دانلود تحقیق درمورد دستمال كاغذي

دانلود تحقیق درمورد دستمال كاغذي

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد دستمال كاغذي

با دانلود تحقیق در مورد دستمال كاغذي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق دستمال كاغذي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق دستمال كاغذي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد دستمال كاغذي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:73 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

كاغذ در طول تاريخ پيدايش خود تا كنون مانوس ترين، پايدار ترين و قابل اعتمادترين ابزار انتقال انديشه بشري بوده و بي ترديد تا مدتهاي مديد چنين خواهد بود. در واقع بخش عظيمي از دانش بشر كه مجموعه بزرگي از تجربيات و تفكرات او را در بر دارد به بركت كاغذ به دست ما رسيده است و از نسلي به نسل ديگر انتقال يافته است بطور كلي از زماني كه بشر كوشش كرد تا دانسته‌ها و تجربيات خود را به آسان‌ترين شيوه ضبط و ثبت نموده و پس از آن به ديگران نيز منتقل نمايد. با توجه به احتياجات و نيازهاي مختلف انسان اين پديده همواره داراي كاربردهاي وسيعي شده و سرانجام به كلي در هر شرايطي با نيازهاي بشر تناسب يافته است بطوريكه مي‌تون گذشته از نقش اساسي فوق، كاربرد بسيار زياد كاغذ و مقوا را در صنايع بسته‌بندي ذكر نمود. بطور كلي افزايش مصرف سرانه كاغذ نشان دهنده غناي سيستم ارتباطي و تنوع توليدات ناشي از سيستم‌هاي مختلف بسته‌بندي جامعه است كه در كل بيانگر رشد و تحول تكنولوژي آن جامعه به شمار مي‌رود.

براساس آنچه كه از كتب مختلف استنباط ميگردد مصريان اولين قومي بودند كه از مغز نوعي ني بنام پاپيروس صفحاتي مي‌ساختند و براي نوشتن از آن استفاده مي‌كردند. توليد كاغذ به گونه‌ايي پيشرفته تر براي اولين بار در سال 105 ميلادي توسط چيني‌ها صورت گرفته است و مادة اوليه‌اي كه به اين منظور بكار رفته عبارت از كنف، بامبو و پوست برخي از درختان بوده است كه بعدها اين روش توليد كاغذ از چين به ژاپن رفتهو از آنجا به نواحي مركزي آسيا و خاورميانه گسترش يافت و بتدريج به اروپا رسيد.

كشورهاي اروپايي اولين مراكز توليد كاغذ بودند بطوريكه اولين كاغذ اروپايي نيز به سال 1150 ميلادي در اسپانيا ساخته شد. پس از ظهر اسلام نيز ساخت كاغذ در كشورهاي اسلامي نظير سمرقند، عراق، شام، مغرب، اندلس و مصر نيز گسترش يافت ولي متأسفانه در ايران چنانچه بايد و شايد صنعت كاغذ سازي در قرون اوليه هجري توسعه چنداني نداشت بطوريكه نقطه شروع اين صنعت در ايران از قرن هفتم هجري بوده است و براساس اسناد و مدارك تاريخي موجود در حدود 700 سال قبل در يكي از شهرهاي ايران به نام خونج كاغذ ساخته مي شود در تاريخ معاصر فعاليتهاي چنداني در اين زمينه به چشم نمي‌خورد.

در سال 1329 به كمك بانك ملي و بخش خصوصي يك كارخانه كاغذ سازي كه قرار بود به عنوان مواد اوليه از كاه استفاده نمايد نصب گرديد كه اين واحد به سبب مشكلات و مسائل سياسي راكد باقي ماند. بطوريكه هنوز هم قسمتي از ماشين آلات آن در محل كارخانه واقع در ورامين موجود مي‌باشد.

سرانجام در سال 1346 كارخانه كاغذ پارس در هفت تپه تأسيس و در سال 1349 با ظرفيتي معادل 35000 تن در سال آغاز به بهره‌برداري نمود و در همين سال توانست 12300 تن كاغذ چاپ و تحرير توليد نمايد كه بعدها با اضافه نمودن دو خط توليد ديگر ظرفيت خود را به 105 هزار تن در سال افزايش داد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر