دانلود تحقیق درمورد نمايشگر LED

دانلود تحقیق درمورد نمايشگر LED

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد نمايشگر LED

با دانلود تحقیق در مورد نمايشگر LED در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نمايشگر LED را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نمايشگر LEDادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نمايشگر LED

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:28 صفحه

قسمتی از فایل:

فصل اول:

 

 

 

 

 

 

(( كاربردها و انواع نمايشگرها ))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بنام خدا

مقدمه:

امروزه يكي از سيستمهايي كه بيشتر در سازمانها و مراكز تجاري جهت نمايش تصاوير و حروف اعداد جهت مطلع ساختن عموم از وقايع و تغيرات مورد استفاده قرار مي گيرد نمايشگرهاي LED  ويا LCD       ( LED DISPLAY & LCD DISPLAY)مي باشد.

براي مثال در يك فرودگاه براي نمايش دادن زمان و مسير حركت هواپيماها ديگر از لوازمي مانند كركره هاي تبليغاتي و ديگر موارد استفاده نمي كنند زيرا داراي حجم زياد و مورد استفاده محدود         مي باشد ، به فرض اگر زمان حركت هواپيما تغيير پيدا كند براي نمايش دادن آن براي عموم نياز به تقبل زحمت و به هدر رفتن زمان مي باشد ولي با استفاده از يك سيستم نمايشگري LED  يا LCD مي توان به راحتي و فقط با فشار دادن چند كليد تغيرات مربوطه را به اطلاع عموم رساند .

و يا در استاديومهاي فوتبال براي نمايش دادن نتيجه مسابقه مي توان از اين تابلوها استفاده كرد.

مثال ديگر را مي توان براي فروشگاههاي بزرگ در نظر گرفت ، كه براي تبليغ محصولات خود از تابلوهاي تبليغاتي استفاده مي كنند برسانند.

و يا مثال واضحتري كه امروزه ما بيشتر در شهرهاي صنعتي و بزرگ   مي بينيم ، قرار گرفتن اين تابلوها در چهارراه ها و اتوبانها و ديگر مسيرها مي باشد كه در حال نشان دادن تصاوير براي آگاه كردن مردم و رانندگان براي رعايت كردن قوانين راهنمايي و رانندگي و يا در حال تبليغ كردن محصولات يك كارخانه و يا در حال تبليغ كردن يك كانديدا و يا كانديداها مي باشد كه در مورد آخر مي توان گفت از بسياري ضررهاي مالي مي كاهد .

چون به فرض يك شركت براي اينكه بتواند محصولات خود را تبليغ كند بايستي تبلغاتي از قبيل چاپ پوستر و پخش كاغذهاي تبلغاتي  را انجام دهد كه نياز به پرداخت هزينه هاي هنگفت مي باشد، ولي توسط يك تابلوي تبليغاتي مي تواند محصولات خود را با كيفيت بالا تبليغ كند .

يكي از مزيتهاي اين گونه تابلوها در اين مي باشد كه مي توان تصاوير و كاراكتر هاي مختلف را هرگونه كه خواستاريم به نمايش بگذاريم . همچنين قادر هستند به صورت متحرك و يا ثابت نمايش داده شوند .

 

انواع تابلوها :

تابلوهاي تبليغاتي در چند مدل ساخته و بر حسب ابعادشان داراي قيمتهاي مختلف مي باشند.

1.   تابلوي LED

2.   تابلوي LCD

 

 

 

 تابلوي LED (LED DISPLAY) :

اين گونه تابلوها از LED  هايي با رنگهاي مختلف به صورت ساده و از         LED  هايي با قابليت نمايش چند رنگ ساخته مي شوند كه طريقه نمايش رنگهاي مختلف آن بر حسب ولتاژ اعمال شده به آن مي باشد كه در هر ولتاژ نور مشخص شده اي را از خود توليد مي كنند كه اين خاصيت ربط به ساختمان داخلي LED  و تبادل الكترون و حفره ها بين لايه هاي P & N  دارد .

 

تابلوهاي  LCD (LCD DISPLAY ) :

اين گونه تابلوها داراي قابليت عملكرد زيادتري نسبت به تابلوهاي LED دارند زيرا نوع نمايش آنها بر حسب پيكسل بوده و هر چه تعداد   پيكسل ها بيشتر باشد قدرت نمايش هم بيشتر مي باشد. از طرفي         مي توانند كاراكترهاي مختلف را نمايش دهند و از همه مهمتر براي كنترل مي توان ازسيستمهاي ميكروپروسسوري ساده و يا ميكروكنترلري جهت نمايش استفاده كرد و همچنين داراي پورتهاي ورودي با تعداد كم مي باشند و سيم بندي در اين گونه سيستمها ساده و كم مي باشد در صورتي كه در نوع ديگر خود يعني تابلوهاي LED داري سيم بندي زياد ، بر حسب نياز،  مي باشد.

ولي يكي از دلايلي كه امروز بيشتر از تابلوهاي LED  استفاده مي كنند اين است كه قيمت يك نمايشگر LCD به مراتب بسيار بيشتر از قيمت يك نمايشگر LED مي باشد ، و از طرفي اگر بخواهيم نمايشگري با قابليت نمايش رنگي توسط نمايشگر هاي رنگي LCD طراحي و بسازيم، بايستي هزينه هنگفتي را تقبل نماييم ، در صورتي كه مي توانيم با هزينه اي حتي نصف هزينه نمايشگر هاي رنگي LCD از LED هايي كه قابليت نمايش چند رنگ را دارند استفاده نموده  و قابليت پخش تصاوير را حتي در حالت سه بعدي به آن بدهيم .

 

راههاي كنترل  نمايشگرها :

طريقه كنترل اين گونه تابلوها به روشهاي مختلف مي باشد كه به توضيح چند مورد از آنها مي پردازيم :

نمايشگر هاي LED  :

1.                        


7,000 تومان

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر