دانلود تحقیق درمورد زندگی نامه فردوسی

دانلود تحقیق درمورد زندگی نامه فردوسی

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد زندگی نامه فردوسی

با دانلود تحقیق در مورد زندگی نامه فردوسی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق زندگی نامه فردوسی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق زندگی نامه فردوسی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد زندگی نامه فردوسی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

از ميان ملتهاي مختلف قديم جهان ،كمتر ملتي مانند ايران،داراي سابقه ادبي و آثار زيبا و گويا  به زبانهاي مختلف بومي  و با لهجه هاي شيرين وجود دارد.اندك ملتي مانند ايران داراي سابقه كاوش در مسائل ادبي و علمي و آثار مختلف جامع هنري و فرهنگي است كه از قديميترين  آثار تا جديدترين آنها نشانه هاي روح بخش و دل انگيز ادبي،علمي و عرفاني كه در همه جا پرتو انديشه هاي ناب از آن بخوبي هويداست.

متاسفانه در دورانها ي مختلف رويدادهاي تلخ تاريخ اين سرزمين كهن را تحت الشعاع قرار داده است .بطوري كه ريشه تمدن و فرهنگ ايران زمين را در نورديدندو زماني چنان مردم را مأيوس و نااميد ساختند كه تا مدتي تمدن خود را به فراموشي سپردند .

در اين اثنا افرادي طغيان ادبي كرده و با ذوق هنر فرهنگ و تمدن ايران زمين را به مردم ياد آور شده اند كه خود در خور ستايش مي باشد.  

 بدون اغراق و ترديد بايد اعتراف كرد كه هنوز بعد از گذشت جند قرن به طور كلي آثار كامل اين افراد و همچنين شرح زندگاني آنان در اختيار مردم قرار نگرفته و فاصله زيادي بين مردم و اين مفاخر ملي ،ادبي و تاريخي بوجود آمده است. در

 

اين ميان كه فرهنگهاي بيگانه كشور ما را مورد تاخت و تاز ادبي قرار دادند افرادي ميهن پرست از لاك بي تفاوتي سر برآورده و عزم خود را جهت زنده نگاه داشتن فرهنگ ملي ايران زمين جزم كردند . چنانچه حكيم ابوالقاسم فردوسي شاعر شيرين سخن حماسي مي گويد :

بسي رنج بردم درين سال سي

 

عجم زنده كردم بدين پارسي

به هر تقدير جاويد ماندن آثار هنرمندان و شعراء در حيطه مسئوليت  مردم فرهنگ دوست مي باشد كه به گونه هاي مختلف با حفظ آثار معنوي آنان در احياي تمدن ادبي ايران كوشا باشند.

 بنا بر اين براي بيان احوال و زندگي نامه شاعران ،اديبان و كساني كه براي حفظ فرهنگ اين سرزمين كوشيده اند تصميم گرفتم تا با گردآوري شرح حال اين بزرگان در يك مجموعه و قرار دادن آن در دسترس علاقمندان سهم كوچكي از اين دستاورد ادبي را به نام خود ثبت نمايم.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر