دانلود تحقیق درمورد توليد نخ متوسط تا ضخيم از ضايعات نساجي

دانلود تحقیق درمورد توليد نخ متوسط تا ضخيم از ضايعات نساجي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد توليد نخ متوسط تا ضخيم از ضايعات نساجي

با دانلود تحقیق در مورد توليد نخ متوسط تا ضخيم از ضايعات نساجي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق توليد نخ متوسط تا ضخيم از ضايعات نساجي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق توليد نخ متوسط تا ضخيم از ضايعات نساجي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد توليد نخ متوسط تا ضخيم از ضايعات نساجي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمــه:

 

 

   در اين طرح از فرايند توليد نخ در ماشين ريسندگي اصطكاكي استفاده مي شود . از اين روش براي توليد نخ هاي نمره 1 تا 25 متريك استفاده مي‌گردد و نخ هاي ضخيم نيز معمولا براي توليد و بافت پتو و ساير منسوجات ضخيم به كار مي‌رود.

   براي توليد اين نخ‌ها از الياف طبيعي و مصنوعي و مخلوط آنها و نيز الياف مخلوط حاصل از ضايعات نساجي استفاده مي‌گردد. فتيله هاي حاصل از از ماشين كاردينگ ، ورودي دستگاه را تشكيل مي‌دهند . اين فتيله ها ابتدا توسط يك جفت غلطك تغذيه وارد قسمت كاردينگ مي‌گردند. سيلندر كارد كه از پوشش سوزني برخوردار است موجب مي‌گردد كه الياف از يكديگر جدا شده و به صورت رشته رشته درآيند .

   رشته هاي ايجاد شده توسط نيروي گريز از مركز كارد و به كمك مكش از كاردينگ جدا شده و به خط جدايي و سيلندر مشبك وارد مي‌گردد. اين دو سيلندر مشبك توسط يك تسمه موتور به حركت درآمده و در يك جهت گردش مي‌نمايند . حركت هم جهت دو سيلندر موجب مي‌گردد يك نيروي اصطكاكي مكانيكي در خط جدايي ايجاد گردد. اين نيروي اصطكاكي باعث مي شود كه رشته هاي حاصل از قسمت كاردينگ ابتدا برروي يكديگر قرار گرفته و سپس به دور هم تابيده گردند. مكيدن هوا از درون شبكه هاي دو سيلندر مشبك به انجام پروسه و جدا نمودن گرد و غبار و ضايعات از الياف كمك مي‌كند.

   به منظور توليد نمودن نخ هاي مقاوم تر در هنگام توليد نخ با الياف حاصل از ضايعات نساجي و يا ساير موارد خاص اين دستگاه قادر است كه يك نخ مغزي بين الياف قرار داده و الياف را به دور آن بتاباند. ماشيني كه درريسندگي نخ به روش اصطكاكي مورد استفاده قرار مي‌گيرد بنام ماشين DREF2 ناميده مي شود. اين دستگاه قادر است كه انواع مختلف الياف طبيعي – مصنوعي و مخلوط آنها با الياف مصنوعي را توليد نمايد.

   نخ هاي حاصل از اين دستگاه در قسمت خروجي به دور يك بوبين استوانه اي پيچيده مي‌شود . وزن هر بوبين پس از پيچيدن نخ بالغ بر 6 تا 8 كيلوگرم است كه مستقيما توسط ماشينهاي بافندگي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

 

 

 

 

 

 فرايند توليـد :

 

    ابتدا الياف به صورت يكدست و يا در صورت نياز به صورت مخلوط به دستگاه حلاجي تغذيه شده و در اطاقك هايي ذخيره مي‌گردد . از اين اطاقك ها مخلوط الياف به هاير فيدر رفته كه وظيفه آن ايجاد يكنواختي در تغذيه الياف به كاردينگ بوده و تا حدود زيادي تامين كننده يكنواختي در فتيله خروجي كاردينگ مي‌باشد.

   الياف پس از كارد شدن به شكل فتيله داخل بانكه هاي مخصوص جمع آوري گرديده كه به تعداد مناسب به دستگاه درف تغذيه مي‌شود. عملكرد دستگاه درف باز كردن ،‌مخلوط كردن و تبديل فتيله تغذيه شده به نخ مورد نياز مي‌باشد . نخ حاصله در صورت نياز روي دستگاه دولا كني دولا شده و توسط دولا تاب تابيده و سپس توسط بوبين پيچ مجددا تبديل به دوك بزرگ قابل مصرف در بافندگي مي شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر