دانلود تحقیق درمورد مهاجرت

دانلود تحقیق درمورد مهاجرت

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد مهاجرت

با دانلود تحقیق در مورد مهاجرت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مهاجرت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مهاجرت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مهاجرت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:31 صفحه

قسمتی از فایل:

پيش گفتار:

در يك تحليل كلي، تحقيقات علمي اصولا بايد منجر به كشف يا پي بردن به حقايق علمي جديدي شوند. در تحقيقات دانشگاهي منظم و پايان نامه هاي تحصيلات تكميلي master s Degree به ويژه رساله هاي دكتري، بيش از تحقيقات ديگر انتظار مي رود كه نتايج حاصله به تدوين يافته هاي نوين علمي منتهي شود. رساله دكتري مي تواند راهگشاي بسياري از مشكلات موجود در حل مسائل كلان كشور، چه بصورت ملي، يا منطقه اي و يا محلي باشد. زيرا رساله دكتري حاصل تفكر و انديشه ي كساني است كه سال ها وقت گرانبهاي خود را صرف تحصيل در دانشگاه كرده اند. پايان نامه ها مي‌توانند خيلي بيشتر از حد رفع تكليف از دانشجو و استاد – براي رسيدن به مدرك تحصيلي مورد استفاده قرار گيرند. همانگونه كه استادان محترم راهنما و مشاور در اين تحقيق در حد بضاعتشان هدايتگر شوق و انگيزه من به سوي پژوهشگري بودند (كه نياز اصلي كشورمان ايران در حال توسعه است). با همين بينش سعي نموده‌ام كه موضوع رساله خويش را، به رغم برخورداري از جنبه هاي علمي به گونه اي انتخاب كنم كه قابل طرح در عرصه هاي داخلي و بين‌المللي باشد و با حفظ جنبه كاربردي بودن مطالعات و تحقيقات عميق علمي خود شخصاً دانشجوي ساعي و كوشا با انديشه اي ناب راه تحقيق را طي نمايم و از سوئي نتيجه زحمات استادان و انديشمندان دانشگاهي را به نهادها و سازمانها و ارگانهايي اجرائي ارائه نمايم. زيرا دانشگاه مركز مولد انديشه و دانش است، و مسئولان و برنامه ريزان بايد ايمان آورند كه براي تربيت و توليد انديشه هاي نو بايد امكانات وسيعتري در اختيار دانشگاهها و دانش پژوهان قرار دهند، تا چرخه ي آموزش تحصيل علم در كشور با سرعت بيشتري به حركت درآيد؛ و آنها قادر به توليد فكر و انديشه يي موثر باشند.

اينجانب با كمك استاد راهنما جناب آقاي دكتر سيد رحيم مشيري مدير گروه دانشگاه و جناب آقاي دكتر منصور بدري فر استاد فرهيخته مركز علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي كه از پيشكسوتان علم جغرافيا هستند تلاش كرده تا از طريق مطالعه‌ي نظريات و تجربيات ديگران خلاءهاي موجود را بشناسم و چيزي هرچند اندك به آن اضافه نمايم. به عبارت ديگر در اين مقطع سعي شده دانش توليد شود يعني با تفسير و تشريح نظريه ها، بسط و توسعه نظريه راه را به نظريه سازي و بعد از آن اجراء هموار سازيم. يعني از لابلاي مطالعه آثار ديگران، معاني و مفاهيم جديد از آنها استخراج و يا صرفا با مطالعه ي نظريات گذشتگان به حضور در صحنه و كار ميداني هرچند محدود برداشتهاي جديدي را عرضه نمايم، تا در حقيقت بدنه ي جديدي را در رشته مربوطه جغرافيا ايجاد نمايم؛ زيرا ماهيت و ويژگي بارز رساله دكتري همين است.[1]

در بررسي علم مي توان به اين نكته اشاره كرد كه روستاها گرچه به عنوان زمينه هاي تحقيقاتي از ديرباز مورد توجه بوده اند، اما با توجه ويژه و خاص به آنها كه در دهه هاي اخير صورت گرفته است، آنچه به ضرورت اين مقوله دامن مي زند اين واقعيت است كه رشد بي رويه شهرها و بخصوص حواشي آنها (حاشيه نشيني) و نارسائيها و پيچيدگي هاي اجتماعي و انساني (مهاجرت) و مسائل اقتصادي در واماندگي، تزلزل و فروپاشي حيات روستايي ريشه دارد و رشد و توسعه بسياري از كشورها در گرو ساماندهي عرصه هاي روستايي است. به همين دليل، شناخت سكونت گاههاي روستايي در بسياري از شاخه هاي علمي مانند جغرافيا، اقتصاد، جامعه شناسي رونق تازه اي يافته است.

در اين رساله سعي شده تا نظم ساختاري بنيادي وجود داشته باشد البته مولف ادعا ندارد كه در ايجاد اين نظم و ساختار كاملا موفق بوده است ولي از آنجا كه اعتقاد دارد ساختاري هرچند ضعيف بمراتب بهتر از اينكه اصولا ساختاري وجود نداشته باشد اگر ياري و دستگيري استادان و حمايتهاي علمي انديشمندان فروتن و بزرگي چون دكتر حسين آسايش، دكتر محمدتقي رهنمايي، دكتر پرويز كردواني، دكتر حسين شكوئي، دكتر محمد حسين پاپلي يزدي، دكتر مسعود مهدوي، دكتر عزت اله عزتي، خانم دكتر كتايون عليزاده، دكتر علي اصغر نظري، دكتر ركن الدين افتخاري، دكتر عباس بخشنده نصرت، دكتر فرهودي، دكتر قويدل و جناب دكتر فرجي راد و دكتر پرهيزگار و ... در طول دوران تحصيل نبود هرگز چنين توفيقي براي نگارش پايان نامه در مقطع دكتري فراهم نمي آمد.



[1] - عندليب. عليرضا. روش تحقيق و تدوين رساله دكتري – انتشارات دوره عالي جنگ سپاه پاسداران – سال 1381. ص 2 و 5 و 9 و 10

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر