دانلود تحقیق درمورد طرح آموزش فراگير فناوري اطلاعات در ايران

دانلود تحقیق درمورد طرح آموزش فراگير فناوري اطلاعات در ايران

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد طرح آموزش فراگير فناوري اطلاعات در ايران

با دانلود تحقیق در مورد طرح آموزش فراگير فناوري اطلاعات در ايران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق طرح آموزش فراگير فناوري اطلاعات در ايران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق طرح آموزش فراگير فناوري اطلاعات در ايران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد طرح آموزش فراگير فناوري اطلاعات در ايران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

 

مدتي است كه بحث بحران اشتغال در كشور مطرح شده است كه  دليل عمده آن رسيدن موج جمعيتي دهه شصت به مرزهاي ورود به دانشگاه و بازار كار است. توسعه تكنولوژي و بويژه تكنولوژي اطلاعات مي‌تواند كمك قابل توجهي به حل اين مشكل بنمايد و شغلهاي متنوع و بسياري  در اين حوزه ايجاد كند. براي توسعه و گسترش فناوري اطلاعات در جامعه، اولبن قدم ايجاد مهارت و توانايي استفاده عموم مردم  از كامپيوتر شخصي و فناوري اطلاعات در هر شغل و حرفه‌اي است. امري كه در ادبيات آموزشي  "سواد كامپيوتري" ناميده مي‌شود. اين مقاله بنا دارد ضمن تعريف سواد كامپيوتري، بر اساس الگوي بين‌المللي گواهينامه كاربري كامپيوتر در اروپا طرحي براي آموزش فراگير فناوري اطلاعات در كشور ارائه نمايد. اين طرح مي‌تواند در آموزش و پرورش، سازمان آموزش فني و حرفه‌اي، دانشگاه جامع علمي – كاربردي و ساير مراكزي كه مي‌خواهند توانايي افراد را در استفاده از كامپيوتر شخصي ارتقا دهند  بكار گرفته شود.  

 

كليد واژه :  آموزش كامپيوتر و فناوري اطلاعات، سواد كامپيوتري، گواهينامه كاربري كامپيوتر در اروپا، ECDL/ICDL

q       مقدمـــه :

در مقطع كنوني كشور ما در شرايط ويژه‌اي بسر مي‌برد كه وجه اصلي اين شرايط را مي‌توان تركيب خاص جمعيتي دانست. موج جمعيتي دهه شصت هجري شمسي، اكنون به مرزهاي ورود به دانشگاه و بازار كار رسيده است و موجب شده كه براي حفظ درصد بيكاري موجود(حدود 10%)  لازم باشد سالانه بيش از هشتصد هزار فرصت شغلي ايجاد شود در حاليكه در طي سالهاي گذشته بيش از سيصد هزار فرصت شغلي ايجاد نشده است. واقعيت اينست كه بحران اشتغال در پيش است و اين در حالي است كه عمدتا توجه كمي در مديران و مسئولين اجرايي كشور به اين مسئله وجود دارد و هنوز اتفاق نظر در راه حل آن و هماهنگي و اراده ملي در تحقق آن وجود ندارد. بررسي شرايط جديد بين‌المللي نشان مي‌دهد كه راه توسعه كشور و عبور مطمئن از اين بحران، توانمندي تكنولوژي است. به گونه‌اي كه ضمن پاسخ به به نيازهاي داخل كشور، صدور كالاهاي با تكنولوژي بالا (كه داراي ارزش افزوده بالايي است) و صدور خدمات فني و مهندسي را دربر داشته باشد.]1[

يكي از تكنولوژيهايي كه مي‌تواند در اين عرصه نقش بازي كند "تكنولوژي اطلاعات" است. توسعه اين فناوري تاثير بسيار گسترده‌اي در توسعه ساير تكنولوژيها، افزايش بهره‌وري سازمانها و مراكز، بهبود ارائه خدمات به مردم و ايجاد شغلهاي جديد و متنوع دارد.

            تفاوت عمده توسعه اين فناوري نسبت به ساير فناوريها را مي‌توان ضرورت فراگير شدن استفاده از اين فناوري در سطح وسيعي از جامعه دانست كه از يك طرف بدون آن بازار لازم در كشور ايجاد نمي شود و از طرف ديگر ايجاد مشاغل جديد نيز بدون آموزش مهارتهاي لازم به متقاضيان ممكن نيست. همين واقعيتهاست كه مفهوم "سواد كامپيوتري" را وارد ادبيات آموزش در بسياري از كشورها كرده است.

اين مقاله بنا دارد  طرحي براي آموزش سواد كامپيوتري در كشور ارائه دهد. در ابتداي طرح، مفهوم سواد كامپيوتري مطرح شده، سپس  نارسائيهاي عمده آموزش كامپيوتر در كشور بررسي شده و پس از آن مبتني بر الگوي بين‌المللي "گواهينامه كاربري كامپيوتر در اروپا" طرح پيشنهادي آموزش فراگير كامپيوتر و فناوري اطلاعات، متناسب با نيازها و مقتضيات كشور ارائه مي‌شود. مخاطبان اين طرح بسيار گسترده بوده و طيف وسيعي از جامعه از جمله، دانش‌آموزان، دانشجويان، كارمندان، كارجويان و صاحبان حرف و مشاغل را دربر مي‌گيرد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر