دانلود تحقیق درمورد هنر اسلامي

دانلود تحقیق درمورد هنر اسلامي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد هنر اسلامي

با دانلود تحقیق در مورد هنر اسلامي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق هنر اسلامي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق هنر اسلامي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد هنر اسلامي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه ......................................... 1

روح هنر اسلامي................................. 2

هنر در نخستين سال هاي اسلام.................... 4

نقش هنرهاي زيبا در نظام آموزشي اسلام........... 6

تأثير هنر معماري اسلامي بر ايران از زمان صدر اسلام تا عصر سلجوقيان...................................... 8

نقاشي اسلامي................................... 10

فلزكاري دوره سلجوقي در ايران.................. 12

فهرست منابع................................... 14


مقدمه

هنر قديم است به قدمت بشريت- تاريخ هنر ملت ها نموداري از استعدادها و توانايي‌ها و انديشه ها و پشتكار و پايداري و استقامت آن ها مي باشد. آثار مكشوف از طبقات مختلف زمين گوياي تمدن گوناگون اوضاع جغرافيايي و تأثيرات مذهب و سياست و اقتصاد و سيستم حكومت اجتماعي وضع زندگي ويژه ملت ها است.

اسلام در ميان اعراب باديه نشين طلوع كرد كه مذهبشان ستاره پرستي و بت پرستي بود. ستارگان در صحرا چراغ راهنمايي كاروانيان بودند و كعبه بت هاي قبايل نيمه عرب و بوميان كه سالي يكبار به پرستش آن ها به كعبه روي مي آوردند.

اعراب هنر چنداني نداشتند. هنر عمده آن ها شعر بود كه شعراي عهد جاهليت بر طومار مي نوشتند و به در كعبه مي آويختند. هنر ديگر آن ها تزيين مايحتاج زندگي: مشك هاي آب فرش خيمه ها و ساز و برگ اسبان و جهاز شتران بود. هنر اعراب بعد از فتح كشورهاي همسايه بخصوص ايران تحت تأثير قرار گرفت و به شكوفايي خود رسيد.


روح هنر اسلامي

گرچه وحدت خود يك حقيقت كاملاً عيني است بنظر انسان يك مفهوم ذهني و انتزاعي جلوه مي كند. اين امر فيزيكي دو عامل كه از روحيه و طرز تفكر مردم سامي نژاد بر مي خيزد علت انتزاعي بودن هنز اسلامي است. اسلام مبتني بر توحيد است و وحدت را نمي توان با هيچ تصويري نمودار ساخت و بيان كرد. لكن به كار بردن تصوير در هنر اسلامي بكلي منع نشده است در هنري كه اختصاص به امور ديني ندارد مي توان از تصوير استفاده كرد به شرطي كه تصوير خداوند و يا صورت پيغمبر اسلام (ص) نباشد. تصويري كه سايه مي افكند استثنائي جايز است به شرحي كه يك تصوير هندسي از حيوانات باشد. چنانكه در آثار معماري قصور و جواهرات و تزيينات ديده مي شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر