دانلود تحقیق درمورد لب تاپ

دانلود تحقیق درمورد لب تاپ

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد لب تاپ

با دانلود تحقیق در مورد لب تاپ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق لب تاپ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق لب تاپ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد لب تاپ

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:58 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

 

لب تاپ:

کامپيوتري کوچک و قابل حمل ميباشد که داراي صفحه تصوير مسطح و صفحه کليدي است که روي هم تا ميشوند . ( نمايشگر کريستال مايع ) ميباشند. بعضي از مدلها ميتوانند با يک ايستگاه جفت شوند و به عنوان يک سيستم روميزي کامل در دفتر عمل کنند

لب تاپ يکی از انواع متفاوت کامپيوترهای موجود است . اين نوع از کامپيوترها دارای قدرت محاسباتی و عملياتی نظير کامپيوترهای شخصی می باشند. با توجه به ويژگی های متعدد اين نوع از کامپيوترها خصوصا" قابليت حمل، می توان آنها را در موارد متفاوت و بصورت فرامکانی استفاده کرد

سير تکاملی کامپيوترهای لب تاپ


اولين مرتبه ايجاد يک کامپيوتر لب تاپ توسط شخصی بنام (alen key)در سال 1970مطرح گرديد.در سال 1979اولين کامپيوتر لب تاپ توسط شخصی بنام  gridewiliam mo  ايجاد شد.کامپيوتر فوق دارای 340کيلوبايت حافظه بود در سال   1983توسط gavilan comput  يک لب تاپ با مشخصات زير توليد شد

1


64  کيلوبايت حافظه ram  ( امکان ارتقاء آن تا 128 کيلوبايت وجود داشت ) از سيستم عامل اختصاصی شرکت gavhlan استفاده ميکرداستفاد می کرد( قابليت استفاده از ) ms dos نيز وجود داشت .ريزپردازنده 8080 موس و وزن  4 کيلوگرم و بهمراه چاپگر 6/4 کيلوگرم .

کامپيوتر فوق دارای يک فلاپی درايو بود که با ساير فلاپی درايوهای موجود ، سازگار نبود. در سال 1984 ، شرکت "اپل " مدل Apple II را معرفی کرد. کامپيوتر فوق از لحاظ اندازه نظير يک کامپيوتر Notebook بود. سيستم فوق دارای يک ريزپردازنده 65 C02 يکصد وبيست و هشت کيلوبايت حافظه ، يک فلاپی درايو 5.25 ، دو پورت سريال ، يک پورت موس ، يک کارت مودم و منبع تغذيه خارجی ، بود. وزن کامپيوتربدون در نظر گرفتن مانيتور، 5 کيلوگرم بود. در کامپيوتر فوق از يک مانيتور نه اينچ تک رنگ و يا يک پانل اختياری LCD استفاده می شد. . در ادامه و در سال 1986 ، شرکت IBM نمونه محصول خود را در اين زمينه عرضه کرد. در سيستم فوق از ريزپردازنده 8080 ، 256 کيلوبايت حافظه ، دو عدد فلاپی درايو 3.5 اينچ ، يک LCD  پورت های سريال و موازی و يک محل خاص برای يک مودم خارجی ، استفاده می گرديد. کامپيوتر فوق بهمراه نرم افزارهای اختصاصی نظير واژه پرداز ، دفترچه تلفن و ... عرضه گرديد. وزن سيستم فوق 5.4 کيلوگرم و به قيمت 3500 دلار فروخته می گرديد در ادامه شرکت های متعدد اقدام به توليد کامپيوترهای نب تاپ نمودند. امروزه اين نوع از کامپيوترها دارای قابليت ها ی فراوانی بوده که استفاده کنندگان مربوطه را در تمام سطوح راضی می نمايد .

نگهداری لب تاپ

بهترين روش برای نگهداری نوت‌بوك مراجعه به سايت شركت سازنده و يادفترچه‌های راهنمای همراه دستگاه است لين به صورت كلی می‌توان با رعايت نكات زير كاركرد و عمر دستگاه را افزايش داد و با لذت و اطمينان از اين ابزار پيشرفته استفاده كرد.
باتری: يكی از مهمترين دلايل تهيه نوت‌بوك توسط شما خاصيت قابل حمل بودن و داشتن عمر باتری زياد است برای اينكه باتری بهترين كاركرد و عمر را داشته باشد باي اولين بار كه نوت‌بوك را روشن می‌كنيد آن را صد در صد شارژ كرده (بين يك تا سه ساعت)، سپس اجازه دهيد، باتری كار كرده تا تخليه شود به طوريكه حداقل به ۱۰ درصد برسد اين كار را ۲ الی ۳ مرتبه تكرار كنيد تا كليه سلول‌ها قابليت نگهداری شارژ خوب را بدست آورند. چنانچه هميشه از برق برای روشن بودن دستگاه استفاده می كنيد باتری را ۱۰۰ درصد شارژ كرده، آنرا از دستگاه جدا و هفته‌ای ۱ الی ۲ بار آنرا شارژ كنيد . هر چه تعداد به برق خوردن باتری كمتر باشد عمر باتری بيشتر خواهد بود.

چنانچه از باتری استفاده می كيد اجازه دهيد تا به حداقل شارژ ۱۰ درصد برسد ( هنگامی كه Low Battery ظاهر گرديد) سپس آن را شارژ كيد. در ضمن جهت روشن كردن دستگاه هميشه ابتدا آداپتور را به برق سپس آن را به دستگاه متصل كنيد. دقت كنيد كاركرد باتری بستگی به فركانس پردازنده - نور LCD و كاركرد درایوهای دستگاه دارد و زمانی كه جهت كاركرد باتری ذكر می‌شود برای بهترين شرايط (Standby) بوده و كاركرد واقعی باتری بر اساس آمپر ساعت (mAh) و تعداد سلول‌های آن مشخص می‌شود.

درايوها: لنز (Optic) درايو‌ها بسيار حساس می‌باشند درايو نوت‌بوك برای خواندن (DVD/CD)‌های اصل طراحی شده‌اند بنابراين اصراری در خواندن هر گونه (DVD/CD) كه به صورت غیر استاندارد و روی (DVD/CD) را به صورت پی‌درپی انجام ندهيد و حتما فواصل كوتاهی بين آنها قرار دهيد. چنانچه از درايو استفاده نمی كنيد داخل آن (DVD/CD) قرار ندهيد.
LCD و Keyboard: برای تميز كردن فقط از مايعات مخصوص ويا يك دستمال بدون پرز كمی مرطوب باشد استفاده كنيد سپس آن را با دستمال ديگر خشك كنید. از هيچگونه اسپری (حتی خشك) استفاده نكنيد. دقت كنيد مايعات و گردو غبار به سرعت موجب خراب شدن Keyboard می‌شود. در صورتيكه مايعی روی دستگاه شما ريخت سريعا آن را خاموش كرده و باتری را جدا كنید، آن را با باد سرد خشك و سريعا به مركز خدمات مراجعه كنيد.
بازيابی (Recovery): نوت‌بوك‌ها دارای سيستم عامل اصل شركت مايكروسافت می‌باشند كه نشانه آن زير دستگاه نصب است كه همراه درايورهای مربوطه خاص آن دستگاه بر روی آن نصب گرديده و چنانچه به هر علتی از بين بروند نصب آن، بسيار مشكل است. به همين دليل در دستگاه‌های جديد، در يك قسمت از هارد دستگاه كه معمولا ۱۰ درصد ظرفيت آن بوده ( به همين علت مقدار ظرفيت هارد كمتر از مقدار اسمی آن مشاهده می‌گردد) و به طور مخفی می باشد. قسمتی به نام Recovery وجود دارد كه كل سييتم عامل، درايورها و برنامه‌های كاربردی در آن می‌باشد. اين برنامه در All Program و Control Panel وجود دارد. جهت تهيه نسخه پشتيبان از آن Recovery را اجرا، سپس گزينه اول كه Create Recovery Disk است را باز كنيد. چنانچه دستگاه دارای DVD RW بوده با تهيه يك يا دو دی‌وی‌دی ‌خام و چنانچه دارای CD RW بوده و با تهيه حداقل شش سی‌دی خام (تعداد در هر دستگاهی ذكر می‌گردد) به ترتيبی كه اعلام می‌شود از Recovery يك نسخه پشتيبان تهيه كنيد و آن را در آرشو خود نگاه داريد. اين كار بايد همان روزهای ابتدای خريد دستگاه انجام گردد. هرگاه به هر علتی ويندوز از بين رفت يا مشكل پيدا كرد می‌توانيد از آن استفاده كنيد و دقت كنيد كه هيچگاه هارد را نبايد فرمت كرد چون پارتيشن Recovery از بين می‌رود و در ضمن قبل از Recovery دستگاه، از اطلاعات شخصی خود حتما نسخه پشتيان تهيه كنيد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر