7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 51508
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1454
  • تعداد فروش: 8

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسی رابطه بين اعتياد به کار و رفتار شهروندي سازماني در بين معلمان مدارس

دانلود تحقیق درمورد بررسی رابطه بين اعتياد به کار و رفتار شهروندي سازماني در بين معلمان مدارس

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد بررسی رابطه بين اعتياد به کار و رفتار شهروندي سازماني در بين معلمان مدارس

با دانلود تحقیق در مورد بررسی رابطه بين اعتياد به کار و رفتار شهروندي سازماني در بين معلمان مدارس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسی رابطه بين اعتياد به کار و رفتار شهروندي سازماني در بين معلمان مدارس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسی رابطه بين اعتياد به کار و رفتار شهروندي سازماني در بين معلمان مدارس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسی رابطه بين اعتياد به کار و رفتار شهروندي سازماني در بين معلمان مدارس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

چکيده:

    امروزه متصديان مشاغلي مانند پزشکي، پرستاري، استادی، معلمی و وکالت که بيشتر به عنوان حرفه محسوب مي شوند، ساعات متعددي را حتي به صورت فعاليت هاي شبانه به کار مي گذرانند. اشتغال به کار مداوم معلمان در مدارس و بعضا در آموزشگاه ها و مراکز علمی، در فضاي کاري اين گونه مشاغل بسيار تعجب برانگيز است. اين مقاله در پي تبيين شيفتگي عجيب معلمان به کارشان در قالب اعتياد به کار است. يافته هاي مقاله بر اساس مدل سازي معادلات ساختاري حاکي از آن است که بين اعتياد به کار معلمان با بروز رفتار شهروندي سازماني در ميان آنها رابطه معني داری وجود دارد. همچنين بين ابعاد اعتياد به کار (عجين شدن با کار، تمايل دروني در کار و لذت از کار) و رفتارهاي شهروندي سازماني رابطه مثبت و معناداري وجود دارد. جامعه آماري شامل معلمان مدارس شهر شوشتر مي باشد که در مدارس و آموزشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی به طور همزمان فعاليت مي کنند. روش انجام پژوهش حاضر نیز به صورت توصیفی و از شاخه همبستگی بوده است که به صورت پیمایشی انجام شده است.

 

واژه هاي کليدي: اعتياد به کار، رفتار شهروندي سازماني، عجين شدن با کار

 

 

مقدمه:

امروزه کارکنان، بيشتر از گذشته درباره زندگي كاري خود فكر مي كنند و نگران هستند، آنها شغل مطمئن، درازمدت و ارضا كننده مي خواهند،كارمندان اغلب حرفه خود را با اميد و انتظاراتي ويژه براي رسيدن به بالاترين سطح در سازمان شروع مي كنند و اكثر آنها به پيشرفت خود، رسيدن به قدرت، كسب بالاترين مسئوليتها و پاداشها اهميت مي دهند. در بين مشاغل مختلف جامعه، مشاغلي مانند معلمی و استادی احتمال زيادي وجود دارند كه علاوه بر پاداشهاي بيروني، به دليل انگيزه هاي دروني نيز با شغلشان عجين يا معتاد به کار شوند.  اعتياد به کار، اعتيادي است كه ممكن است لذت بخش، ولي خسته کننده و مشکل ساز باشد. به گونه اي که حتي عده اي اين حالت را يک بيماري مي دانند. آنها الزاما عاشق کار شان نيستند ولي بدون کار نمي توانند ساعات خود را بگذرانند. آنها تصور مي کنند که خودشان تنها کساني هستند که مي توانند اين کار بخصوص را انجام دهند، و به دليل افراط در کار، معتاد به کار  شناخته مي شوند.

هرچند که در اکثر موارد، اعتياد به کار در يک شغل، با درآمد بالا همراه است، اما اين حالت ممكن است در کساني که به طرز افراطي به ورزش، موسيقي، هنر و مانند آن مي پردازند هم صدق کند. اين اصطلاح در بسياري از موارد به اشتباه در مورد شخصيت افراد پر انرژي و پر کار به کار برده مي شود که علاوه بر داشتن رابطه خوب با همکاران، لذت بردن از فعاليتهاي فاقد سود مالي، استراحت کافي و حضور مناسب در خانواده و جامعه، زمان زيادي را هم براي کار در نظر مي گيرند. اين افراد، اشخاصي نرمال هستند که تنها تفاوتشان با ديگران، برنامه ريزي صحيح در امور زندگي شخصي و شغلي است. در حالي که فرد مبتلا به اعتياد به كار، به شکلي رفتار مي کند که تلاش وي براي خود، خانواده و زندگي اجتماع خارج ازکار وي، زيان آور است (قلي پور و همکاران، 1387).

از سوي ديگر، اعتياد به کار نتايج مثبتي نيز به همراه دارد و باعث مي شود که کارکنان در سازمان با توجه به ويژگي اعتياد به کار، رفتارهاي فراتر از شرح وظايف رسمي خود را به صورت داوطلبانه بروز دهند. گر چه اين ويژگي شخصيتي داراي عواقب جبران ناپذيري براي فرد بوده و باعث تحليل رفتگي در مسير شغلي بلند مدت وي مي شود. لذا، محققين در اين تحقيق بر آنند که رابطه ميان اعتياد به کار با پيامدهاي رفتاري مثبت نظير رفتار شهروندي سازماني را در بين معلمان مدارس شهر شوشتر بدون توجه به پيامدهاي منفي آن مورد بررسي قرار دهند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر