دانلود تحقیق درمورد کابل

دانلود تحقیق درمورد کابل

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد کابل

با دانلود تحقیق در مورد کابل در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کابل را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کابل ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد کابل

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

کابل موارد کاربرد زیادی در زمین‌های مهندسی از جمله مهندسی عمران دارند. عنصر اصلی در یک پل معلق یا سقف معلق کابل است. کاربردهای دیگر کابل به عنوان سیم‌های مهار برج‌های بلند، ترامواهای برقی، دودکش‌ها و دکل‌های مخابراتی یا انتقال نیرو بکار میرود.

جنس کابلها

کابل‌ها عموماً از فولاد و یا ترکیب الیاهای مس و. . . می‌باشد که برای خطوط انتقال نیرو که به شکل تک و یا حالت گروهی قرار خواهند گرفت و با شکل کابل‌های 3و7و9 مفتولی عموماً استفاده می‌شود و به دور هم یچیده شده و یا بسته میشوند


 

نظریه عمومی کابل‌ها:

کابلی را در نظر بگیرید که به دو نقطه A و B متصل شده و n بار متمرکزعمودی p1, p2, …. , pn را حمل می‌کند. فرض می کنیم کابل کاملا انعطاف‌پذیر باشد، یعنی مقاومتش در برابر خش و برش کم می‌باشد و می‌توان از آن صرف‌نظر کرد و نیروی برشی و لنگر خمشی را صفر اختیار کرد.

وزن کابل نیز در مقایس با بارهایی که حمل می‌کند قابل چشم‌پوشی است بنابراین، هر قسمت از کابل بین دو بار متوالی را می‌توان به منزله عضوی دو نیرویی در نظر گرفتو نیروهای داخلی در هر نقطه از کابل به یک نیروی کششی در امتداد کابل تبدیل می‌شود.

برای تحلیل یعنی بدست اوردن واکنش تکیه گاهی باید نمودار جسم ازاد کابل را رسم کنیم.

با توجه به اینکه شیب قسمت های کابل متصل به A و B معلوم نیست، هر یک از عکس‌العمل‌های A و B را با دو مولفه بایستی نشان داد که در این حالت چون فقط سه معادله شرطی داریم که برای بد ست اوردن عکس‌العمل‌ها کافی نیست که با در نظر گرفتن تعادل یک قسمت از کابل معادله دیگری بست می‌آید و این کار ممکن است، اگر مختصات x وy  نقطه‌ای مانند D از کابل را بدانیم و نمودار جسم ازاد قسمت AD را رسم کنیم ونوشتن .

رابطه دیگری بین مولفه های Ay و Ax را بدست می اوریم و عکس العملهای A و B را تعیین می‌کنیم، ولی اگر مختصات D را ندانیم مسیله نامعین باقی میماند مگر اینکه رابطه دیگری بین (Ax و Ay) یا (Bx و By) وجود داشته باشد

تقسیم‌بندی کابل ها از لحاظ باربری

کابل‌ها براساس شرایطی که در ان قرار دارند از لحاظ سرویس دهی وطراحی، بارهای متفاوتی را حمل می کنند ولی می توان در سه گروه آنهاراجای داد.

الف: کابل حامل بارهای متمرکز: کابل تحت این نوع بار به صورت چندضلعی (کثیرالاضلاع) درمی‌آید.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر