دانلود تحقیق درمورد انواع ساختمان

دانلود تحقیق درمورد انواع ساختمان

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد انواع ساختمان

با دانلود تحقیق در مورد انواع ساختمان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انواع ساختمان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انواع ساختمان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انواع ساختمان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:83 صفحه

قسمتی از فایل:

با توجه به اينكه به معناي كلي به هر چيزي كه ساخته مي‌شود مي‌توان ساختمان گفت ولي در اينجا منظور ما از ساختمان بناهاي ساخته شده با مصالح بنايي (آهن، سيمان، گچ، آجر و غيره) مي‌باشد. اصولا ساختمان را از لحاظ مصالح مصرفي و نوع كاربرد آن مي‌توان به دو دسته تقسيم نمود.

 

الف : انواع ساختمان از لحاظ مصالح مصرفي

1- ساختمانهاي بتني :

ساختمان بتني ساختماني است كه براي اسكلت اصلي آن از بتن آرمه (سيمان، شن، ماسه و فولاد بصورت ميلگرد ساده و يا آجدار) استفاده شده باشد. در ساختمانهاي بتني سقفها به وسيله تاوه (دال)‌هاي بتني پوشيده مي‌شود و يا از سقفهاي تيرچه و بلوك و يا ساير سقفهاي پيش ساخته استفاده مي‌گردد و براي ديوارهاي جدا كننده (پارتيشن‌ها) ممكن است از انواع آجر مانند سفال تيغه‌اي، آجر ماشيني سوراخ دار، آجر معمولي كور‌ه‌اي و يا تيغچه گچي و يا چوب استفاده شده و ممكن است از ديوار بتون آرمه هم استفاده مي‌شود. در هر حال در اين نوع ساختمانها شاه تيرها و ستونها از بتون آرمه (بتون سطح) ساخته مي‌شود.

 

2- ساختمانهاي فلزي

در اين نوع ساختمانها براي ساختن ستونها و پلها از پروفيلهاي فولادي استفاده مي‌شود. در ايران معمولا ستونها را از تيرها آهنهاي I دوبل و يا بال و پهن‌هاي تكي (آهنهاي هاش) استفاده مي‌نمايد و همچنين براي اتصلات از نبشي- تسمه و براي زير ستونها از صفحه فولادي استفاده مي‌شود و معمولا دو قطعه را بوسيله جوش به همديگر متصل مي‌نمايند. سقف اين نوع ساختمانها ممكن است تير آهن و طاق ضربي باشد و يا از انواع سقفهاي ديگر از قبيل تيرچه بلوك و غيره استفاده گردد. براي پارتيشن‌ها مي‌توان مانند ساختمانهاي بتوني از انواع آجر و يا قطعات گچي و يا چوب يا سفالهاي تيغه‌اي استفاده نمود. در هر حال جدا كننده‌ها مي‌بايد از مصالح سبك انتخاب شوند. د بعضي از ممالك بر خلاف مملكت‌ ما براي اتصال قطعات از جوش استفاده نكرده بلكه بيشتر از پرج و پيچ و مهره استفاده مي‌نمايند و براي ستونها نيز مي‌توان به تير آهن از نبشي و يا ناوداني استفاده نمود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر