6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44392
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1816
  • تعداد فروش: 12

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد طلاق

دانلود تحقیق درمورد طلاق

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد طلاق

با دانلود تحقیق در مورد طلاق در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق طلاق را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق طلاق ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد طلاق

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

بدون شک هدف نهايي ارسال انبياء الهي و انزال کتب آسماني ايجاد جامعه اي منزه از آلايشهاي شيطاني و اقامه عدل بين آحاد بشر و زمينه سازي براي نيل به حيات جاوداني بوده است . براي رسيدن به اين جامعه ايده آل لازم است ، که خانواده که عنصر تشکيل دهنده جامعه است ، سالم باشد . در نتيجه هرگونه اختلال در اين کانون گرم يا از هم پاشيدگي آن سلامت جامعه را مختل ميکند . همچنين آمارها نشان مي دهد ميزان وقوع جرم در ميان فرزندان طلاق از ساير اقشار جامعه بيشتر مي باشد . با ذکر اين نکته ،آموزش و آگاهي دادن در زمينه ازدواج و لزوم شناخت يکديگر قبل از ازدواج از راه کارهاي اصلي براي جلوگيري از هم پاشيدگي خانواده ها مي باشد .

چكيده :

 

طلاق ، از مهم ترين پديده هاي حيات انساني محسوب مي شود . اين پديده داراي اضلاعي است ، به تعداد جامعة انساني. طلاق ، در ادبيات فارسي به معناي انفصال و جدايي بين دو نفر ، جدا شدن زن وشوهر از يكديگر ، رها شدن از قيد و بند نكاح و زناشويي آمده است .

طلاق ، يك پديده رواني ، اجتماعي ، اقتصادي ، فرهنگي و ... است كه در كل بر فرآيند خانواده تأثير به سزايي مي گذارد و عوارض بسيار ناگواري بر روي فرد و جامعه به دنبال دارد . در اسلام از آن به عنوان « ابغض الحلال » ياد مي شود .

 

 

 

 

بيان مسئله :

طلاق به خودي خود آسيب زا نيست اما ممکن است اثراتي داشته باشد که به خصوص اين اثرات براي فرزندان طلاق مي تواند اثرات منفي به دنبال داشته باشد همچنين طلاق مي تواند براي يکي از زوجين که آمادگي طلاق و متارکه را نداشته است اثرات منفي به دنبال داشته باشد از قبيل افسردگي ، سرخوردگي ، اعتياد و...

آثار منفي طلاق بر روي فرزندان مي تواند به صورت ، گوشه گيري، افسردگي، فرار از خانه ، ايجاد ارتباط با گروههاي ناسالم ، اعتياد و... بروز کند.

آيا بين طلاق والدين و ايجاد افسردگي در کودکان رابطه معناداري وجود دارد؟

آيا بين جدايي والدين و فرار از خانه کودکان و نوجوانان رابطه معناداري وجود دارد؟

آيا بين جدايي والدين و گرايش فرزندان به اعتياد رابطه معناداري وجود دارد؟

 

ضرورت تحقيق :

خانواده اولين پايه گذار شخصيت و ارزشها و معيارهاي فکري کودک است و نقش مهمي در تعيين سرنوشت و سبک و خط مشي زندگي آينده او دارد . واکنش کودک نسبت به محيط خود به طبع تحت تأثير موازين اجتماعي و فرهنگي گروهي است که در ميان آن بزرگ شده است . خانواده يکي از اساسي ترين نهادهاي اجتماعي است به همين دليل هرگونه اختلالي در خانواده بوجود آيد نه تنها تأثير مخربي در روحيه کودک و رشد عاطفي او دارد بلکه موجبات انحراف وي را از قوانين و مقررات پسنديده جامعه فراهم مي آورد بنابراين پدران و مادران کودکان و روابط آنها و همچنين محيط خانواده بيش ازسايرين در ساخت شخصيت فرزندان مؤثر است.

از طرفي اختلال در محيط خانواده و طلاق مي تواند اثرات منفي را براي يکي از زوجين يا هر دو آنها به همراه داشته باشد اين در صورتي است که يکي از زوجين آمادگي جدايي و مستقل بودن را ندارد .

بهداشت رواني 1 محمد علي احمدوند

 

 

فصـل دوم

طلاق :

جريان فسخ يک قرارداد بين دو زوج را اصطلاحاً طلاق گويند . از آغاز پيدايش و ظهور انسان بر روي زمين همواره زن و مرد با هم تشکيل يک کانون را مي دهند که در آن فرزندان رشد مي کنند اما گاهي اين کانون دچار اختلال مي شود . طلاق يکي از پيچيده ترين پديده هاي اجتماعي عصرماست که قطعاً براي گروه بسياري از انسانها اجتناب ناپذير است ، زيرا گاهي محيط خانه آنچنان پرآشوب و غيرقابل تحمل مي شود که طلاق تنها راه حل مشکل مي شود . اگرچه پروسه جدايي بعضاً کمک مي کند تا آينده اي دگرگون داشته باشند اما گاهي طلاق احساسات تلخ و غيرقابل باوري را به همراه دارد که درک آن براي اغلب خانواده ها مشکل است. متأسفانه اغلب فرزندان در اين راه صدمه مي بينندو حتي گاهي خود را مقصر و محکوم مي بينند. طلاق نوعي پريشاني منحصر به فرد در زمينه تربيت کودکان به شمار مي رود که متفاوت از فقدان والدين بر اثر مرگ، بيماري يا جدايي ناشي از مسافرت و يا کار است.

«فرزندان طلاق، فريد، عادل»

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر