دانلود تحقیق درمورد قدرت سياسي

دانلود تحقیق درمورد قدرت سياسي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد قدرت سياسي

با دانلود تحقیق در مورد قدرت سياسي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق قدرت سياسي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق قدرت سياسي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد قدرت سياسي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

آنچه که اذهان عمومي از کلمه سياست تلقي دارد ، مکر و خديعه و پشت پا زدن به فضايل انساني و نوار ميس الهي جزو انصار سياست بوده است ملاک اين قضاوت ازهان عمومي حکامي است که تاکنون بر بشريت حکم مي خوانده اند . بي شک علي بن ابيطالب (ع) از چهره هاي معدد و استثنايي تاريخ است که آيين نامه سياسي اش را مکتب عرفان و فضايل و کرامات انساني پي مي افکند . اين شيوه و سيره (سياست ) گرچه براي آن حضرت گران تمام شد و عناصر بسياري از فرست طلبان زمان ويانيان زمين را به مقابله با وي وا داشت و منشاء مشکلات بسيار و درگيري هاي فراوان و رنجها و شکنجه هاي روحي براي او شد ، ولي از سوي ديگر اين خود ترسيم خط فضيلتي بود که در تاريخ سياست بتواند الگو و شاخص براي بشر باشد که طبعاً بهاي سنگيني را در ازاي آن بايد پرداخت .

قدرت به عنوان امانت

قدرت و انعطاب

قدرت به عنوان يک حق

قدرت مشروع و نامشروع


اهميت وجود سياست و حکومت

جوامع مدني شامل قدرت هاي متفاوت اجتماعي است . اما آنچه اين قدرتها را در يک جا گرد هم آورده و روابط آن ها را نظم مي بخشد و بر اجراي قوانين ميان ان ها نظارت مي کند قدرت سياسي است . به طور قطع ، بدون وجود قدرت سياسي ، جوامع مدني توانايي حفظ خويش را نخواهند داشت و به زودي دچار از هم گسيختگي خواهند گرديد . حضرت علي (ع) مي فرمايد . (هيچ جامعه اي قوام نمي يابد مگر به وسيله تدبير ، و چاره اي جز وجود حکومت نيست .»

به وسيله قدرت سياسي است که مي توان حتي را بر پا داشت و باطلي را ميراند ، نشانه هاي دين را بر پا ساخت ، شهرها را آباد نمود و کار مردم را اصلاح کرد ، و بطور کلي حيات اجتماعي انسان را از يک طرف حفظ نمود و از طرف ديگر ، به سمت هدايت ، کمال و رستگاري برد . بناراين قدرت سياسي ، قدرتي بس توانا و کاراست ، اما مهمترين گام در جهت کمال توانايي قدرت سياسي ، برخورداري از مشروعت الهي و مردمي است .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر