دانلود تحقیق درمورد کنترل فشار

دانلود تحقیق درمورد کنترل فشار

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد کنترل فشار

با دانلود تحقیق در مورد کنترل فشار در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کنترل فشار را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کنترل فشار ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد کنترل فشار

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

توضيح مختصري در مورد فشار  و روش اندازه گيري آن

تعريف فشار:


فشار عبارتست از نيروی وارده بر واحد سطح که با علامت اختصاری p نشان ميدهند. اين کميت در گازها نقش عمده را ايفا ميکند زيرا يکی از کميات مشخصه گاز ميباشد، از اين رو بيشتر قوانين فشار در گازها نهفته شده و به دست آوردن معادله حالت گاز به کار برده ميشود.

مفهوم فشار:

اثر نيرو بر روی يک سطح بستگی دارد که نيرو چگونه اعمال شود. شخصی که کفش ورزشی ميخ دار پوشيده. ميخ کفشهايش در زمين فرو ميرود در صورتيکه کفش معمولی بر زمين آسيب نميرساند. نکته قابل توجه اين است که در هر دو مورد نيرويی که بر سطح وارد ميشود يکسان بوده و همان نيروی وزن اوست. اختلاف ميان اين دو حالت در اين است که کفش ورزشی نيرو را بر سطح کوچکی وارد ميکند.
ميخ کفشها مقدار نيروی کل را تغيير نميدهد ، بلکه نيرو بر واحد سطح را به شدت افزايش ميدهد. که کميت نيروی وارد بر واحد سطح نيز فشار نام دارد. به زبان رياضی فشار بصورت زير بيان ميشود:


P=F/A
که در آن P فشار ، F نيرو و A سطح مقطع اثر نيرو ميباشد.

اسکيبازان موقع اسکی کفش اسکی ميپوشند زيرا دارای سطح مقطع بزرگتری است و فشار وارد بر سطح را کاهش ميدهد.

چاقو به خاطر سطح مقطع بسيار کوچک تماس با اجسام (مثلا دست) در اثر اعمال مقدار نيروی هر چند ناچيز ، نيروی واحد سطح فشار بزرگتری را ايجاد کرده و سبب برش اجسام ميشود.

يکای فشار:

فشاربا يکاهای مختلفی بيان ميشود. يکای استاندارد ما در دستگاه SI پاسکال ميباشد که برابرPa=1N/m2  1 ميباشد. يک پاسکال برابر مقدار يک نيوتن نيروست که بر يک متر مربع سطح جسمی وارد ميگردد. بهترين يکايی که ميتواند مرجعی برای ساير يکاها به کار برده شود اتمسفر يا جو (Atmosphere ) است که به صورت فشار متوسط هوا در سطح دريا تعريف ميشود.


چون پاسکال يکای کوچکی برای فشار است معمولا

7,000 تومان