دانلود تحقیق درمورد ريشه گیاه

دانلود تحقیق درمورد ريشه گیاه

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد ريشه گیاه

با دانلود تحقیق در مورد ريشه گیاه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ريشه گیاه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ريشه گیاه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ريشه گیاه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

ريشه اندامي از گياه است که معمولا در قرار دارد و موجب ثابت نگاه داشتن ساقه و اجزاي آن مي‌گردد. عمل مهم ديگر ريشه جذب آب و مواد غذايي اوليه نظير آب و املاح مختلف از زمين بوده و همچنين ممکن است مواد غذايي مختلف درخود ذخيره کند. علاوه بر اين اعمال اصلي ، ريشه نظير ساقه رشد مي‌کند و محل عبور جريانهاي شيره‌هاي غذايي است ). با توجه به اعمال مشابه و غيرمشابهي که ريشه با ساقه دارد سبب مي‌شود که در مواردي ساختمان متفاوتي نيز با آن داشته باشد.





اجزاي مختلف ريشه

  • کلاهک ريشه: قسمت کاملا انتهايي ريشه که کلاهک ريشه ناميده مي‌شود. ياخته‌هاي کاملا راسي و خارجي کلاهک به تدريج و بطور دايم در اثر تماس با خاک و عوامل محيط زيست به صورت پوسته‌هاي نازکي مي‌افتد و درعين حال بطور دائم نيز بوسيله ياخته‌هاي مريستمي راس ريشه ساخته شده به آن اضافه مي‌شود.
  • ناحيه نمو ريشه يا منطقه مريستمي: که در مقطع طولي آن را به نام مريستم نزديک انتهايي ريشه‌ها مي‌نامند. سلولهاي حاصل از اين منطقه ضمن تمايز يابي سلولهاي مختلف ريشه را بوجود مي‌آورند.
  • منطقه طويل شدن: ياخته‌هاي حاصل از تقسيم ياخته‌هاي مريستم ريشه در اين ناحيه طويل مي‌شوند.
  • منطقه تارهاي کشنده: منطقه تارهاي کشنده ، که بيشتر مواد غذايي از اين منطقه جذب گياه اوليه مي‌شود. ضمنا ياخته‌هاي داخلي همين منطقه تغيير شکل و ساختمان داده و موجب تشکيل بافتهاي مختلف در ريشه مي‌گردد. لذا اين منطقه را ناحيه تمايزيابي نيز مي‌نامند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر