دانلود تحقیق درمورد اسناد و تاريخ انقلاب اسلامي

دانلود تحقیق درمورد اسناد و تاريخ انقلاب اسلامي

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد اسناد و تاريخ انقلاب اسلامي

با دانلود تحقیق در مورد اسناد و تاريخ انقلاب اسلامي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اسناد و تاريخ انقلاب اسلامي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اسناد و تاريخ انقلاب اسلامي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اسناد و تاريخ انقلاب اسلامي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

چکيده: علي‌رغم اهميتي که اسناد به ويژه اسناد امنيتي در تدوين تاريخ انقلاب اسلامي دارند، آسيب‌هايي از اطمينان مطلق به صحت اين اسناد پژوهش‌ها را تهديد مي‌کند که به موارد تجربي آن مي‌پردازيم. گزارش‌ها، مکاتبات مندرج در پرونده‌هاي انفرادي و موضوعي آرشيو شده توسط نهادهاي انتظامي و امنيتي بدون بررسي کارشناسانه نه تنها به تبين زواياي تاريک تاريخ انقلاب کمک نخواهد کرد بلکه به مبهم‌تر شدن زواياي روشن هم خواهد انجاميد.

 

اسناد و تاريخ انقلاب اسلامي

چکيده: علي‌رغم اهميتي که اسناد به ويژه اسناد امنيتي در تدوين تاريخ انقلاب اسلامي دارند، آسيب‌هايي از اطمينان مطلق به صحت اين اسناد پژوهش‌ها را تهديد مي‌کند که به موارد تجربي آن مي‌پردازيم. گزارش‌ها، مکاتبات مندرج در پرونده‌هاي انفرادي و موضوعي آرشيو شده توسط نهادهاي انتظامي و امنيتي بدون بررسي کارشناسانه نه تنها به تبين زواياي تاريک تاريخ انقلاب کمک نخواهد کرد بلکه به مبهم‌تر شدن زواياي روشن هم خواهد انجاميد

نگارش تاريخ بسته به مقطع و موضوع مورد توجه آن براساس و اتکاي منابع و مأخذ امکان‌پذير است. در تدوين تاريخ انقلاب اسلامي هم نيازمند مأخذ و اسناد معتبر هستيم. نظر به تحقيق چندين ساله نگارنده و مسئوليت‌هاي پژوهشي و نظارت بر طرح‌هاي متعدد اسنادي پيرامون تاريخ انقلاب اسلامي در مرکز اسناد انقلاب اسلامي مواردي به صورت تجربي حاصل گرديده در اين فرصت ارايه مي‌گردد اميد است مورد توجه و نقد صاحب‌نظران تاريخ قرار گيرد.

قبل از ورود به بحث لازم است در مورد سند توضيحي داده شود. سند در تعريفي عام به هر چيزي که حکايت از امري کند اطلاق مي‌شود. در تعريف پژوهشگران تاريخ معاصر به منابع کتبي، ديداري و شنيداري گفته مي‌شود که در روشن کردن وقايع تاريخي يا تبيين و تصريح رويدادها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در مورد منابع مکتوب چاپ شده نبايستي با منابع کتابخانه‌اي چون روزنامه‌ها و کتاب‌ها اشتباه کرد زيرا اين‌گونه منابع به صورت مخفي منتشر و توزيع شده‌اند و در اغلب موارد به کتابخانه‌ها راه نيافته‌اند. در آرشيوهاي خصوصي و نهادهاي امنيتي و سياسي از دسترس مردم عموم به دور هستند.

دسته‌بندي اسناد

اسناد مورد استفاده محققان تاريخ انقلاب اسلامي را به دو دسته اصلي مي‌توان تقسيم کرد:

اسناد توليد شده توسط انقلابيون و اسناد دولتي (ساواک، شهرباني، مجلس، وزارت خارجه،...)

الف- اسناد توليد شده توسط انقلابيون (اسناد انقلابيون):

کليه منابعي که توسط انقلابيون براي اطلاع‌رساني، و ترويج آموزه‌هاي انقلابي تهيه، تکثير و توزيع شده است بخشي از منابع و مأخذ مورد نياز محققان و پژوهشگران تاريخ انقلاب اسلامي است. اين منابع را مي‌توان به منابع غيرکتبي هم سرايت داد از جمله نوارهاي سخنراني رهبر کبير انقلاب و ساير شخصيت‌هاي انقلابي يا کارت‌پستال‌هاي تهيه شده توسط انقلابيون، فيلم‌هاي مستند از روزهاي انقلاب. عکس هم نظر به ويژگي‌هاي خود در پژوهش‌هاي تاريخي به ويژه تاريخ معاصر و انقلاب اسلامي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. علاوه بر موضوع اصلي و تاريخي هر عکس از جنبه‌هاي ديگر هم قابل بررسي است از جمله افراد حاضر در تصاوير، نوع لباس، پلاکاردها و شعارهاي که روي آنها.

اعلاميه‌هايي که علما و مراجع و روحانيون و يا گروه‌هاي مبارز انتشار داده‌اند، مهترين اسناد توليد شده انقلابيون به شمار مي‌رود.2 شب‌نامه‌ها، تراکت‌ها، بيانيه‌ها و نشريات زيرزميني چون نشريه بعث و انتقام هم شامل اين دسته از اسناد مي‌شوند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر