6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47654
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2284

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد سقف تيرچه و بلوک

دانلود تحقیق درمورد سقف تيرچه و بلوک

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد سقف تيرچه و بلوک

با دانلود تحقیق در مورد سقف تيرچه و بلوک در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سقف تيرچه و بلوک را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سقف تيرچه و بلوک ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سقف تيرچه و بلوک

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

فن تيرچه و بلوک ، تلفيق دو روش پيش ساختگي و بتن ريزي در محل است که در آن ، قالب تحتاني به کلي حذف مي شود. در اين روش ، فولادهاي کششي و برشي ( عرضي ) و پوشش بتني فولادهاي اصلي ، بصورت تيرچه هاي پيش ساخته در کارخانه توليد مي شوند. در کارگاه ، پس از قرار دادن تيرچه ها به فاصله هاي معين و شمعبندي زير تيرچه ها ، بلوکها را بين دو تيرچه مجاور قرار داده و سپس آرماتورهاي حرارتي را نصب و بتن ريزي مي نمايند ؛ به طوري که حداقل ضخامت بتن در روي بلوک ، پنج سانتيمتر باشد. پيش از حصول مقاومت بتن پوششي ، وزن بلوک ها و بتن توسط تکيه گاههاي موقت تحمل مي شود و پس از حصول مقاومت بتن پوششي ، تيرهاي T شکل چسبيده و مجاور هم لنگر خمشي حاصل از بارهاي قائم سقف را تحمل ، و به تيرهاي اصلي منتقل مي کنند.

اجزاي اصلي تشکيل دهنده سقف تيرچه و بلوک

سقف اجرا شده با تيرچه و بلوک از انواع سقف هاي با پشت بند ( تيرک دار ) بتني است که تحمل فشار به بتن بالايي با ضخامت حداقل پنج سانتيمتر واگذار مي گردد و کشش توسط ميلگردهاي کششي تيرچه ( ميلگردهاي تحتاني تيرچه ) تحمل مي شود. بتن بالايي همچنين ، همانند يک دال نازک با دهانه اي برابر فاصله دو تيرچه ، خمش موضعي را در محل بين دو تيرچه تحمل مي کند. در اين نوع سقف ، تيرچه ها به فاصله حداکثر 70 سانتيمتر ( محور تا محور ) کنار هم و در امتداد دهانه کوتاهتر سقف قرار مي گيرند و با بتن پوششي که در محل ريخته مي شود و ضخامت آن حداقل پنج سانتيمتر است ، تيرهاي T شکل چسبيده و مجاور هم را تشکيل مي دهند. براي پرکردن فاصله تيرچه ها ، از عناصر گوناگون ، مانند آجرهاي توخالي ، بلوکهاي بتني و حتي پلاستيک و چيزهاي ديگر استفاده مي شود. اين عناصر پرکننده در سقف تحمل نيرو نمي کنند.

بنابراين ، سقف تيرچه و بلوک از اجزاي اصلي ، به شرح زير تشکيل مي شود :

1-     تيرچه

2-     بلوک

3-     ميلگرد حرارتي و افت و ميلگرد منفي

4-     بتن پوششي ( درجا )

که نقش هريک از اين اجزا در مراحل دو گانه باربري ، يعني مرحله حمل و نقل تيرچه و اجراي سقف و مرحله بهره برداري را ، به ترتيب زير مي آوريم :

1- تيرچه : عضو پيش ساخته اي است ، متشکل از بتن و فولاد به مقطع تقريبي T ، که در دو نوع تيرچه خرپايي و تيرچه پيش تنيده ، توليد مي شود و مانند همه قطعه هاي پيش ساخته در دو مرحله تحت اثر نيرو قرار مي گيرد. اين دو مرحله به علت اهميت آنها بايد به دقت مورد ملاحظه قرار گيرند :

الف) مرحله اول باربري : در اين مرحله بايد تيرچه به تنهايي قادر به تحمل بار ناشي از وزن خود در هنگام حمل و نقل بوده و همچنين قادر به تحمل وزن مرده سقف ( وزن تيرچه ، بلوک و بتن پوششي ) بين تکيه گاههاي موقت ( شمعبنديها ) در زمان اجراي سقف باشد.

ب) مرحله دوم باربري : اين ملرحله در تيرچه پس از حصول مقاومت بتن پوششي فرا مي رسد که تکيه گاههاي موقت اجرايي برداشته شده و تيرچه به عنوان عضو کششي مقطع تيرT تحمل نيرو مي نمايد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر