايل قرن نوزدهم مواد شوينده غير صابوني وارد بازار شد. نخستين شوينده تجاري در سال 1878 ميلا‌دي با نام پرزيل از طرف شركت هنكل وارد بازار آلمان شد. ورود شوينده‌هاي مصنوعي به بازار مديون پيشرفت علوم و صنايع شيميايي در دوران جنگ جهاني اول و همچنين كمبود شديد چربي براي توليد صابون بود. نخستين كشوري كه اقدام به توليد شوينده مصنوعي كرد، كشور آلمان بود كه آلكيل نفتالين سولفات‌ها را به نام تنسايد توليد و عرضه كرد. در اواخر دهه 1920 و اوايل 1930 با ساخت آلكيل آريل سولفانات‌ها و پس از جنگ جهاني دوم با پيدايش آلكيل بنزن سولفانات‌ها زمينه پيدايش پودرهاي رختشويي فراهم شد.
پودر لباسشويي فوا (FEWA) نخستين شوينده مناسب براي پارچه‌هاي ظريف بود كه در سال 1932 وارد بازار آلمان شد. به دنبال آن در سال 1933 محصول مشابهي به نام درافت در آمريكا به بازار آمد. پس از جنگ جهاني دوم در سال 1964 شركت پراكتواند گمبل محصول تايد را به بازار معرفي كرد.
استفاده از مواد شوينده در كشور ما قدمت طولا‌ني دارد و به دهه 1330 هجري شمسي باز مي‌گردد. در حدود سال‌هاي 1332 تا 1334 با ورود پودرهاي شوينده به شهرهاي بزرگ كاربرد اين مواد به شكل امروزي متداول شد. رشد فرهنگ جامعه از يك سو و افزايش آگاهي استفاده‌كنندگان از تنوع توليدات شوينده از سوي ديگر، باعث بالا‌ رفتن ميزان مصرف محصولا‌ت شوينده در پنج دهه اخير شده است. اين افزايش مصرف، افزايش توليد و ارتقاي سطح كيفي محصولا‌ت شوينده را نيز در پي داشته است. در اين بين، پودر شوينده به دليل گستردگي موارد مصرف از اهميت بيشتري برخوردار بوده و در همين راستا طي ساليان گذشته همواره از حمايت دولت در قالب پرداخت يارانه ريالي و ارزي بهره‌مند بوده است. همچنين پودر شوينده جزء كالا‌هاي گروه اول سبد حمايتي است كه هر ساله طبق فرآيند مصوب پس از رسيدگي‌هاي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان و طرح در هيأت تعيين و تثبيت قيمت‌ها و ستاد بررسي و كنترل قيمت‌ها براي تصويب نهايي ارايه مي‌شود (از ابتداي سال 1384 پودر شوينده يارانه‌اي جزء كالا‌ها و خدمات اساسي مشمول بند «ج» ماده 39 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي،اجتماعي و فرهنگي قرار گرفته است.) طي سال‌هاي اخير، روند وابستگي صنعت شوينده به خارج از كشور ضعيف‌تر شده و براساس پروژه‌هاي در دست اجرا در كشور پيش‌بيني مي‌شود فرآيند خودكفايي در سال‌هاي آتي سريع‌تر از گذشته باشد.
وضعيت پودر شوينده در ايران
توليد پودر شوينده

نخستين واحد توليد پودر شوينده با ظرفيت 250 كيلو‌گرم در ساعت در سال‌هاي پس از 1332 توسط شركت داروگر راه‌اندازي شد و حدود سال 1341 دومين و سومين واحد‌هاي توليدي توسط شركت پاكسان با ظرفيت 500 كيلو‌گرم در ساعت و شركت پاكنام (اسنو) با ظرفيت 250 كيلو‌گرم در ساعت آغاز به كار كرد.
در حال حاضر ظرفيت اسمي توليد پودر لباسشويي در كشور حدود 773 هزار تن است كه در سال گذشته با توليد حدود 600 هزار تن به طور تقريبي از80 درصد ظرفيت توليد اسمي بهره‌برداري شده است. همچنين صنعت توليد پودرهاي شوينده حدود 400 تا 500 هزار تن ظرفيت توليد در دست ساخت دارد كه به تدريج تا 5 سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد. جدول يك ظرفيت اسمي توليد و همچنين ميزان تعهد پودر لباسشويي را به تفكيك شركت‌هاي توليدكننده در سال گذشته نشان مي‌دهد.
چنانكه گفته شد، در سال گذشته با توليد 600 هزار تن انواع پودر شوينده، از حدود 80 درصد ظرفيت اسمي بهره‌برداري شده است. از اين ميزان توليد، مقدار 400 هزار تن در قالب تعهد اين شركت‌ها در داخل كشور توزيع و مابقي آن به خارج از كشور صادر شده است.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر