8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49800
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1506

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ميزان پتاس مورد نياز در زراعت چغندرقند

دانلود تحقیق درمورد ميزان پتاس مورد نياز در زراعت چغندرقند

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد ميزان پتاس مورد نياز در زراعت چغندرقند

با دانلود تحقیق در مورد ميزان پتاس مورد نياز در زراعت چغندرقند در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ميزان پتاس مورد نياز در زراعت چغندرقند را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ميزان پتاس مورد نياز در زراعت چغندرقند ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ميزان پتاس مورد نياز در زراعت چغندرقند

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:26 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه : از ديرباز از مناطق زراعي ايران همواره به عنوان غني ترين خاكها از نظر پتاسيم نام برده شده است. بهمين جهت در طي سالها زراعت چغندرقند، از اين عنصر پرنياز گياه شايد در مقادير بسيار جزئي استفاده گرديده است، اين امر در حالي اتفاق مي افتد كه پتاسيم بعنوان عنصر قندساز در گياهان به شمار ميرود و مي تواند اثر جانشيني براي سديم در خاك و گياه داشته باشد. از طرف ديگر اين عنصر در افزايش شادابي اندام هوائي و در نتيجه فعال سازي منابع فتوسنتزي نقش اساسي دارد. علاوه بر اين متخصصين خاكشناسي معتقدند كه اگر چه اين عنصر در خاك فراوان است ولي بدلايل برخي فرآيندهاي شيميايي خاك اين عنصر قابل استفاده گياه نمي باشد. لذا در تعيين مقدار پتاسيم موردنياز گياه مقدار پتاسيم قابل جذب به عنوان ملاك تصميم گيري مطرح مي باشد.


شرح يافته و توصيه هاي كاربردي : نتايج آزمايشات انجام شده در مورد استفاده اين عنصر در چند منطقه مهم چغندركاري برروي توليد محصول نشان ميدهد كه اين عنصر موجب افزايش عملكرد شكر مي گردد.

بنابراين باتوجه به نتايج بدست آمده از تأثير پتاسيم بر روي عملكرد، مصرف حدود 180 كيلوگرم پتاسيم در خاكهاي نيمه سبك و سبك و مناطق با بارندگي بيش از 300 ميليمتر براي افزيش عملكرد توصيه مي گردد.

اهميت اقتصادي : با عنايت به نتايج موجود در خصوص افزايش عملكرد شكر تحت تأثير كود پتاسيم علاوه بر جبران هزينه هاي كود افزايش درآمد نيز حاصل شده است.


عنوان يافته تحقيقاتي : كارآئي استفاده از آب در زراعت چغندرقند

مقدمه : چغندرقند گياهي است كه عكس العمل زيادي نسبت به مقادير مختلف آب از خود نشان ميدهد. بطور كلي هنگامي كه مصرف نهاده ها كاهش مي يابد كارآئي استفاده از آنها افزايش مي يابد. در آزمايشي با مصرف حدود 13500 مترمكعب آب 340 گرم شكر توليد شد. در حاليكه با كاهش مصرف آب تا حدود 10500 مترمكعب در هكتار مقدار توليد شكر به ازاي هر مترمكعب آب مصرفي 390 گرم بود. يكي از عوامل بسيار مهم در پائين بودن كارآئي مصرف آب در كشور، راندمان توليد در واحد سطح مي باشد. از عوامل ديگر مؤثر در كارآئي مصرف آب، عدم به كارگيري مناسب پارامترهاي زراعي و ژنتيكي است. استفاده از شيوه هاي نوين آبياري به همراه استفاده از روشهاي كم آبياري در مراحلي غيرحساس رشد گياه به تنش رطوبت، باعث افزايش كارآئي مصرف آب خواهد شد.

در سيستم آبياري نشتي كه بيشترين سطح زير كشت چغندرقند را به خود اختصاص مي دهد مصرف آب در آبياري اول (خاك آب) و آبياري دوم (پي آب) مجموعا بيش از 20 درصد آب مصرفي در تمام دوره رشد گياه است كه اين مقدار فقط صرف جوانه زدن بذر خواهد شد و گياه هيچگونه استفاده ديگري از اين مقدار آب نخواهد برد و در نتيجه كارآئي مصرف آب كاهش مي يابد. استفاده از روشهاي آبياري كه باعث كاهش مصرف آب در اين هنگام شده و يا استفاده از روشهايي كه سرعت جوانه زني را افزايش مي دهد باعث افزايش كارآئي مصرف آب خواهد شد. همچنين قطع آبياري در اواخر مرحله رشد گياه كه معمولا مصادف با فصل سرما و كاهش تبخير و تعرق است، گرچه ممكن است باعث افت عملكرد ريشه شود ولي باتوجه به افزايش درصد قند، مقدار قند در واحد سطح صدمه زيادي متحمل نشده و كارآئي مصرف آب را افزايش ميدهد. نكته قابل توجه در كارآئي مصرف آب استفاده از ساير عوامل به زراعي مي باشد. بطور مثال ازت تأثير زيادي در كارائي مصرف آب دارد. در مناطقي كه كمبود آب مشاهده نمي شود استفاده از كودهاي ازته كارآئي مصرف آب را به طور قابل ملاحظه اي افزايش ميدهد. در حاليكه درمناطق خشك و داراي محدوديت آب استفاده از كودهاي ازته حساسيت بيشتري را مي طلبد و بايد تا حدود 30 درصد مقدار آن را نسبت به مناطق مرطوب كاهش داد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر