7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 45304
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2209

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد جغرافياي كشور مكزيك

دانلود تحقیق درمورد جغرافياي كشور مكزيك

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد جغرافياي كشور مكزيك

با دانلود تحقیق در مورد جغرافياي كشور مكزيك در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جغرافياي كشور مكزيك را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جغرافياي كشور مكزيك ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جغرافياي كشور مكزيك

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:24 صفحه

قسمتی از فایل:

جغرافياي طبيعي و اوضاع اقليمي

 

موقعيت جغرافيايي

ايالات متحده مكزيك در آمريكاي مركزي واقع و از شما به ايالات آمريكا، جنوب به گواتمالا و بليز و از شرق به خليج مكزيك و درياي كارائيب و از طرف غرب به اقيانوس كبير و خليج كاليفرنيا محدود مي‌شود. اين كشور از نظر مساحت مرتبه سوم را در بين كشورهاي آمريكاي لاتين داراست و وسعت آن بالغ بر 1958201 كيلومتر مي‌باشد كه 1908691 كيلومتر مربع خاك و 49510 كيلومتر مربع را آب تشكيل مي‌دهد.

آبهاي داخلي

كشور  مكزيك، رودخانه‌هاي مهم كم دارد. بادهاي مرطوب شمال شرقي و نيز طوفانهاي استوايي شديد موجب كثرت مقدار آب قسمتهاي خارجي سراشيبي سلسله‌ي گوهاي سيرامادرا شده و سيلابها از ميان دره‌هاي تنگ به طرف اقيانوس آرام يا خليج مكزيك جريان مي‌يابند.

مهترين رودخانه‌ي فلات مركزي و قمست صحرا مانند منطقه‌ي كاليفرنياي سفلي  معروف به ريوكونچوز به سمت شمال يعني ناحيه روگراند جريان يافته و قسمتي از مرز مشترك مكزيك با آمريكاي شمالي را تشكيل داده و به خليج مكزيك مي‌ريزد، شبكه‌ي رودخانه‌هاي گريكولاراوزامانيستو و پاپالون قريب به 40% از مجموع آب

 

رودخانه‌هاي مكزيك را تشكيل مي‌دهد. اين رودخانه‌ها از دشتهاي رسوبي مي‌گذرد و به علت كافي نبودن زه‌كشي، باتلاقهايي را ايجاد مي‌كند. 15% ديگر آب رودخانه‌هاي مكزيك دره‌هاي مناطق جنوبي و 8% از آب رودخانه‌ ها  را در قسمت شمال غربي دره‌هاي ربوكلورادو را مشروب مي‌كند.

عوارض طبيعي

كشور مكزيك از نظر جغرافيايي و اقليمي به منزله‌ي پلي ميان آمريكاي شمالي و منطقه‌ي حاره است در شمال آب و هواي مناطق استوايي را دارد. منطقه وسيع كشاورزي مكزيك از شمال به جنوب بين دو رشته كوه سيرامادرا غربي و رشته كوههاي شرقي آن كشور قرار گرفته است اين تنوع اقليم از عواملي است كه موجبات جلب جهانگرد را به كشور مكزيك فراهم آورده است مناطق خليجي معروف به وراكوروزا و تامپيكو در خليج مكزيك و نيز مانزانيلو و اكاپولكو در كنار اقيانوس آرام بسيار وسيع بوده و داراي سواحل پهناور مي‌باشد و سواحل آكاپولكو بخصوص محبوب جهانگردان دنياست.

آب و هوا

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر