دانلود تحقیق درمورد روش های یاد دهی و یادگیری مفاهیم پایه ای ریاضی

دانلود تحقیق درمورد روش های یاد دهی و یادگیری مفاهیم پایه ای ریاضی

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد روش های یاد دهی و یادگیری مفاهیم پایه ای ریاضی

با دانلود تحقیق در مورد روش های یاد دهی و یادگیری مفاهیم پایه ای ریاضی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق روش های یاد دهی و یادگیری مفاهیم پایه ای ریاضی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق روش های یاد دهی و یادگیری مفاهیم پایه ای ریاضی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد روش های یاد دهی و یادگیری مفاهیم پایه ای ریاضی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

این پرسشی است که توسط بسیاری از آموزگاران و والدین مطرح می شو: «برای پیشرفت در یادگیری ریاضی چه باید کرد؟»

اما متأسفانه جواب کوتاه، خلاصه و فراگیری برای آن وجود ندارد، زیرا نه تمام دانش آموزان کاملاً مشابه یکدیگر هستند و نه مشکلات آن ها لزوماً همسان است، با این وجود اقداماتی مشابه آن چه در این مقاله می خوانیم برای پیشرفت تحصیلی دانش آموز مفید است و همچنین مفاهیم بنیادی مربوط به ریاضی در سال های اول زندگی معرفی می شود، تا اگر دانش آموزی در هر کدام از مفاهیم دچار مشکل باشد، برنامه بازآموزی تدارک دیده می شود.

2- اقدامات نادرست برای یادگیری ریاضی

تعداد زیادی از دانش آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمای و دبیرستان در یادگیری دروس ریاضی دچار مشکل هستند و با این که به اندازه دانش آموزان همسان خود تلاش می کنند، پیشرفت مورد انتظار را ندارند. معمولاً آموزگاران برای پیشرفت بیشتر آنان این گونه فعالیت ها را انجام می دهند:

1- پند و اندرز به دانش آموزان ومتوجه کردن آن ها به اهمیت درس ریاضی و این که خوشبختی آینده آنها در گرو پیشرفت تحصیلی است.

2- سرزنش و تنبیه دانش آموزان به انواع مختلف و چند بار تکرار درس یا استخدام معلم خصوصی

3- درخواست از والدین برای کمک درسی بیشتر به دانش آموز

4-  توسل به توجیهاتی از این قبیل که مشکل دانش آموز جنبه ارثی دارد.

5- تکرار این مطلب که دانش آموز از پایه ضعیف است.

6- مشورت با اقوام و همسایگان درباره دانش آموز.

7- تشویق دانش آموز با روش های متفاوت.

8- ارائه یک برنامه فشرده برای فعالیت درسی در منزل

به کارگیری اکثر موارد فوق نه تنها به پیشرفت تحصیلی دانش آموز کمک نمی کنند، بلکه در بسیاری از مواقع هم به لحاظ درسی و هم به لحاظ روانی برای او مشکلات بیشتری ایجاد می کند. بنابراین بهتر است که برای درمان اختلالات ریاضی به یک اقدام اصولی که محصول مطالعات بسیاری از محققین است، دست زد.

3- اقدامات درست برای یادگیری ریاضی

اولین قدم برای درمان این است که از طبیعی بودن کودک مطمئن شویم (دانش آموزانی که در کلاس چهارم ابتدایی درس می خواند و با معدل های نسبتاً خوبی کلاس های قبلی را گذرانده و یا حتی اگر در همه دروس به جز یک یا دو درس پیشرفت خوبی دارد، دارای هوش طبیعی است و نیاز به آزمون هوش ندارد.)

برای این کار پرسش نامه شماره یک پیوست مقاله را در مورد کودک اجرا می کنیم. پس از این که کودک را به کمک پرشس نامه تشخیصی مورد ارزیابی قرار دادیم، موارد ناتوانایی وی را شناسایی کرده و برای بازآموزی او یک برنامه آموزشی طراحی می کنیم. "ممکن است در ذهن شما این سئول پیش بیاید که در این پرسش نامه مواردی وجود دارد که به ریاضی ارتباطی ندارد؟ در برابر این پرسش باید گفت که انجام عملیات و حل مسائل ریاضی نیازمند توانمندی های متعددی است که اگر چه در حیطه ریاضی قرار نمی گیرد اما پیش نیاز آن ها هستند و در صورت ناتوانی در این پیش نیازها کودک قادر به یاد گرفتن ریاضی نخواهد بود.»

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر