9,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 46571
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 1435
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ناسيوناليسم

دانلود تحقیق درمورد ناسيوناليسم

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد ناسيوناليسم

با دانلود تحقیق در مورد ناسيوناليسم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ناسيوناليسم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ناسيوناليسم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ناسيوناليسم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:69 صفحه

قسمتی از فایل:

شاه قصد داشت از ((بار ارزشي )) مثبت در ضديت با منفي كه در سياست موازنه منفي دكتر مصدق به كار رفته بود استفاده كند و هم چنين لفظ ناسيوناليسم را انتخاب كرد تا در برابر وجهه ناسيوناليستي جبهه ملي چيزي كمتر از آنها نداشته باشد از نظر شاه ((هركس فكر ناسيوناليسم منفي را تبليغ مي كند بايد او را مظنون و مشكوك شمرد )) خلاصه آنكه از نظر محمدرضا شاه سياست عدم تعهد دكتر مصدق عبارت بود از (( سياستي است كه بي طرفي منفي سياستي كه هم (عقيم )بود و هم (منفي ) .

ص 42 : امنيت درگيري پيوند با غرب : در سالهاي اجراي سياست ناسيوناليسم مثبت كه به نوشته مارك گازيوروسكي ، سالهاي استقرار دولت دست نشاندة آمريكا در ايران بود از نظر محمدرضا شاه نميتوان آمريكا را بعنوان يك كشور امپرياليستي تلقي كرد چرا كه اين كشور برخلاف امپراطوريهاي سابق هيچگاه در انديشه تصرف و تسلط برملت ما نبوده است . رفتار آمريكايي ها با ما براساس تساوي و احترام متقابل بوده و از كمكهاي اصل چهار نظامي آمريكا تنها از آن جهت خرسنديم كه اين كمكها ما را به توسعه و پيشرفت اقتصادي ايران و تامين آزادي جهاني موفق مي سازد شاه با اظهار اين نكته كه روابط فرهنگي و سياسي و اقتصادي ايران با دموكراسي هاي غربي چندين قرن سابقه دارد و (( مانند عشقهاي افر وخته آني نيست )) چه از بعد نظري و چه از جنبه كاركردي سياست موازنه منفي و عدم تعهد و بي اعتبار مي داند و آشكارا اعلام مي كند حال كه مردم و دولتهاي كشورهاي آزادي غربي ابراز علاقه كرده اند ما را در زمينه هاي مالي ، فني و اقتصادي ياري دهند (( چرا بايد از اين كمك محروم بود و چرا نبايد با آنها متحد شد ))

ص 53  : دموكراسي - ديكتاتوري : محمد رضا شاه از سويي بر ضرورت تحقق دموكراسي به سبك و سياق غربي تاكيد دارد و از سوي ديگر علاقمند است نقش پادشاهي سلطنتي اقتدار گر را بازي كند و در نهايت به اصول پارلمانتاريستي ناشي از قانون اساسي مشروطيت پايبندي نشان نميدهد .

وي در توجيه ناديده گرفتن قانون و زيرپا گذاردن اصول دموكراسي مي گويد : اگر قرار باشد كه عقب ماندگي چند ساله را جبران كند و كشور را به پيش برد آنهم در كوتاهترين مدت به كارگيري منابع ملي ضرورت دارد . محمد رضا شاه به جاي ايجاد شرايط مناسب براي مشاركت تمامي آحاد مردم در سازندگي كشور متاثر از ذهنيت خويش به تمام نيروها و سازمانها و شخصيتها به چشم دشمن مي نگرد او  مي نويسد : براي اينكه كشوري بسيج شود بايد تربيت شود به حركت در آيد ، به جلو برده شود و در زماني كه مشغول بكار است در بر ابر آنان كه مخالف پيشرفتش هستند محافظت گردد 000 اين عناصر عبارتند از : مرتجعين و زمين داران بزرگ و كمونيستها و محافظه كاران و دسيسه گران بين المللي .

ص 58 : محمد رضا شاه اصرار داشت كه بالاخص ايالات متحد آمريكا در توسعه صنعتي و تقويت بنيه نظامي ايران را حمايت نمايد از سوي ديگر صنعتي شدن ايران و تبديل آن به سبك قدرت نظامي منطقه اي از چندين جهت براي ايالات متحده سود توسعه صنعتي و تبديل ايران به يك قدرت منطقه اي از طريق فروش اسلحه و اعزام مستشار نظامي در درجه اول موجب گرديد كه از منافع آمريكا و غرب بدون آنكه مخارجش را بپردازند دفاع شود .

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر