4,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47030
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2344

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آتشفشان در ايران

دانلود تحقیق درمورد آتشفشان در ايران

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد آتشفشان در ايران

با دانلود تحقیق در مورد آتشفشان در ايران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آتشفشان در ايران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آتشفشان در ايران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آتشفشان در ايران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

 و آنگاه كه زمين گسترش پيدا كند و آنچه در اندرون دارد بيرون افكند و اندرونش خالي شود

                                                              قرآن مجيد: سوره انشقاق آيه 3 و 4 

 

همانطور كه مي دانيد در برخي از موارد ماگما به صورت آتشفشان از زمين خارج ميشود. بنابراين آتشفشان را مي توان به صورت معبرطبيعي عبور گدازهها تعريف كرد. به هنگام فعاليت هاي آتشفشاني ؛ ماگماي مذاب (با دماي 900 تا 1200 درجه سانتيگراد) همراه با مقدار زيادي گاز؛ بخار آب؛ خاكستر و مواد جامد ديگر از دهانه آن خارج ميشود. خروج مواد ممكن است به صورت آرام و تدريجي و يا به صورت  فورانهاي ناگهاني و تواْم با انفجار باشد. از نظر زمين شناسي؛ ايران را به چهار واحد  ايران شمالي؛ مركزي؛ جنوبي و چينهاي ساحلي تقسيم مي كنند {شفيعي- مدني(1377)}. بنابر اين لازم است كه آتشفشانهاي هر يك از اين واحدها جداگانه  بررسي شوند.

 ايران شمالي يا البرز: شامل كوههايي است كه از آذربايجان غربي شروع مي شود و تا خراسان ادامه دارد. اين كوهها در غرب به نام كوههاي آذربايجان؛ در قسمت مركزي به  نام البرز و در قسمت شرقي به نام هزار مسجد معروفند. آتشفشانهاي ايران شمالي  عبارتند از:

 الف آتشفشان دماوند: ارتفاع قله اين آتشفشان 5860 متر و اكنون خاموش است.  اين آتشفشان فعاليتهاي متناوبي دور لياس داشته و آخرين فعاليت آن در اوايل كواترنري بوده است. دماوند از گروه آتشفشانهاي استرومبولي است.

 ب آتشفشان سهند: اين آتشفشان خاموش؛ در جنوب شرقي تبريز قرار دارد .  فعاليت سهند در اوايل كواترنري  و از تجمع بيش از 12 مخروط كه به فاصله چند كيلو  متر از هم قرار دارند به وجود آمده است. ارتفاع بلند ترين مخروط كه قله جام نام دارد حدود 3200 متر است.

 ج‌- آتشفشان سبلان: كوه سبلان در حوالي اردبيل واقع شده و از 3 مخروط آتشفشان  كه در يك رديف قرار گرفته اند تسكيل شده است. در اطراف سبلان چشمه هاي آب  گرم متعددي كه مربوط به پديده هاي بعد از آتشفشان اند ديده مي شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر