دانلود تحقیق درمورد جهانگردي و هتلداري

دانلود تحقیق درمورد جهانگردي و هتلداري

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد جهانگردي و هتلداري

با دانلود تحقیق در مورد جهانگردي و هتلداري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جهانگردي و هتلداري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جهانگردي و هتلداري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جهانگردي و هتلداري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:98 صفحه

قسمتی از فایل:

اهداف پروژه:

شهر مشهد به عنوان يكي از شهرهاي زيارتي ، با منابع طبيعي و باستاني بي شمار هر ساله جماعت زيادي را به سمت خود جذب مي‌كند.

بنابراين برنامه ريزي جهت آسايش مسافران و حتي ساكنان خود شهر مشهد ضرورت پيدا مي‌كند.

جهت طراحي روي اين پروژه سايت هتل ؟ لاله بنابر دلايلي كه در طول مطالعات ذكر خواهد شد انتخاب شده است.

يكي از اهداف طراحي اين پروژه ايجاد اقامتگاه جهت مسافران مي‌باشد.

مسافراني كه جهت سياحت و زيارت به شهر مشهد سفر مي‌كنند و در نزديكي مجتمع تفريحي كوهسنگي ساكن مي‌شوند.

هدف ديگر از اين پروژه اسكان مسافراني است كه به همراه بيماران خود از شهرستان‌ها به بيمارستان‌هاي واقع در خيابان كوهسنگي از قبيل بيمارستان‌هاي 17 شهريور- قائم مهر و ... و حتي امام رضا مراجعه مي‌كنند.

اما شايد اصلي ترين هدف پروژه بالا بردن سطح فرهنگ عمومي و غني كردن آن مي‌باشد. بوسيله ايجاد اقامتگاه موقت جهت مسافراني كه در محدوده كوهسنگي اتراق كرده، دركناراستخر آن آشپزي مي‌كنند، بساط خود را پهن كرده و در كنار خيابان شب را به صبح مي‌رسانند.

ايجاد اقامتگاه مناسب جهت اين شمار از كسانيكه به مشهد مسافرت مي‌كنند و چهره زيباي كوهسنگي را كمرنگ مي‌كنند.

 


اوقات فراغت:

اوقات فراغت فراغت از كارهاي روزانه است كه شخص همان را انجام مي‌دهد كه مي‌خواهد، تفريج براي تجديد نيرو و كاستن از يكنواختي زندگي حرفه اي ضروري است. اولين كاركرد اوقات فراغت ايجاد استراحت جهت كاستن از هيجان‌هاي دائم است، ديگر كاركرد آن تفريح مي‌باشد كه كسالت ناشي از زندگي را از بين مي‌برد و آخرين كاركرد آن رشد شخصيت افراد است. از نكات قابل توجه در امر گذراندن اوقات فراغت در نظر گرفتن مسئله جنسيت است و دنياهاي متفاوتي كه از اولين روزهاي زندگي هر فرد شكل مي‌گيرد حتي بررسي رفتارها و بازي‌هاي كودكان هم اين نكته را مشخص مي‌كند.

اوقات فراغت را مي‌توان به شرح زير تقسيم بندي كرد:

1-                اوقات فراغت روزانه كه شامل چند ساعت فراغت از كارهاي روزانه است كه از نمونه‌هاي نحوه گذراندن آن تماشاي تلويزيون ، گردش و پياده روي، ورزش و ... را نام برد.

2-                ايام فراغت يك روز شامل تعطيلات آخر هفته و يا تعطيلات مختلف يك روزه در طول سال كه اكثر در نواحي خارج از شهر و در دامان طبيعت سپري مي‌شود.

3-                ايام فراغت چند روزه كه علاوه بر گذراندن اين روزها به طرق قبلي، سفر عمده ترين شيوه گذراندن اين ايام است.

جهان گردي:

يكي از راههاي مفيد گذراندن اوقات فراغت جهانگردي است. جهانگردي موقعيت‌هايي را فراهم مي‌كند كه مي‌تواند جوابگوي يك سلسله نيازهاي فردي و اجتماعي باشد. تحولات صنعتي شرايطي را به وجود آورده كه از جمله دستاوردهاي آن اشاعه جهانگردي فردي و گروهي و انبوه است كه در اثر بالا رفتن موقعيت اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي حاصل مي‌شود به زبان ساده تر

1- جهانگردي موقعتي براي گذراندن اوقات فراغت به منظور بازيابي انرژي از دست رفته است.

2-                جهان گردي بعنوان موقعيتي است در جهت اعتلاي رشد فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي

3-                در برخي از موارد جهانگردي از الگوهاي مصرفي تبعيت مي‌كند در اين شيوه جهانگردي موقعيتي است براي نمايش قدرت خريد واقعي يا كاذب افراد. اين نوع از جهانگردي اغلب از طريق انتخاب مناطق لوكس، نمايش لباس و ملزومات، مسابقات ورزشي و ... متجلي مي‌گردد.

جهانگرد: شخص جهانگرد عامل جهانگردي است كه تقاضاي بازار را شكل مي‌دهد:

جاذبه‌هاي جهانگردي:

كليه عواملي كه ميل به سفر را بر مي‌انگيزد جاذبه‌هاي جهانگردي گويند اين جاذبه‌ها سرمايه جهانگردي كشور مي‌باشد و از لحاظ اقتصادي جزو سرمايه‌هاي ملي محسوب مي‌گردد و معمولا به سه دسته زير تقسيم مي‌شود:

الف- جاذبه‌هاي جهانگردي مهيا: عبارت است از عواملي كه بهره وري از آنها مستلزم هيچ نوع خرج اضافي براي خود سرمايه نيست از قبيل آب و هوا، مناظر زيبا، دريا، شكار، كوه و ...

ب- جاذبه‌هاي جهانگردي نامهيا: عناصري كه بهره برداري از آنها مستلزم سرمايه گذاري در تجهيز آنها مي‌باشد مانند آثار تاريخي، آبهاي معدني، موزه‌ها و ...

ج- جاذبه‌هاي كمكي: جاذبه هايي هستند كه فرد در كنار استفاده از آنها از جاذبه‌هاي مهيا مثل آب و هوا و ... هم استفاده مي‌كند در جاذبه‌هاي كمكي مانند مكانهاي تفريحي و ... نياز به ساخت و ساز مي‌باشد.

 

انواع جهانگردي:

1-                از نظر طول مدت اقامت:

الف) اقامت بلندمدت كه طول مدت اقامت بيشتر از يك ماه است.

ب) كوتاه مدت كه طول مدت اقامت كمتر از يك ماه است.

2- فردي يا گروهي:

از جهانگردي فردي منظور اين نيست كه فرد بدون داشتن همراه يا خانواده و به تنهايي سفر كند بلكه غرض اين است كه مسافرت اعم از اينكه به تنهايي يا به اتفاق عده اي ديگر صورت گيرد به طور مستقل انجام شود بدين معني كه مسافرت طبق يك برنامه قبلي نبوده و هزينه‌هاي مربوط به كالاها و خدمات مورد نياز جهانگرد در طول سفر مستقيما به عرضه كننده كالاها و خدمات پرداخت گردد. از طرف ديگر جهانگردي دسته جمعي نه تنها بايد به صورت جمعي و گروهي و معمولا در وضعيت يك راهنماي آشنا به زبان مادري جهاگردان صورت پذيرد بلكه معمولا يك شركت حمل و نقل يا آژانس مسافرتي با ترتيب دادن گردش‌هاي دسته جمعي براي بازديد يك يا چند كشور خاص كليه هزينه جهانگردي را يكجا از جهانگردان وصل مي‌كند و برنامه اي خاص براي مسافرت جهانگردان ترتيب مي‌دهد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر