7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49958
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1604

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شومينه

دانلود تحقیق درمورد شومينه

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد شومينه

با دانلود تحقیق در مورد شومينه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شومينه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شومينه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شومينه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

تاریخچه

نمونه ای از هنر سنتی مردم خانیک ساخت شومینه با استفاده از گچ و گل است که در درون دیوار خانه ها تعبیه شده و برای گرم کردن و روشنایی از آن استفاده می کردند . و سوخت آن هم هیزم بوده است. شومينه مذكور در بافت قديمي روستا قرار دارد كه درون ديوار خشت و گلي اتاق نشیمن تعبیه شده است و نماي بيروني آن گچ بری شده است و ساخت آن به حدود يك قرن قبل برمي گردد.

 


 

شومينه:

شومينه يك واژه خارجي است . با اينكه در كشورما در قديم انواع شومينه مخصوصاً نوع چوبي آن زياد استفاده مي شده ما واژه خاصي براي آن سراغ نداريم و از همين لغت خارجي استفاده مي كنيم . شومينه به معناي دودكش است و منظور از آن فضاي اجاقي است كه بسيار به كار برده مي شود. امروزه نوع هيزمي و گازي آن در خانه هاي لوكس و در اتاقهاي نشيمن بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد . مصالح عمده شومينه آجر ، خاك و سيمان نسوز است . آجرهاي نسوز در اشكال مختلف توليد مي شوندكه به فرم اين وسيله بسيار كمك مي كنند .

ساختار شومينه :

معمولاً شومينه داراي منقل و كوره است . اين منقل با توجه به سوخت هيزمي يا گازي شومينه متفاوت است . معمولاً‌ در ورودي كوره وسيله اي به نام دمپر اضافه مي كنند كه باعث مي شود گرماي زيادي از فضا خارج نشود و اين فلز در فصل هايي از سال كه از شومينه استفاده نمي شود بوسيله زنجيري ، مسير دودكش را مي بندد تا از انتقال باد به اين قسمت جلوگيري شود.

کلیات شومینه(پیش بخاری):

پیش بخاری یکی از قدیمی ترین وسیله برای ایجاد گرما محسوب می گردد که تاریخچه آن از زمان پیدایش بشر و غار نشینی با سوزاندن تنه درختان شروع و تا امروز نوع تکامل یافته آن در کشورهای اروپایی کامین ( KAMIN ) و در ایران شومینه مصطلح نامیده می شود ، در اصل ( CHEMINEE ) یک لغت فرانسوی می باشد .

متاسفانه شومینه در ایران بدون توجه به معماری و عملکرد صحیح آن مورد استفاده قرار گرفته و تنها ظاهر آن مورد توجه بوده و در اکثر منازل به عنوان دکوراسیون فضاها جلب توجه می نماید.

معمولاً افراد ، در طراحي دكور خانه ابتدا به شكل اتاق نگاه مي كنند و بيشتر به دنبال ايجاد يك نقطه ي كانوني در اتاق هستند . يعني فضايي را براي استراحت و گپ زدن فراهم مي كنند و كنار آن فضاي زيبا و به خصوص را براي يك يا دو نفر تهيه مي بينند.

انتخاب لوازم و مبلمان اتاق و نوع چيدمان آن ها به شكل اتاق ، تعامل اجتماعي ، نقطه ي كانوني اتاق و ميزان تردد در آن اتاق بستگي دارد . سعي كنيد بهترين نقطه ي كانوني اتاق را انتخاب كنيد . لزومي ندارد كه كانون اتاق ، فقط در مركز يا مكان هاي متقارن اتاق باشد . حتي نقطه ي كانوني يك اتاق مي تواند يك تابلوي نقاشي متصل به ديوار باشد كه چشم ها را بيشتر از هر جاي ديگر اتاق به خود جلب كند . در هر صورت نقطه كانوني يك اتاق بايد جايي باشد كه در واقع يك نقطه ي پايه ي اتاق هم به حساب بيايد .

نقطه ي كانوني اتاق مي تواند محلي نامتقارن باشد چرا كه مكان هاي نامتقارن كمتر كليشه اي و قابل پيش بيني هستند و پويايي بيشتري به يك فضا مي دهند . به علاوه دورنما و منظره ي آن نقطه ي كانوني از داخل يا بيرون اتاق بسيار مهم است .به هنگام طراحي دكور يك اتاق و انتخاب نقطه ي كانوني ، منظره و دورنماي آن اتاق بسيار مهم است

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر