دانلود تحقیق درمورد سيستم توزيع انرژي الكتريكي

دانلود تحقیق درمورد سيستم توزيع انرژي الكتريكي

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد سيستم توزيع انرژي الكتريكي

با دانلود تحقیق در مورد سيستم توزيع انرژي الكتريكي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سيستم توزيع انرژي الكتريكي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سيستم توزيع انرژي الكتريكي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سيستم توزيع انرژي الكتريكي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:45 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

انرژي الكتريكي در مقايسه با ساير انرژي ها از محاسن ويژه اي برخوردار است و همين محاسن است كه ارزش و اهميت و كاربرد آنرا فوق العاده روز افزون ساخته است . بعنوان نمونه مي توان خصوصيات زير را نام برد:

1. هيچگونه محدوديتي از نظر مقدار در انتقال و توزيع انرژي وجود ندارد.

2. عمل انتقال اين انرژي براي فواصل زياد بسهولت امكان پذير است .

3. تلفات اين انرژي در طول خطوط انتقال و توزيع كم و داراي راندمان نسبتا بالايي است.

4. كنترل و تبديل و تغيير اين انرژي بسيار انرژي ها به آساني انجام پذير است .

بطور كلي هر سيستم انرژي الكتريكي داراي سه قسمت اصلي مي باشد:

1. مركز توليد نيرو (نيروگاه)

2. خطوط انتقال نيرو

3. شبكه هاي توزيع نيرو

معلولا نيروگاهها با توجه به جوانب ايمني و اقتصادي و بخصوص با توجه به نوعشان (آبي،بخاري،گازي) در مسافتي دور از مصرف كننده ها ساخته مي شوند. وظيفه خطوط انتقال نيرو با تجهيزات مختلف مربوطه اين است كه انرژي توليد شده را به شبكه هاي توزيع منتقل نمايد.

عمل انتقال نيروي برق با فشار الكتريكي كم امكان پذير نيست ، بلكه جهت انتقال از فشار الكتريكي زياد استفاده مي شود. كه بعدا در نزديكي محل مصرف به فشار الكتريكي كم تبديل شده و توزيع خواهد شد. اگر چه جهت مصرف كنندگان عمده نيز امكان تغذيه با فشار كم وجود دارد وليكن در اينگونه موارد بهتر است كه مستقيما انشعاب فشار قوي (زياد)داد.

خلاصه اينكه در هر مجتمع بزرگ صنعتي و يا درهرشهري حداقل يك شبكه فشار قوي بايستي وجودداشته باشدتادر نقاط مختلف شبكه هاي فشار ضعيف (شبكه هاي توزيع) را تغذيه نمايند و انتخاب اين فشار تابع بزرگي محل و بار شبكه خواهد بود. براي اينكه بتوان سيستمهاي مختلف انتقال و توزيع برق را بسهولت به يكديگر مرتبط نمود ،از فشارهاي استاندارد شده اي استفاده مي شود كه عبارتند از :

(400-230)KV         (132-63) KV            (20-6) KV                (400) V

      فشار ضعيف          فشار متوسط               فشار قوي           فشار خيلي قوي

در ايران جهت تغذيه مصرف كننده ها عموما از جريان متناوب سه فازه فشار ضعيف ولتي از فشار متوسط (اكثرا  20kv  ) و جهت تغذيه پستهاي فشار متوسط از فشار قوي (اكثرا  63kv  ) استفاده مي شود. از فشار خيلي قوي جهت ارتباط نيروگاهها بهره برداري مي گردد.

نقش شبكه توزيع (فشار ضعيف و فشار متوسط) يك مجتمع (يا يك شهر) را چه از نظر حجم و چه از نظر وسعت و چه از نظر ارزش و اهميت مي توان به مويرگهاي بدن تشبيه نمود كه آخرين و مهمترين وظيفه يعني تغذيه مصرف كننده ها را عهده دار مي باشد. لذا به منظور تامين انرژي مورد نياز مصرف كننده ها شبكه هاي توزيع (فشار ضعيف و متوسط) دربخشهاي مختلف صنعتي و كشاورزي و مسكوني و عمومي (تجاري) داراي شرايط و خصوصيات معيني مي باشد. اين شرايط كه در هر شبكه توزيع مي بايد مورد توجه قرار گيرد عبارتند از :

1. شرط اول جهت تامين انرژي الكتريكي مورد نياز مشتركين (بعنوان مصرف كننده) اين است كه شركتهاي برق موظفند بطور دائم در طول شبانه روز آن مقدار قدرتي كه مشترك درخواست نموده و مورد توافق قرار گرفته در اختيارش قرار دهند . بنابراين در انتخاب ميزان قدرت و نوع شبكه و سيم كشي و اجراي عمليات آن بايستي دقت زيادي شود.

2. شرط دوم جهت تامين انرژي مصرف كننده ها اين است كه وضعيت شبكه ها بايد طوري باشدتادر مواقع خرابي يك قسمت از شبكه در تغذيه مصرف كننده ها وقفه اي حاصل نشود.

3. عيب يابي سريع ناشي از عايق بندي (ايزولاسيون) شرط سومي مي باشد كه در توزيع انرژي الكتريكي بايستي مورد نظر باشد، شبكه ها بايد طوري باشند كه بتوان معايب ناشي از عايق بندي و پاره گي خطوط و ساير معايب را فوري و بطور مطمئن پيدا كرده و به سرعت آنها را برطرف نمود.

4. با برقراري شرايط بالا، چهارمين شرط انتخاب شبكه ايست كه مناسب ترين و ارزانترين روش توزيع انرژي را در بر داشته باشد.

عدم رعايت موارد فوق سبب مي شود كه اشكالات زيادي در شبكه هاي توزيع بوجود آيد؛ از افت و ولتاژهاي فوق العاده زيادتر از حد مجاز گرفته تا تلفات زاد انرژي و از اضافه بار روي ترانسفورماتورها گرفته تا خاموشيهاي طولاني در سطوح وسيع.

 

 

 

 

 

 

 

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر