7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 48208
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2084

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسي رشد كودكان زير دوسال جهرم و مقايسه آن با معيارهاي NCHS

دانلود تحقیق درمورد بررسي رشد كودكان زير دوسال جهرم و مقايسه آن با معيارهاي NCHS

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد بررسي رشد كودكان زير دوسال جهرم و مقايسه آن با معيارهاي NCHS

با دانلود تحقیق در مورد بررسي رشد كودكان زير دوسال جهرم ومقايسه آن با معيارهاي NCHS در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي رشد كودكان زير دوسال جهرم ومقايسه آن با معيارهاي NCHS را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي رشد كودكان زير دوسال جهرم ومقايسه آن با معيارهاي NCHS ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسي رشد كودكان زير دوسال جهرم ومقايسه آن با معيارهاي NCHS

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

چکيده

زمينه و هدف: امروزه در تمام دنيا براي ارزيابي رشد فيزيکي و سلامت کودکان از شاخص هايي نظير قد و وزن استفاده مي شود، زيرا سنجش اين شاخص ها ساده است. هدف از اين مطالعه تعيين صدکهاي قد و وزن کودکان زير دو سال جهرمي و مقايسه آن با معيارهاي جهاني NCHS مي باشد.

روش بررسي: در يک مطالعه طولي 597 کودک (391 پسر و 206 دختر) سالم که از تاريخ 1/2/80 تا تاريخ 1/10/80 در جهرم متولد شده بودند مورد بررسي قرار گرفتند. از بدو تولد تا دو سالگي در 18 بار قد و وزن آنها ثبت گرديد. مدل چند جمله اي با استفاده از روش HRY - به وسيله نرم افزار GROSTAT که توسط سازمان بهداشت جهاني تهيه شده است  به داده ها برازش گرديد.

يافته ها: ميانگين وزن نوزادان پسر بجز در يک ماهگي بيشتراز نوزادان دختر مي باشد. قبل از دو ماهگي و در دو سالگي اختلاف معني داري بين وزن نوزادان پسر و دختر نمي باشد، ميانگين قد نوزدان پسر بجز در يک ماهگي بيشتر از ميانگين قد دختران مي باشد. مدل چند جمله اي از درجه 3 به داده ها پردازش گرديد. قد کودکان پسر و دختر يک روند افزايشي تا دو سالگي دارد. وزن کودکان پسر و دختر نيز تا دو سالگي داراي روند افزايشي مي باشد اما سرعت افزايش تا 6 ماهگي بيشتر از 6 تا 24 ماهگي مي باشد.

نتيجه گيري: صدکهاي قد و وزن کودکان جهرمي تا دو سالگي همواره زير صدکهاي NCHS مي باشد که تهيه منحني هاي محلي ضروري به نظر مي رسد. اگر از منحني هاي استاندارد NCHS استفاده گردد، تعدادي از کودکان ممکن است لاغر يا کم قد در نظر گرفته شوند در صورتي که با منحني هاي محلي وزن و قد اين کودکان  طبيعي مي باشد.

كليد واژه ها: رشد، کودکان زير دو سال، قد، وزن، معيار NCHS

افق دانش؛ مجله دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي- درماني گناباد (دوره 11؛ شماره 3؛ سال 1384)



مقدمه

    رشد و نمو کودکان و نوجوانان مهم ترین وجه تمایز آنها از افراد بزرگسال می باشد . اندازه گیری منظم قد و وزن وثبت آنها برروی نمودارهای مناسب سبب کشف به موقع اختلالات رشد و شروع اقدام و پیشگیری و درمان می شود(1). از اینرو ضرورت استفاده از منحنی های قد و وزن به منظور پی بردن به وضعیت سلامت کودکان روز به روز بیشتر اهمیت می یابد(2).

    امروزه در تمام دنیا برای ارزیابی رشد فیزیکی و سلامت کودکان از شاخص هایی نظیر قد و وزن استفاده می شود، زیرا سنجش این شاخص ها ساده است(3). مرجع اصلی ارزیابی  رشد را منحنی های رشد تشکیل می دهند که اکثر آنها از معیارهای کشورهای پیشرفته غربی نظیر انگلستان، سوئد و آمریکا اقتباس شده است(6-4). بیش از سی سال از انتشار منحنی های رشد می گذرد(7). بررسی های متعددی درسال های اخیر نشان
می دهد که الگوی رشد با زمان تغییر می کند(9-8). به عنوان مثال متوسط قد کودکان 10-8 ساله هلندی از سال 1965 تا 1980 به میزان 22 میلی متر بلندتر شده است(10).

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر