دانلود تحقیق درمورد صنعت ملي شدن نفت

دانلود تحقیق درمورد صنعت ملي شدن نفت

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد صنعت ملي شدن نفت

با دانلود تحقیق در مورد صنعت ملي شدن نفت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق صنعت ملي شدن نفت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق صنعت ملي شدن نفت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد صنعت ملي شدن نفت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:35 صفحه

قسمتی از فایل:

قانون ملي شدن صنعت نفت در واقع پيشنهادي بود که به امضاي همه اعضاي کميسيون مخصوص نفت در مجلس شوراي ملي ايران در ۱۷ اسفند ۱۳۲۹ به مجلس ارائه شد و تصويب گرديد.

متن پيشنهاد تصويب شده:

به‌نام سعادت ملت ايران و به‌منظور کمک به تأمين صلح جهاني، امضاکنندگان ذيل پيشنهاد مي‌نمائيم که صنعت نفت ايران در تمام مناطق کشور بدون استثنا ملي اعلام شود يعني تمام عمليات اکتشاف، استخراج و بهره‌برداري در دست دولت قرارگيرد.

مجلس سنا نيز اين پيشنهاد را در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ تصويب کرد و پيشنهاد قانوني شد.

ناگفته‌هاي نهضت ملي شدن صنعت نفت

 

ناگفته‌های نهضت ملی شدن صنعت نفت

 

گفت و گو با حجت الاسلام روح الله حسينيان

 

 

 
در آستانه سالگرد ملي شدن صنعت نفت هستيم، معروف است كه شما در مورد عوامل ملي شدن صنعت نفت سخن ديگري غير از آنچه معروف است داريد؟
بله، من معتقدم آنچه در ملي شدن صنعت نفت شهرت پيدا كرده، و تاريخ نويسان ملي گرا آن را شهرت دارند يا با اسناد و مدارك هم خواني ندارد به همين جهت معتقدم بايد پرونده نهضت ملي شدن صنعت نفت بار ديگر بازخواني شود.
تحقيقات من نشان مي‌دهد طرح انديشه‌ي ملي شدن صنعت نفت و سپس تبديل آن به يك خواست عمومي و سپس بسيج توده‌هاي مردم توسط نيروهاي مذهبي به رهبري آيت‌الله كاشاني انجام گرفته است.
آيا اعتقاد شما اين است كه مصدق و جبهه‌ي ملي در ملي شدن صنعت نفت نقشي نداشته‌اند ؟

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر