دانلود تحقیق درمورد نشانگا‌هاى پا و زانو

دانلود تحقیق درمورد نشانگا‌هاى پا و زانو

0 2k
دانلود تحقیق درمورد نشانگا‌هاى پا و زانو

با دانلود تحقیق در مورد نشانگا‌هاى پا و زانو در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نشانگا‌هاى پا و زانو را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نشانگا‌هاى پا و زانو ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نشانگا‌هاى پا و زانو

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

v   التهاب کیسهٔ اطراف مفصل ران (بوریست ران)

v   کوفتگی ساق پا

v   زانوی دونده

v   انقباض عضلات پا

v   نشانگان پای بی‌قرار

v   زانو درد


پارگی رباط زانو

التهاب کيسهٔ اطراف مفصل ران (بوريست ران)

          تروکانتر يک برآمدگى در انتهاء فوقانى استخوان ران است که اتصالات عضلانى متعددى دارد. اينها برجستگى‌ها استخوانى‌اى هستند که به ‌راحتى در کنار مفصل ران قابل لمس‌ هستند. بين اين تروکانتر و زردپى‌هاى عضلات کيسهٔ پر از مايعى (بورسا) قرار دارد که اصطکاک بين استخوان و زردپى‌ها را کاهش مى‌دهد. در صورت التهاب اين کيسه، ممکن است هنگام قدم زدن يا حتى استراحت دچار درد شويد. اين عارضه که تحت عنوان التهاب کيسهٔ اطراف مفصل (بورسيت) شناخته مى‌شود، با توجه به اين واقعيت که اعمال فشار روى برآمدگى استخوانى در اين عارضه باعث بروز درد مى‌شود از عارضه شايع‌تر التهاب استخوانى مفصلى مفصل ران قابل افتراق است. اعمال اين فشار در التهاب استخوانى مفصلى باعث در نمى‌شود.  

درمان

          درمان شامل استراحت، گرما، و مصرف داروهاى ضدالتهاب غيراستروئيد مثل ايبوپروفن است (به مبحث دردها و مسکن‌ها مراجعه کنيد).      

انقباض عضلات پا

          انقباض عضلات پا که گاهى به آن کوفتگى دردناک ماهيچه مى‌گويند، اغلب در عضلات پشت ساق و زير مچ پا بروز مى‌کند. اين عارضه اکثراً در شب‌ها ايجاد مى‌شود و معمولاً افراد ميانسال و سالخورده را گرفتار مى‌کند. علت آن ناشناخته است، اگرچه ممکن است در اثر جريان خون شريانى ضعيف، و وريدهاى واريسى پديد آيد. افرادى که از داروهاى مُدِر (که آب را دفع مى‌کنند) يا کورتيکواستروئيدها (که محتواى مواد معدنى بدن را تغيير مى‌دهند) استفاده مى‌کنند، براى ابتلاء به انقباض عضلات پا مستعدتر هستند.          


پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر