دانلود تحقیق درمورد کنترل كيفيت

دانلود تحقیق درمورد کنترل كيفيت

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد کنترل كيفيت

با دانلود تحقیق در مورد کنترل كيفيت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کنترل كيفيت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کنترل كيفيت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد کنترل كيفيت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:55 صفحه

قسمتی از فایل:

پيشينة مديريت كيفيت: ‎Total Quality Management (T.Q.M)

استانداردهاي كيفيت را براي نخستين بار دولت انگلستان، پس از جنگ جهاني اول، به صورت مدون ايجاد كرد. در آن زمانم، مؤسسه هواپيماسازي پادشاهي انگليس به منظور بالا بردن ضريب اطمينان هواپيماهاي ساخت خود به تهية راهكارهاي روشمند دست زد.

سازمان بين‎المللي استاندارد پس از جنگ جهاني دوم در سال 1946 تأسيس شد و در سال 1987 استانداردهاي جهاني نظام كيفيت موسوم به استانداردهاي ‎ISO 9000 را تدوين و ارائه كرد.

در حال حاضر بسياري از شركتها در مناطق تحت تحت فعاليت خود، واردات كالاهايي را مي‎پذيرند كه از اين استانداردها پيروي كنند. در چنين شرايطي براي بهبود كيفيت توليدات، افزايش يافته است؛ زيرا در غير اين صورت شركت‎هاي رقيب كه توليدات خود  را با كمترين قيمت و بهترين كيفيت ارائه مي‎دهند، گوي سبقت را خواهند ربود و آنهايي كه نتوانند سطح توليدات خود را با استانداردهاي جهاني تطبيق دهند، خود به خود از گردونه حذف خواهند شد.

 


«پيشينه مديريت كيفيت»

 نشان مي‎دهد كه:

* توجه به كيفيت و تلاش براي بهبود دائمي، تنش مهم و اساسي در توسعه دارد؛ كشوري مانند ژاپن كه پس از جنگ جهاني دوم در وضع نابسامان اقتصادي به سر مي‎برد، ‌از اين طريق توانست در مدت كمتر از پنجاه سال، به يكي از قطب‎هاي بزرگ اقتصادي جهان تبديل شود.

*  براي افزايش كيفيت و بهبود مستمر،‌ بايد ديدگاهي واحد انتخاب و ترويج شود.

* عملي شدن اين ديدگاه، به حمايت همه جانبة دولت، ايجاد نظام تشويش؛ تبليغ و آموزش همگاني به صورت منسجم نياز دارد.

* بي‎توجهي به اين امر حياتي خواه ناخواه موجب از بين رفتن توليدات داخلي و افزايش واردات خواهد شد.

 

تاريخچه سيستم‎هاي كيفيت در ايران

حركت در زمينه سيستم‎هاي كيفيت، بخصوص استانداردهاي ‎ISO 9000 ، تشويق مرحوم آقاي مهندس ميراحمد سادات رئيس سابق مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران است. در اين مورد شايد نتوان گفت كه حركت رسمي كشور در زمينه سيستم‎هاي كيفيت به اقدامات مؤسسه استاندارد در برگزاري سمينارها و دوره‎هاي توجيهي بخصوص سمينار ‎ISO 9000 كه در سال 1369 در رشت برگزار شد برمي‎گردد. در اين ميان، مي‎توان گفت كه حركت جدي و تأثير كنگر كشورمان در زمينه استانداردهاي ‎ISO 9000 به ترجمه و انتشار استانداردهاي ‎ISO 9000 ويرايش سال 2000 در دي ماه 1374 باز مي‎گردد. اين حركت كه با پيگيري و حمايت‎هاي مرحوم مهندس سادات و به همت مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران به سرانجام رسيد يكي از ماندگارترين حركات در اين مرحله بود كه اخيراً نيز با ترجمه و انتشار ويرايش فعال 2000 استمرار يافته است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر