دانلود تحقیق درمورد آلیاژهای تجارتی و سرامیکها

دانلود تحقیق درمورد آلیاژهای تجارتی و سرامیکها

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد آلیاژهای تجارتی و سرامیکها

با دانلود تحقیق در مورد آلیاژهای تجارتی و سرامیکها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آلیاژهای تجارتی و سرامیکها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آلیاژهای تجارتی و سرامیکها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آلیاژهای تجارتی و سرامیکها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

لازم است که گفته شود بیشتر آلیاژهای تجارتی در قسمتهای ساده تر نمودارهای فازی واقع است. مثلا 99 درصد آلیاژهای برنج در ناحیه تک فازی در شکل (13-9) واقعند.

همچنین برنزهای متداول کمتر از 10% قلع دارند و در سیستم    cu-snشکل (14-9) از نظر تجارتی به ناحیه هایی که ظاهر پیچیده تری دارند توجه چندانی نمی شوند.

در فصل 11 به آلیاژهایی مانند   cu 5- Al95 ، Al  10- mg   90 وmc  10-Al 90           شکلهای ( 15-9 و 16-9 ) توجه خاصی مبذول می شود زیرا هرکدام از آنها درد های تک فازی هستند ولی در حین سرد شدن از منحنی حد حلالیت می گذرد.

با کنترل کردن سرعتی که فاز دوم جدا می شود می توان استحکام آلیاژ را تا حدود زیادی افزایش داد و این از نظر مهندس بسیار با ارزش است.

سیستم A1-S1 شکل (19-9) اساس تصفیه نیمه ها و مواد مربوطه را از نظر تجارتی فراهم      می سازد. در دو بخش بعد ، الیاژهای ( اهن- کربن ) با جزئیات آنها مورد مطالعه قرار می گیرند. زیرا اولا در هر تمدن صنعتی فولاد بزرگترین آلیاژ است .

و ثانیا فولادها را بعنوان نخستین نمونه برای عملیات حرارتی می توان بکار برد. کنترل ساختمان میکروسکوپی و در نتیجه خواص آلیاژها از طریق عملیات حرارتی با کاربرد نمودارهای فازی میسر است.

در مورد سرامیکها نیز نمودارهای فازی بهمان اندازه مهم است . با وجود این در این کتاب فقط سه نمودار سرامیکی بحث و بررسی خواهد شد.

اولین نمودار مربوط به سرامیکهایی است که اساس آنها خاک رس است . خاکهای رس با کیفیت بهتر بعد از عمل تقریبا شامل     40 Al2O3-60SIO2    هستند.

نمودار   Fe-O   تغییرات بدون نسبت وزنی               (      را برای                     ( در شکل 17-9) که در فصلهای قبلی بحث شد نشان می دهد.

نمودار             نشان می دهد که محلول جامد پایین تر از دمای حد جامد ، با هر ترکیبی وجود دارد و با سیستم ( شکل 7-9) که شامل مواد فلزی است قابل مقایسه می باشند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر