دانلود تحقیق درمورد منابع آب و بحران منابع آب

دانلود تحقیق درمورد منابع آب و بحران منابع آب

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد منابع آب و بحران منابع آب

با دانلود تحقیق در مورد منابع آب و بحران منابع آب در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق منابع آب و بحران منابع آب را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق منابع آب و بحران منابع آب ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد منابع آب و بحران منابع آب

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

طي سال‌هاي اخير همواره با بحث‌هاي كمبود آب و هشدار مواجه باشيم به طوري كه در شرايط فعلي و با افزايش ساخت‌وساز در ارتفاعات 800 تا 1200 متري تهران، بحث كمبود منابع آبي براي شهر تهران جدي‌تر شده است.

 

 

در بحث آب شهرها، همواره با چالش‌هاي مختلفي مواجه بوده‌ايم كه اگر خواهان دسته‌بندي اين چالش‌ها باشيم بايد به موارد ذيل توجه كرد:
1 - در توسعه شهرنشيني و افزايش جمعيت شهري آنچه كه بايد همواره مدنظر قرار گيرد بحث كيفيت آب است و عمدتاً منابع آبي از لحاظ كميت و كيفيت مورد بررسي قرار مي‌گيرند ولي با اين حال بحث كيفيت نكته‌اي است كه در بيشتر مواقع از كميت و وجود منابع غني آبي بيشتر مورد توجه مسوولان قرار گرفته است.
2 - همچنين نزولات جوي و بارندگي‌ها نيز نقش اساسي و بنيادي در بحث تامين منابع آبي دارند و طبيعتاً در سال‌هايي كه بارندگي كاهش مي‌يابد به دليل اينكه منبع اصلي تامين آب تازه و سالم و بهداشتي كاسته مي‌شود برخي از شهرها كه منبع اصلي تامين آب آنها نزولات جوي است با مشكلات عديده‌اي مواجه مي‌شوند و در تنگناي كم‌آبي قرار

مي گيرند .

3 - چالش ديگر، سيستم آب‌رساني و توزيع آب است. هنگامي كه بافت شهرها از حالت سنتي تغيير مي‌كند بايد شبكه آب‌رساني نيز تغيير كرده و بازسازي شود ولي طي سال‌هاي گذشته همزمان با تغيير بافت سنتي شهرها، بافت شبكه آب‌رساني تغيير نكرده و اين امر باعث شده تا در توزيع آب در چنين مناطقي با مشكل مواجه شويم.
4 - علاوه بر اين موارد، جمعيت حاشيه‌نشين در شهرهاي بزرگ و مخصوصاً كلانشهر تهران به دليل استقرار حاشيه‌نشين‌ها در مناطق خارج از محدوده تامين آب، اين مناطق به خاطر عدم وجود زيرساخت‌هاي لازم براي آب‌رساني به آن مناطق با كمبود آب يا نارسايي در آب‌رساني مواجه هستند.
بنابراين آنچه كه مي‌توان بيان داشت آن است كه براي داشتن آب با فشار متعادل و دسترسي هميشگي در شهرها، وجود نزولات جوي، ارائه خدمات در محدوده شهري و

شبكه منظم و مشخص تامين و توزيع آب لازم و ضروري است.البته تامين و توزيع منابع مالي نيز از عوامل كمك‌كننده است چرا كه تامين و ايجاد شبكه آب‌رساني در مناطق شهري و بازسازي بافت‌هاي فرسوده به اختصاص منابع لازم نياز دارد كه بايد از سوي دولت تامين و تخصيص يابد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر