دانلود پیشنهاد ارزشیابی عدم تربیت صحیح فرزند توسط والدین

دانلود پیشنهاد ارزشیابی عدم تربیت صحیح فرزند توسط والدین

0 1.7k
دانلود پیشنهاد ارزشیابی عدم تربیت صحیح فرزند توسط والدین

پیشنهاد ارزشیابی عدم تربیت صحیح فرزند توسط والدین

پیشنهاد ارزشیابی عدم تربیت صحیح فرزند توسط والدین

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات ۲ صفحه

مقدمه:

آرزوی پدر و مادری این است که  فرزندی سالم ، با تقوا ، با ادب ، خوش برخورد ، حرف شنو و ... داشته باشند و اینکه بتوانند زمینه پیشرفت وی را فراهم نموده تا در مسیر زندگی راه درست را پیموده و شکوفا شود و در آینده بتواند به عنوان فردی موثر و کار آمد در جامعه ایفای نقش نموده و مایه ی افتخار شان باشد.

مشکلات والدین در این زمینه:

در این زمینه مشکلات متعددی را می توان برشمرد مهمترین آنها را می توان در دو زمینه مورد بررسی قرار داد:

الف : مشکلاتی که منشا در خانواده دارند.

ب : مشکلاتی که در جامعه وجود دارد.

از مشکلات و کمبود های موجود در خانواده ، میتوان به درآمد کم خانواده ( فقر مالی) عدم آشنایی والدین به شیوه های صحیح تربیت عدم آکاهی پدر و مادراز روانشناسی رشد در دوره های مختلف زندگی ( کودکی ، نوجوانی ، جوانی و بزرگسالی ) و....را نام برد.

در جامعه هم میتوان به محیطی که در آن زندگی می کنند ، گروه دوستان وهمسالان فرزند، فضاها و مکان هایی که فرد در آن آموزش می بیند و .... اشاره کرد.

 

شرح موضوع:

امروزه همکارانی که بعد از سال ها همدیگر را می بینند ، یکی از موضوع های گفت و گوی آنها که که شاید بتوان گفت اکثریت دارد ، این است که ( یاد سال های قبل به خیر- دانش آموزها هم دانش آموزان قدیم). سوالی که اینجا مطرح است این است :

چه عواملی موجب گردیده دانش آموزان امروز علاقه کمتری نسبت به درس و مدرسه داشته باشند؟

علت فزونی ترک تحصیل دانش آموزان چیست؟

 

نتیجه گیری وارایه راهکار:

عوامل بالا و همچنین نحوه برخورد مربی ، معلم و دست اندر کاران تعلیم و تربیت  هر کدام به نحوی در بروز این مشکلات دخیل بوده و تاثیر دارند.

اگر کارکنان مدرسه نتوانند فضای فضای حاکم برمدرسه را طوری طراحی نمایند که دانش آموزاحساس آسایش و آرامش کند وبرای آمدن به مدرسه ثانیه شماری نماید و برخورد معلم در کلاس مصداق (( درس معلم ار بود زمزمه ی محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را)) نباشد نتیجه ای جز فزونی بیزاری از مدرسه و کلاس و نهایتا ترک تحصیل نخواهیم داشت.

چه باید کرد؟

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر