دانلود تحقیق درمورد اصول کنترل آفات

دانلود تحقیق درمورد اصول کنترل آفات

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد اصول کنترل آفات

با دانلود تحقیق در مورد اصول کنترل آفات در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اصول کنترل آفات را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اصول کنترل آفات ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اصول کنترل آفات

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:
روش ها و وسایل

نمونه برداری در کنترل آفات


مقدمه
نمونه برداری از جمعیت های حشرات برای تعیین انواع آن ها و تخمین تعداد جمعیت، مهمترین فعالیت تحقیقاتی در اکولوژی می باشد. در واقع به سختی می توان یک کار تحقیقاتی در مورد جوامع یا جمعیت های طبیعی پیدا کرد که در آن به نوعی از نمونه برداری استفاده نشده باشد. بسیاری از سوالات اکولوژیک در مورد ارتباط بین فراوانی یا توزیع موجودات زنده و محیط فیزیکی یا زیستی آن ها می باشد. نمونه برداری و تخمین جمعیت بویژه در اکولوژی جمعیت ها حائز اهمیت می باشد و برای ما به عنوان پایه ای برای بدست آوردن داده هایی در باره تراکم، پراکنش، ساختار سنی، تولید مثل و مهاجرت فراهم می کند. و با استفاده از این اطلاعات می توان به فهم کاملی از دینامیسم جمعیت دست یافت. بدون یک چارچوب نمونه برداری مدون، مطالعات اکولوژیک قابل اطمینان نبوده و محکوم به شکست می باشند. درست همانطور که نمونه برداری یکی از اجزای غیر قابل اغماض در اکولوژی جمعیت می باشد، در مدیریت آفات نیز به عنوان پایه اولیه برنامه های مدیریت بشمار می آید. از آنجاییکه مدیریت تلفیقی رویکردی اکولوژیک و بر اساس اطلاعات مربوط به شرایط آفات و محصول اقدام به تصمیم گیری می کند.





برنامه سیستم های تلفیقی

دستکاری های ژنتیکی حشرات

ار قام مقاوم به آفات

حشره کش ها




کنترل زیستی
تجمع ، تکثیر و رها سازی، کنترل میکربی

فرومون ها

دستکاری های محیطی
تلفات طبیعی در اکوسیستم های کشاورزی
آستانه های اقتصادی
نمونه برداری



شکل ..... نقش کلیدی نمونه برداری در مدیریت تلفیقی آفات


روش های معمول نمونه برداری در مدیریت حشرات آفت

ازروشهاي بسيار زیاد و متفاوتي در نمونه برداري از جمعیت های حشرات استفاده
مي شود، كه هر كدام از آن ها معايب و مزايايي دارند. معمولا براي مطالعه هر گونه حشره و طراحي يك برنامه نمونه برداري برای آن، بيش از يك روش مورد نیاز می باشد.

شمارش در محل (
In situ counts )
در روش شمارش و مشاهده مستقيم اغلب به جز يك جفت چشم و دست دقيق، نياز به وسيله خاصي نداريم، با استفاده از اين روش حشرات بزرگ را مي توان در زيستگاه ديد و تعداد آن ها را ثبت كرد. با اين روش می توان. شاخ و برگ گياهان را بدنبال حشرات جستجو کرد. در صورتي كه تعداد حشرات مورد بررسی كم، اندازه گياه كوچك و جداي از بقيه ي گياهان مجاور باشد (گياهچه ها)
مي توان تمام حشرات روي آن را شمرد. بنابر اين، روش گفته شده اغلب براي آفاتی که در اول فصل، زمانی که گياهان زراعي هنوز در اوایل رشد هستند، فعالیت می کنند يا در آخر فصل در مورد گياهان علوفه اي وقتي كه برداشت شده اند و مي خواهيم رويش مجدد را بازبيني كنيم (يو نجه) قابل استفاده است. وقتي شاخ و برگ گياهان به هم پيوسته باشد و نمونه برداري از فقط يك گياه امكان پذير نباشد تمام گياهان موجود در يك سطح (مثلا يك متر مربع يا 30 سانتي متر رديف) را مورد بررسي قرار مي دهيم البته در اين مورد احتمالا به یک وسيله با سطح مشخص مثلا يك چهار چوب فلزي یا چوبی (که اصطلاحاً به آن کادر گفته می شود) نياز خواهيم داشت .در بعضي موارد نيز گياهان يك سطح مشخص را كف بر كرده و پس از بسته بندي و انتقال به آزمایشگاه حشرات موجود در آنها را مي شماريم ابزارهاي خاصي نيز براي اينكار طراحي شده است که می توان با آن سطح مشخصی را برداشت نمود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر