6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50223
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1510

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد امگا 3

دانلود تحقیق درمورد امگا 3

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد امگا 3

با دانلود تحقیق در مورد امگا 3 در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق امگا 3 را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق امگا 3 ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد امگا 3

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

امگا 3:

دو اسيد چرب ضروري بدن امگا 3 و امگا 6 ميباشند.
 اسيدهـاي چـرب ضـروري آن دستـه از اسيدهاي چرب ميباشند
كـه بـدن قـادر بـه تـوليد و سنتز آنها نيست و بايد از طريق
غـذا تامين گردند. امگا 3 و امگا 6 جزء اسيدهاي چرب غير
اشباع چندگانه (مركب) ميباشند. تقسيم بندي چربي ها
به قرار زير است:

1- چربي هاي اشباع(بدون پيوند دوگانه): اين چربيها
در دماي محيط و اتاق جامد مي بـاشـنـد. مـثل:كره، دنبه،
چربي گوشت قرمز، روعن نارگيل.

2- چربي هاي غير اشباع يگانه و يا ساده (داراي يك پيوند دوگانه): اين چربيها در دماي اتاق مايع بوده اما درون يخچال جامد هستند. مثل: روغنهاي زيتون، بادام و بادام زميني.

3- چربيهاي غير اشباع چندگانه و يا مركب(داراي بيش از يك پيوند دوگانه): اين چربيها هم در دماي محيط و هم در يخچال مايع ميباشند. مثل: روغن هاي آفتاب گردان، سويا، ماهي، گردو و دانه كتان.

4- چربيهاي ترانس: چربيهاي غير اشباعي هستند كه طي فرآيند هيدروژناسيون به حالت جامد در آمده اند.

مصرف امگا 3  و امگا 6 هر دو براي بدن ضروري است. اما
 يافته هاي پژوهشگران حاكي از آنست كه نسبت اين دو اسيد چرب در رژيم غذايي ما از تعادل خارج است. نسبت ايده آل امگا 6 به امگا 3 در رژيم غذايي ميبايست 1:1 و حداكثر 4:1 باشد. اما متاسفانه اين نسبت در افراد جامعه به 11:1 تا 30:1 ميباشد. يعني مصرف امگا 6 در اغلب افراد 30 برابر امگا 3 ميباشد. مصرف هر كدام از اين دو اسيد چرب به تنهايي نه تنها مفيد نيست بلكه مشكلات عديده اي را نيز در بدن پديد مي آورد. لزوم مصرف متعادل اين دو اسيد چرب ضروري به اين خاطر است كه اين دو اسيد چرب با يكديگر بر سر آنزيمها رقابت ميكنند. يعني هرگاه  اسيد چرب امگا 6 بيش از امگا 3 مصرف گردد، فقط اسيد چرب امگا 6 متابوليزه شده و بدن قادر نميباشد از اسيد چرب امگا 3 استفاده كند. دليل دوم اين امر خواص متفاوت اين دو اسيد چرب است كه به آن اشاره خواهيم كرد. بنابراين از آنجايي كه ما در رژيم غذايي از اسيد چرب امگا 6 به اندازه كافي و حتي بيش از نياز مصرف ميكنيم بايستي مصرف امگا 3 خود را افزايش دهيم.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر