7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 45320
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1572

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد حقوق انسان

دانلود تحقیق درمورد حقوق انسان

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد حقوق انسان

با دانلود تحقیق در مورد حقوق انسان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق حقوق انسان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق حقوق انسان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد حقوق انسان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

قرآن و حقوق انسان

قرن و حقوق انسان

تاملي در مفهوم حق

حق در اصطلاح فقيهان

حق در اصطلاح حقوقدانان

حقوق قرن آميزه اي امتياز و تكليف

انواع حقوق در قرآن

مشتركات قواعد حقوقي قرآن و ساير قواعد حققي

هدف حقوق از ديدگاههاي گوناگون

مكتب حقوقي اصالت فرد

مباني مكتب اصالت فرد

مباني مكتب اصالت فرد

مكتب حقوقي اصالت اجتماع

مباني مكتب اصالت اجتماع

هدف حقوق در قرآن

حقوق طبيعي انسان از مباني حقوقي قرآن

حق حيات

حق مالكيت

حقوق طيعي معنوي انسان

قرآن و حقوق اجتماعي انسان

عدالت دومين مباني حقوقي قرآن

عدالت معاوضي يا توزيمي

عدالت معاوضي

عدالت توزيعي

قرآن و حقوق انسان

عصر رنسانس عصر جداگانه اي علم و دين و تفكيك قلمرو هاي آن دو است. در اين دوران بسياري از دانشمندان و متخصصان غرب به ويژه آنان كه برخورد نادرست ارباب كليسا با نخبگان علمي ناخشنود بودند به نسبت سنجي ميان علوم مختلف با دين پرداختند .

يكي از مسائلي كه در اين عصر مور توجه قرار گرفته ماسله حقوق انسان وعلم حقوق و نسبت آن با دين و گزاره هاي ديني بود .

عده اي ازحقوقدانان قلمرو دين محدود به مسايل آن جهاتي و آخريت انسانها بوده و نسبت به مسايل دنيوي و مشكلات و تابسماماني هاي آن ساكت است. هلندي از حقوقدانان برجسته قرن هفدم در اين براه مي گويد:

سيطره دانش غربي از يك سو و بهره گيري شرقيان از دستاوردهاي فربينده آنان از سوي ديگر و جبره خواري شرقيان بر سر سفره پر زرق آنان سبب شد تا باور جدايي دين از حقوق بشر در ميان مسلمانان و به خصوص حقوقدانان مسامان نيز رسوخ يابد و گروهي معتقد شوند كه اسلام هيچ سيستم و نظام حقوقي ندارد چرا كه اين حقوق آن اندازه ارزشمند و پر ار ج نيست تا خداوند در ان دخالت كند و اگر هم اسلام را داراي نظام حقوقي بدانيم چنين سيستمي بيش از آن كه به نفع اسلام باشد به ضرر آن خواهد بود زيرا در اين صورت بايد بپذيريم دين اسلام در تمام اعمال فردي و اجتماعي دخالت مي كند و آزادي و اختيار انسان را از ميان مي برد و اين خود از ضعف دين اسلام حكايت دارد تا نه حقانيت و قوت آن.

در مقابل گروه ديگري از حقوقندانان اسلام را نظام حقوقي دانستند نظامي كه با آزادي انسان سازگار استو ارزش آن را دارد كه خداوند به بيان آن بپردازد.

اين گروه معتقدند كه دين كتابهاي آسماني و پيامبران نخستين نظامها و سيستمهاي حقوقي را در جامعه بشري وضع كرده اند و قرآن به عنوان يقيني ترين منبع شناخت اسلام بر اين امر تصريح كرده است:

كان الناس امه واحده فبعث الله النبيين ميشرين و منذرين و انزل معهم الكتاب بالحق ليحكم بين الناس فيما اختلفو ا فيه بقره 213

افزون بر اين در بسياري از آيات از اهل ايمان خواسته شده است تا جز بر اساس احكام و قوانين و حقوق تعيين شده از سوي وحي حكم نرانند

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر