دانلود تحقیق درمورد شرح حال مولوي

دانلود تحقیق درمورد شرح حال مولوي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد شرح حال مولوي

با دانلود تحقیق در مورد شرح حال مولوي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شرح حال مولوي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شرح حال مولوي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شرح حال مولوي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

مثنوي به حق دريايي است بي‌كران انباشته از دره هاي گرانمايه و پر قيمت كهدر كمتر مكتوبي مي‌توان بدانها دست يافت. در عين حال، نوشتاري است بلند و طولاني كه شايد خواندن سراسر آن از حوصله بسياري خارج باشد، و نيز به شعر است و چه بسا برخي نتوانند به آساني مضمون اين اشعار را دريابند و با كندي و تأمين پيش بروند، و اين كار براي افراد كم حوصله ملال آور است. همچنين كتابي است كم عنوان و مطالب متنوع و گوناگون در ضمن داستانهاي بلند در آن مندرج شده است. و موانا بيشتر از ديدگاه اسلام نگاه كرده ولي تبعيت از هيچ ديني را قبول نكرده است. هدف من در اين گزيده آن بوده كه روزنه‌اي بگشايم به روي شما براي بهره‌مند شدن از آن چشمه نور.

اميدوارم اين نوشتار شما را علاقمند كند تا سراغ مثنوي رويد و تمام آن را بخوانيد و جان را از آن زلال معرفت سيراب كنيد.

گر شدي عطشان بحر معنوي                     فرجه‌اي كن در مثنوي


چكيده اي از موضوع:

در مثنوي درباره موضوعات گسترده بحث شده است كه در اين تحقيق درباره چكيده‌اي از موضوعات آن نوشته‌ام. در چند سطر درباره زندگي مولانا جلال الدين و آثار ارجمند او نوشته شده و به پند‌هايي كه در ادبيات مثنوي پنهان است اشاره كرده‌ام كه مثنوي بسيار پندهاي آموزنده براي خوانندگن خود دارد به مثال مي‌توان به انسانهاي شيطان نما كه در نظر مولانا وجود دارد اشاره كرد كه با آنها بيعت نبايد كرد.

مولانا كتابهاي تأليف شده توسط افراد ديگر زياد دارد كه يكي از آنها محمد تقي جعفري است كه عظمت عقل را از ديدگاه مولانا و ديدگاه دانشمندان ديگر مقايسه كرده است در مورد عقل مولانا ديدگاه خاصي دارد كه من به چند نكته اشاره كرده‌ام كه يكي عظمت عقل و ديگري عقل و تقليد است.

همچنين در مورد نقش ابليس در زندگي انسان سخن گفته كه ابليس در تمامي مراحل زندگي انسان نقش دارد و در مورد آن اشعار مولانا كه در رابطه اين موضوع است اشاره كرده‌ام.


1-1- شرح حال مولوي

مولانا جلال الدين محمد بن حسين خطيبي،‌ معروف به مولوي كه او را خداوندگار نيز مي‌خواندند، در ششم ربيع الاول سال 604 هـ.ق در بلخ به دنيا آمد، پدرش كه به بهاء الدين ولد معروف بود، سلطان العلما لقب داشت و عارف و عالم مشهور بود و كتاب معارف بهار ولد تأليف اوست.

بهاء ولد به علت رنج از سلطان محمد خوارزمشاه از بلخ خارج شد و عازم حج شد، در نيشابور به ديدن شيخ فريد الدين نايل آمد، شيخ عطار كتاب اسرار نامه را به هديه به مولانا جلال الدين داد و مولانا بهاء الدين را گفت:« زود باشد كه اين پسر تو آتش در سوختگان عالم زند.»

بهاء ولد، پس از حج به لارنده رفت و مولانا جلال الدين در اين شهر در سن هيجده سالگي با دختر خواجه لالاي سمرقندي ازدواج كرد كه حاصل اين ازدواج سه پسر به نامهاي سلطان ولد، بهاء الدين محمد و علاء الدين محمد بود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر