دانلود تحقیق درمورد جريان دوراني در يك اقتصاد

دانلود تحقیق درمورد جريان دوراني در يك اقتصاد

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد جريان دوراني در يك اقتصاد

با دانلود تحقیق در مورد جريان دوراني در يك اقتصاد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جريان دوراني در يك اقتصاد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جريان دوراني در يك اقتصاد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جريان دوراني در يك اقتصاد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

جريان دوراني (Circular  flow)

           در عصرجديد ، عصر بارزترين جلوه هاي تقسيم كار و تخصص ،‌هيچ كس به تنهايي تمام كالاهايي كه احتياجات و خواستهاي او را تأمين نمايد توليد نمي كند. اكثريت قريب به اتفاق مردم در گروههاي توليدي سازمان يافته با يكديگر همكاري مي نمايند. هر فرد به روانه توليد تنها قسمتي و غالباً هم قسمت بسيار اندكي را مي افزايد. در ازاي اين مشاركت در كوششهاي توليدي ، هر فرد    درآمدي ، غالباً بصورت دستمزد ،‌حق الزحمه ، حقوق يا سود دريافت مي دارد. با اين پول ،‌ او ممكن است كالاها و خدماتي را كه توسط ديگران ،‌ سازمانهاي تجارتي و يا مؤسسات دولتي توليد شده خريداري كند. بنابراين انسان به عوض كوشش براي توليد تمامي كالاهاي مورد استفادة خود ، از طريق عرضه خدمات خود به يكي از سازمانهاي توليدي درآمدي به دست مي آورد و اين درآمد را در تحصيل آنچه در ابتدا خواستار بوده و اينك با همكاري افراد بسيار و معمولاً به رهبري و هدايت يك مدير اقتصادي توليد شده به كار مي اندازد. اين جريان دوراني فعاليتهاي اقتصادي امروزه در تمامي نظامهاي اقتصادي ملاحظه مي شود.

 




 

 

 

 

 

 

 


از اين رو ، انسان در تأمين درآمد ناگزير است ظرفيت توليدي خود را در روانه هاي سازمان يافته توليدي به كار اندازد. لكن استخدام هر فرد بستگي دارد به تصميمات مدير اقتصادي (صاحبان صنايع ،‌عرضه كنندگان يا مؤسسات دولتي) و اين تصميمات به نوبه خود با تقاضاي كالاها و خدماتي كه مي بايد توليد يا عرضه گردند در ارتباط است و تقاضا بستگي دارد به ظرفيت و تمايل خرج درآمد (يا درآمد متراكم شده) براي خريد اين كالاها. اگر تقاضايي نباشد ، توليدي (دست كم در دوره طولاني) در كار نخواهد بود و بنابراين هيچ گونه اشتغالي براي ظرفيت توليدي و هيچ گونه درآمدي هم تحقق نخواهد يافت. درصورتي كه تقاضا زياد و رو به افزايش باشد وسايل توليدي مي بايد توسعه يابد. كارخانجات ، ماشين آلات ،‌ ابزار كار جديد ، مواد اوليه و كارگر اضافي مورد احتياج خواهد بود و اينها مستلزم سرمايه گذاريهاي جديد است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر