دانلود اقدام پژوهی چگونه می توان علاقة دانش آموزان نسبت به درس تاریخ را افزایش داد؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه می توان علاقة دانش آموزان نسبت به درس تاریخ را افزایش داد؟

0 2.7k
دانلود اقدام پژوهی چگونه می توان علاقة دانش آموزان نسبت به درس تاریخ را افزایش داد؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه می توان علاقة دانش آموزان نسبت به درس تاریخ را افزایش داد؟ بصورت word و قابل ویرایش در تعداد 14 صفحه مختص تدوین شده در سال 1401 بصورت جامع و تضمین با تخفیف 40 درصد تهیه شده است

فرهنگی گرامی شما بعد از خرید یک فایل WORD اقدام پژوهی قابل ویرایش با موضوع چگونه می توان علاقة دانش آموزان نسبت به درس تاریخ را افزایش داد؟ خواهید داشت که این فایل جدیدترین و بروز ترین اقدام پژوهی با موضوع چگونه می توان علاقة دانش آموزان نسبت به درس تاریخ را افزایش داد؟ که شما با پرداخت هزینه بسیار کم صاحب یک اقدام پژوهی نادر در مورد چگونه می توان علاقة دانش آموزان نسبت به درس تاریخ را افزایش داد؟ را در تعداد 14 صفحه می باشید

نام فایل اقدام پژوهی چگونه می توان علاقة دانش آموزان نسبت به درس تاریخ را افزایش داد؟
فرمت فایل WORD و قابل ویرایش
تعداد صفحات 14 صفحه
شرح و دانلود فایل

فهرست مطالب

مقدمه. 3

مسئله. 4

گردآوری اطلاعات از وضع موجود(شواهد1) 5

3- راههای پیشنهادی.. 6

تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 6

انتخاب راه حل های جدید موقتی و اجرای آنها 6

1-پرسش و پاسخ گروهی.. 7

2-استفاده از رایانه و نمایش فیلم. 7

3- استفاده از تصاویر و نقشه ها 8

4- خواندن مطالبی جذاب برای افزایش آگاهی.. 8

5- بازدید از اماکن تاریخی.. 9

6-روش نمایشی.. 10

7-دست سازه های تاریخی دانش آموزان. 10

گردآوری اطلاعات(شواهد2) 11

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن. 11

گزارش نهایی و نتیجه گیری.. 12

پیشنهادات.. 13

فهرست منابع و مآخذ. 14

 

مقدمه

     یکی از علل عمدة ضعف در یادگیری و در نتیجه مشاهدة نمرات پایین میان دانش آموزان نداشتن انگیزه و علاقة کافی برای یادگیری است. البته انگیزه موضوعی نیست که تنها در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته باشد، این مفهوم از دیر باز مورد عنایت اندیشمندان و بزرگان قرار گرفته است. از جمله بیت زیر نشاندهندة توجه گذشتگان به علاقه در امر تربیت و معلم بود:

درس معلم اربود زمزمة محبتی            جمعه به مکتب آورد طفل گریزپای را

در واقع انگیزه عاملی است درونی که رفتار فرد را در جهت معینی هدایت می­کند و راهنمای او برای گزینش، کوششی از میان کوششهای ارادی وی می­شود.[1] جان دیویی در مورد علاقة فراگیرندگان می­گوید: «علاقه جرقه ای است که بدون آن شعلة یادگیری فروزان نمی­شود.»[2] هدف اصلی نگارنده این است که با چه تمهیداتی می­توان علاقة دانش آموزان را نسبت به درس تاریخ افزایش داد. وقتی که این امر تحقق یافت زمینه برای رشد خلاقیت ها، ابتکارات و اندیشه های نو فراهم خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

مسئله

     ده سال است که در دبیرستان آیت الله خامنه ای به عنوان دبیر تاریخ مشغول به تدریس هستم. مسئله اصلی که این مدت با آن روبرو بودم این بود که دانش آموزان علاقة زیادی به درس تاریخ نداشتند واین مسئله در ذهن نگارنده وجود داشت که اولاً با چه روش هایی می توان علاقة دانش آموزان را نسبت به درس تاریخ افزایش داد؟ و ثانیاً چگونه می­توان میزان مشارکت دانش آموزان را در فرایند تدریس افزایش داد؟ برای این پژوهش دو کلاس دوم و سوم انسانی که میزان ضعف درسی آنها بیشتر بود انتخاب شد. تعداد دانش آموزان در کلاس دوم انسانی 25نفر و در کلاس سوم انسانی 21 نفر هستند.

      در ابتدای کار از خود دانش آموزان شروع کردم وعلل افت تحصیلی و عدم شوق ونشاطشان را جویا شدم. دانش آموزان عنوان کردند که به علل سنگین بودن و تکراری بودن مطالب درسی قادر به حفظ کردن آنها نیستند. البته قابل ذکر است هیچ دانشی به اندازة تاریخ به دلیل اتکا به حافظه مورد طعن و تعرض قرار نگرفته و هیچ درسی مثل تاریخ به دلیل حفظی بودن مورد حمله و هجوم واقع نشده است. تصور بسیاری از مردم از خواص و عوام بر این است که تاریح حفظی است. هر چند که یونسکو هدف آموزش تاریخ را در تبدیل فهم پایدار و غیر قابل دوام به فهم پایدار و قابل دوام اعلام کرد، اما چنین اقداماتی تغییری در درس تاریخ از حالت حفظی به فهمیدن ایجاد نکرد،[3]بنابراین تصور بسیاری از اولیا، همکاران و دانش آموزان این بود که تاریخ درس حفظی است. لذا طرح پژوهش را ابتدا با مدیر مدرسه در میان گذاشتم و او مرا بسیار تشویق به انجام این کار کرد.

 

 

 

 

گردآوری اطلاعات از وضع موجود(شواهد1)

     پس از شنیدن صحبت های دانش آموزان به این فکر افتادم پرسشنامه ای را تنظیم کنم تا نظرات همة بچه ها را داشته باشم. موارد موجود در پرسشنامه بدینقرار می­باشند: 1- میزان علاقة دانش آموزان به درس تاریخ 2- موانع یادگیری یا عدم انگیزه الف- حجم مطالب کتاب و نداشتن جذابیت ب- مشکلات خانوادگی ج- دروس سخت در یک روز 3- راههای پیشنهادی الف- تدریس به صورت هوشمند ب- تدریس مشارکتی ج- اردوهای علمی د- تدریس نمایشی.

نتایج حاصله از پرسشنامه در نمودار صفحة بعد ملاحظه می­شود.

موارد پرسشنامه

کلاس 202

کلاس303

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر