دانلود تحقیق درمورد بررسي و تحليل منتقدانه وضعيت موجود در صنعت روغن نباتي

دانلود تحقیق درمورد بررسي و تحليل منتقدانه وضعيت موجود در صنعت روغن نباتي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد بررسي و تحليل منتقدانه وضعيت موجود در صنعت روغن نباتي

با دانلود تحقیق در مورد بررسي و تحليل منتقدانه وضعيت موجود در صنعت روغن نباتي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي و تحليل منتقدانه وضعيت موجود در صنعت روغن نباتي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي و تحليل منتقدانه وضعيت موجود در صنعت روغن نباتي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسي و تحليل منتقدانه وضعيت موجود در صنعت روغن نباتي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:41 صفحه

قسمتی از فایل:

  تجزيه و تحليل swot

 براي بررسي و تحليل منتقدانه وضعيت موجود در صنعت روغن نباتي و ارائه راه حل مناسب ، آن را در قالب يك فرايند حل مسئله Problem solving process  بررسي و درگامهاي بعدي بر مبناي يك برنامه ريزي استراتژيك تجزيه و تحليل مينمائيم . فرايند حل مسئله در قالب 9 قدم و بصورت نمودار ذيل ميباشد :

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                     نمودار فرايند حل مسئله

 

 با توجه به ماهيت كار و شرح خدمات تعريف شده ميتوان 5 قدم از 9 قدم حل مسئله را در اين گزارش طي نمود و طي قدمهاي بعدي به اراده و تصميم  مديران ومسولان داراي قدرت اجرايي در صنعت روغن نباتي دارد لذا در اين قسمت به بررسي قدمهاي پنجگانه مذكور پرداخته و رهيافتهاي مؤثر براي ببهبود از وضعيت موجود را ارائه خواهيم نمود : 

قدم اول : تعيين مسئله

تعريف مسئله در اين پروژه از سوي مديريت شركت‏ نوسازي با هدف بهبود وضعيت موجود در صنعت روغن نباتي مطرح گرديده است بدين معني كه مديريت مذكور سعي دارد تا با مطالعه وضعيت صنعت مورد بحث ضمن شناخت و عارضه‏يابي برنامه‏ريزيي اجرايي لازم را با توجه به ابزار و امكانات موجود در شركت نوسازي صنايع در جهت ارتقاء صنعت روغن نباتي در كشور انجام دهد. آنچه كه مورد بحث در اين پروژه مي‏باشد شناخت راه‏حلهاي توسعه و بهبود با توجه به وضعيت موجود مي‏باشد.همانطور كه مباحث در قبلي نيز بدان اشاره گرديد عمده مشكل صنعت روغن نباتي كشور تامين ماده اوليه مورد نياز مي‏باشد كه به دو صورت دانه روغني در درجه اول و روغن خام در درجه دوم طرح گرديد. بنابراين با درك بهتر از آنچه كه در پروژه به عنوان مشكل و مسئله تعريف مي‏شود مي‏توان در قدمهاي بعدي براي جمع‏آوري اطلاعات و همچنين بررسي استراتژيها روشن‏تر و مشخص‏تر عمل كرد.

علاوه بر مسئله اصلي و كلاني كه از سوي شركت نوسازي صنايع ايران براي صنعت روغن نباتي مطرح گرديد، با شناخت به عمل آمده از صنعت مذكور كه در بحث بازار هم به نوعي به آن پرداخته شد مشكلاتي نيز وجود دارد كه هر چند برگرفته از ساختار موجود درصنعت مي‏باشد ولي مي‏تواند به عنوان يك تشديد كننده مسئله مورد بحث در مركز توجه مديران و تصميم‏گيرندگان سازمان قرار گيرد كه برخي از مهمترين آنها عبارتند از:

- عدم برنامه‏ريزي در مورد تامين دانه‌هاي روغني به عنوان ضعف اين صنعت در داخل كشور

- نبرد ابزارهاي مالي لازم در جهت حمايت تامين كنندگان ماده اوليه

- وجود كارخانه‏هاي متعدد با مالكيت بخشهاي مختلف و با مديريت بخشهاي خاص نظام

- قديمي بودن تكنولوژي تعدادي از كارخانه‏هاي بزرگ كشور

- عدم دستيابي به اطلاعات شركتهاي مربوطه، كارخانجات، انجمن‏هاي صنفي و ... به بهانه‏هاي مختلف از جمله‏ محرمانه بودن

- شفاف‏ نبودن هزينه‏ها و درآمدها كه خود سبب مي‏گردد كه عملكرد اقتصادي صنعت به خوبي قابل اندازه‏گيري و مقايسه نباشد.

4-2- قدم دوم : تعيين اهداف

از ديدگاه مديريت استراتژيك،  همواره حداكثر كردن سود در كوتاه مدت بهترين راه براي رسيدن به سود آوري و توسعه پايدار نيست بلكه بايد بگونه اي عمل نمود كه اين سود آوري مستمر و مداوم ودر جهت سياستهاي كلان كشور باشد. به عبارتي، بجاي لذت بردن از خوردن ماهي بايد چگونگي توربافي و ماهيگيري را آموخت .

اغلب استراتژيستها اهداف بلند مدت را در هفت حوزة زير تعيين مينمايند كه اين اهداف براي صنعت روغن نباتي نيز مورد توجه ميباشد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر