6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47423
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1531

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد راه اندازي انواع ژنراتورهاي DC

دانلود تحقیق درمورد راه اندازي انواع ژنراتورهاي DC

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد راه اندازي انواع ژنراتورهاي DC

با دانلود تحقیق در مورد راه اندازي انواع ژنراتورهاي DC در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق راه اندازي انواع ژنراتورهاي DC را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق راه اندازي انواع ژنراتورهاي DC ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد راه اندازي انواع ژنراتورهاي DC

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

منظور از راه اندازي ژنراتور DC چرخاندن محور مكانيكي آن توسط يك عامل خارجي و تغذيه ي الكتريكي سيم پيچهاي مورد نياز ( سيم پيچ ميدان ) به منظور اخذ توان الكتريكي از سيم پيچ اصلي ماشين DC ( سيم پيچ آرميچر) است.

هر كدام از انواع ژنراتورهاي DC را بطور جداگانه مورد بررسي قرار مي دهيم:

 

الف ) ژنراتور تحريك مستقل :


ابتدا محور را در سرعت  مي چرخانيم سپس يك منبع DC مستقل به سيم پيچ تحريك متصل مي كنيم تا جريان تحريك  و سپس شار  بوجود آيد .


با وجود شار  و سرعت  داريم

در سيم پيچ آرميچر ولتاژ القاء مي شود ( يعني  مخالف صفر است) و آن را با  نمايش مي دهيم . فرآيند فوق كه منتهي به ظهور ولتاژ در سيم پيچ آرميچر مي شود را راه اندازي پنراتور DC تحريك مستقل گويند.

لازم به ذكر است كه در تمام انواع ژنراتورهاي DC كليد S كه آن را كليد بار مي گويند در ضمن راه اندازي باز مي باشد.

بنابراين در ژنراتور تحريك مستقل در هنگام راه اندازي جريان آرميچر صفر مي باشد و ولت متر نصب شده و مقداري به اندازه ي  را نمايش مي دهد.

 

ب ) ژنراتور تحريك شنت:


 

باتوجه به تعريف ژنراتور شنت كه سيم پيچ تحريك بايد به 2 سر آرميچر متصل شده امكان تغذيه ي آن توسط منبع DC به منظور تامين جريان تحريك و شار  وجود ندارد از اين رو به نظر مي رسد كه امكان توليد شار  توسط عامل خارجي ژنراتور شنت وجود ندارد بنابراين به گونه اي داخلي بايد شار  را توليد نمود.

بدين صورت كه عموماً درون ماشين هاي الكتريكي از راه اندازي هاي قبل مقداري شار پسمان وجود دارد.

با وجود شار پسمان ( بسيار كوچك ) و جا چرخاندن محور مجدداً ولتاژ به مقدار كم ظاهر مي شود و اين ولتاژ پس توليد جريان تحريك به مقدار كم مي گردد.

عبور جريان از سيم پيچ تحريك سبب افزايش شار  شده و مجدداً  افزايش مي‌يابد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر