دانلود تحقیق درمورد سیستم های کنترلی و دسته بندی آنها

دانلود تحقیق درمورد سیستم های کنترلی و دسته بندی آنها

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد سیستم های کنترلی و دسته بندی آنها

با دانلود تحقیق در مورد سیستم های کنترلی و دسته بندی آنها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سیستم های کنترلی و دسته بندی آنها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سیستم های کنترلی و دسته بندی آنها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سیستم های کنترلی و دسته بندی آنها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

-   15 : مقدمه

-  یک سیستم ، یک مجموعه از پیشنهادات و اجزای  متصل یا مرتبط است که به وسیله برخی از اشکال منظم متقابل یا غیر وابسته ، یک مجموعه کلی را تشکیل می دهد  و وظایف خاصی  را انجام می دهند . این سیستم یک بازده را تولید  می کند تا نیروی مصرفی تان را در یافت کند .                 ترمومتر( دماسنج)  و سیستم مرطوب کننده یک منبع توده ای را می توان همانند یک سیستم در نظر گرفت . یک دما سنج یک نیروی مصرفی معادل  X= ( دمای هوا ) و یک بازده y=1 ( طول ستون جیوه در جای خود ) دارد . در سلسله ترتیبی منبع توده ای ، نیرو و موقعیت توده مصرفی و بازده سیستم به همین شیوه محاسبه می گردد . در چرخش تولید کننده الکتریسیته ، میزان نیروی مصرفی به صورت یک سرعت چرخشی از تغییر حرکت اولیه خواهد بود  و بازده آن ، تولید ولتاژ در بخشهای پایانی یا واحدهای نیروی الکتریسیته است . عبارت کنترل به  معنای قاعده دستور و فرمان است . سیستم کنترل را می توان به این صورت تعریف کرد : '' مجموعه ای از علایم و اجزای متصل یا مرتبط تر همانند یک دستور ، فرمان یا قاعده برای یک سیستم دیگر است '' در سیستم کنترل یکسری از راهنماییها جهت به کارگیری  یک سیستم ثابت وجود دارد که می تواند مطابق با برنامه از پیش تنظیم شده تغییر کند .

 

 

 

- 1502 : نمونه هایی از سیستم های کنترلی .

در زیر برخی از نمونه های سیستم های کنترلی روشن شده است .

تصویر 1503 : سیستم روشن خاموش الکتریکی

(i)یک سویچ الکتریکی که جریان الکتریسیته را در مدار کنترل می کند . علامت نیروی مصرفی به صورت دستور خاموش یا روشن است و علامت باز ها جریان یا عدم جریان الکتریسیته است .

- تصویر 1504 : سیستم حرارتی : کنترل تغذیه ای دستی

(ii) یک سیستم حرارتی در جای مناسب است که دمای آب داغ را در شرایط مطلوب ثابت نگه دارد . قبل اجرا می توان این وظیفه را با موفقیت انجام داد و الزامات متعاقب را باید به این صورت در نظر گرفت :

a)     اجرا کننده باید بگوید که چه دمایی را برای آب نیاز دارد . این دما  را نقطه تنظیم یا ارزش مورد نظر می نامند که نیروی مصرفی را در سیستم توزیع می کند .

b)    اجرا کننده باید برخی از موارد مربوط به دما را تأمین کند ( اجزای محسوس جهت مشاهده میزان دما ) . به همین منظور دماسنج یک علامت را در کنار آب داغ نصب می کند و میزان دمای واقعی آب با آن نشان داده می شود . این دما ، یک بازده از سیستم است و کنترل کننده متغیر نامیده می شود . اجرا کننده با مشاهده دماسنج می تواند بفهمد که دمای آب چقدر است و آن را با اندازه دلخواه خود مقایسه کند . این تفاوت میان ارزش ( مقدار ) مورد نظر و میزان دمای واقعی را یک سیگنال اشتباه می گویند : e=r-c در جایی که r  مربوط به نقطه تنظیمی یا بازده مرجع وc نشان دهنده میزان کنترل قابل تغییر می باشد .

c)     اجرا کننده باید برخی از موارد متأثر از دما را تأمین کند ( اجزای کنترل کننده ) و باید دستورآن را برای انجام و رساندن دما به میزان  مورد دلخواه و دستور مناسب آن را برنامه ریزی کند ( عملکرد کنترل ) .

علامت سيگنال اشتباه e  نشان می دهد که آیا کنترل کننده دما خیلی بالا است یا خیلی پایین و این مسئله میزان عملکرد صحیح مورد نیاز را نشان می دهد که آیا کنترل مقدار آن  را بازکرد یا بسته است .

میزان اشتباه ، حجم عملکرد ضروری درست را نشان می دهد : زمانی که این میزان با یک دستور درست به حجم صحیح خود رسید ، آب به ارزش دمایی مطلوب خواهد رسید .

در اینجا اجرا کننده باید قادر باشد تا میزان سیگنال  اشتباه  به حداقل ممکن کاهش دهد و سیستم ایجاد شده برای آب را تغییر دهد . جریان این روند در طول مسیر توزیع می شود .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر